Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Rally  »  WRC

Ogier s Neuvillom mimo hru?! Do vedenia ide Tänak

Saturday, 15. 09. 2018 - 20:20, Ľuboš Kašický   

Ogier s Neuvillom mimo hru?! Do vedenia ide Tänak

Dramatická druhá etapa poriadne zamiešala kartami vo vývoji tureckej rely. Nás môže tešiť výborný výkon Kopeckého vo WRC2.

V piatok večer to vyzeralo na fantastický súboj medzi Ogierom a Neuvillom, ktorí si to priamo na trati rozdajú o titul majstra sveta. Už dnes ráno však bolo všetko inak. Ešte sa ani poriadne nezahriali pneumatiky a Thierry Neuville odstúpil už po prvom meranom úseku druhej etapy! „Vyštartovali sme dobre naladení, no asi osem kilometrov pred koncom úvodnej eresky to vyzeralo, že máme defekt. Auto horšie zatáčalo. Keď odskočil tlmič, tak sme už vedeli, že máme problém. Došli sme do cieľa eresky a snažili sa to opraviť, ale nebola šanca. Som veľmi, veľmi sklamaný, no takáto je rely a je to súčasťou hry," trápil sa belgický pretekár tímu Hyundai, ktorý teraz zabojuje aspoň o body v Power stage.

Copyright manufacturer;2018turkey-fd-191.jpg

Do čela sa nečakane vyšplhal Ogier, ktorý naopak zajazdil na náročnom úseku najlepší čas. No ani on sa však neradoval dlho. Hneď v nasledujúcej rýchlostnej skúške poškodil auto. Spolu s Ingrassiom sa ho pokúsili opraviť, no do ďalšej eresky meškali šesť minút a tak vyfasovali minútovú penalizáciu. Stále však na tom boli lepšie, ako Neuville. Navyše vyhrali aj tretí úsek prvej sekcie.

Copyright manufacturer;2018turkey-fd-135.jpg

Vďaka Ogierovej penalizácii sa ale do čela dostal Mikkelsen (hyundai). A aby bola hra ešte napínavejšia, tak v úvodnej ereske druhej sekcie havaroval Ogier a musel odstúpiť tiež! Obaja najvážnejší favoriti na titul sú teda z boja o víťazstvo vyradení a poradie sa dramaticky zmenilo.

Copyright manufacturer;gm201810214.jpg

Včera dravý Estónec Tänak (toyota) tvrdil, že to nebude „jeho šálka kávy", no dne okamžite ako zacítil príležitosť, tak sa po nej vrhol. Zajazdil dva najrýchlejšie časy z troch popoludňajších meraných úsekov a usadil sa drzo na čele súťaže. „Bol to dobrý deň. Ukázalo sa, že táto rely nebude o rýchlosti, ale o spoľahlivosti," konštatoval múdro v cieli etapy Ott Tänaka. „Jari-Matti a ja sme nemali našťastie žiadny vážnejší problém a dostali sme sa do výbornej pozície. Stále si však treba uvedomiť, že v nedeľu nás čakajú ešte štyri merané úseky a stať sa môže čokoľvek."

Copyright manufacturer;tgr-0075-11.jpg

Nielenže sa totiž na prvom mieste usadil Tänak, ale na druhé miesto za neho sa usadil tímový kolega Jari-Matti Latvala a Tommi Mäkinen dnes môže ísť spať pokojnejší, ako včera. „Takýto deň sme v rely už dlho nezažili. Udialo sa veľa vecí a posádky sa v náročných podmienkach museli vysporiadať s množstvom ťažkostí. Táto súťaž je o prežití a my sme teraz v dobrej pozícii," spokojne si pohmkával legendárny fínsky šampión Mäkinen.

Copyright manufacturer;tgr-0054-19.jpg

Vo WRC2 to dnes síce bolo menej dramatické, ale ani tu nechýbala zápletka. Honzo Kopecký (Fabia R5) dobre vyštartoval a až do chvíle, keď mu v poslednom úseku prvej sekcie nezačali problémy s hnacím hriadeľom, tak bezpečne viedol. Na chvíľu sa do čela dostal Angličan Chris Ingram (Fabia R5), no Škoda Motorsport svojmu pilotovi auto rýchlo opravila v servise a do druhej sekcie sa Kopecký znova oprel. Ingram jazdil asi na istotu, lebo sa v závere etapy prepadol až na tretie miesto. Vedie znova Kopecký pred Pempestinom (citroen C3 R5) a Ingramom. Pontus Tidemand v súťaži nepokračuje.

sp-8916.jpg

V nedeľu turecká rely končí štvoricou krátkych meraných úsekov (35 km)a víťazov by sme mali poznať ešte predtým, kým v Singapure odštartuje formula jeden.

Priebežné poradie tureckej rely po 2.etape:
1. Ott Tänak/Martin Järveoja (Toyota Yaris WRC) 3h34m22.5s
2. Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila (Toyota Yaris WRC) +13.1s
3. Hayden Paddon/Seb Marshall (Hyundai i20 Coupe WRC) +1m10.5s
4. Teemu Suninen/Mikko Markkula (Ford Fiesta WRC) +3m22.2s
5. Andreas Mikkelsen/Anders Jaeger (Hyundai i20 Coupe WRC) +6m25.4s
6. Henning Solberg/Ilka Minor (Skoda Fabia R5) +11m55.5s
7. Elfyn Evans/Daniel Barritt (Ford Fiesta WRC) +16m49.0s
8. Jan Kopecky/Pavel Dresler (Skoda Fabia R5) +17m05.9s
9. Simone Tempestini/Sergiu Itu (Citroen C3 R5) +17m50.4s
10. Chris Ingram/Ross Whittock (Skoda Fabia R5) +18m38.2s
...

 



Diskusia k článku

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri