Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Motormedia  »  Predstavujeme

Návrat legendy Subaru WRX STI

Thursday, 14. 10. 2010 - 23:45, Ivan Václavík   

Návrat legendy Subaru WRX STI

Nová verzia špičkového sedanu Subaru WRX STI z palety automobilov významnej značky prichádza opäť na scénu. Názov „Impreza" bol zo strategických dôvodov vynechaný z pomenovania tohto modelu a Subaru WRX STI bude v portfóliu značky predstavovať samostatný typový rad. Hoci sa s radom Impreza stále delí o rovnakú platformu, gény sa odlišujú. Nový podvozok, vylepšené riadenie a špičkový výkon je v Subaru WRX STI definovaný nanovo. Čo zostalo rovnaké, sú výkonové vlastnosti. Sedan je po necelých troch rokoch späť, ale teraz s novou siluetou. Skratka STI (Subaru Tecnica International = dcérska firma spoločnosti Subaru, ktorá stojí za vznikom legendy), sa preslávila v motoristickom športe a teraz prežíva znovuzrodenie.

Copyright manufacturer;10tdi-nyasb001.jpg

Tretiu generáciu WRX STI sa podarilo, najmä v oblastiach dynamiky, sily a výkonu ešte viac zdokonaliť. Nový sedan WRX STI je najrýchlejším modelom tohto japonského výrobcu štvorkoliek. Túto novú latku potvrdzuje aj rekordný čas na okruhu „Severnej slučky"/Nürburgringu: 07:55 min. Pre fanúšikov ostrého Subaru znie potešujúco informácia, že zostali zachované (pre WRX STI typické) rozšírené blatníky, aby sa pod ne vošli 18" disky z ľahkých zliatin s pneumatikami 245/40 R18.

Copyright manufacturer;10tdi-nyasb004x.jpg

Spoľahlivými poznávacími prvkami WRX STI sú napríklad predný spojler s mohutnými otvormi na prívod vzduchu, zmenená poloha predných svetiel do hmly (v závislosti od stupňa výbavy), bočné prahy, tmavá kovová mriežka chladiča a masívny zadný difúzor nad tlmičom výfuku so štyrmi koncovkami. Tie zdôrazňujú zvuk boxera prepĺňaného turbodúchadlom.
Aerodynamické prvky na karosérii zabezpečujú ešte väčšiu prítlačnú silu pôsobiacu na obe nápravy, čo vedie k zlepšeniu jazdných vlastností pri vysokých rýchlostiach. Prepracovaný bol aj spodok vozidla s cieľom ešte viac optimalizovať aerodynamické vlastnosti auta.

Copyright manufacturer;2011subaru-sti608.jpg

Športový výraz zovňajška sa odzrkadľuje aj v interiéri. Celý kokpit je orientovaný na vodiča, ovládacie prvky sú prehľadne a intuitívne umiestnené. Prístrojovej doske dominujú tri veľké kruhové prístroje s červeným podsvietením, z ktorých do oka okamžite padne veľký, v strede umiestnený otáčkomer s nastaviteľným indikátorom prevodového stupňa. Celý rad kontroliek informuje o prevádzkovom stave rôznych jazdných programov. Interiéru dominuje čierna farba. V závislosti od stupňa výbavy sedia vodič a spolujazdec v športových škrupinových sedadlách Recaro potiahnutých Alcantarou a kožou, poskytujúcich excelentné bočné vedenie pri razantných prejazdoch zákrut. Zároveň však zaručujú pohodlie aj na dlhších trasách.

Copyright manufacturer;2011subaru-sti5dr11.jpg

Aby bolo možné túto sústredenú turbo-silu za každých okolností udržať na ceste, sú okrem permanentného pohonu všetkých kolies „Symmetrical AWD" k dispozícii viaceré elektronické jazdné programy, ktoré podporujú štýl vodiča so športovými ambíciami. Ten sa tak môže spoľahnúť na štandardné nastavenie medzinápravového diferenciálu (Drivers Control Center Differential, DCCD) a elektronického stabilizačného systému (Vehicle Dynamics Control, VDC), alebo si ich môže upraviť podľa požadovaného štýlu jazdy.

Copyright manufacturer;2011subaru-sti5dr16.jpg

Pre sedan WRX STI upravili konštruktéri odstupňovanie šesťstupňovej manuálnej prevodovky a rozšírili individuálne nastaviteľný medzinápravový diferenciál o nové funkcie. Elektronicky riadený medzinápravový diferenciál umožňuje tri rôzne automatické nastavenia:

Režim AUTO: elektronika automaticky prispôsobuje rozdeľovanie krútiaceho momentu medzi nápravy. Základné rozdelenie prenosu sily je 41:59 (v prospech zadnej nápravy).

Režim AUTO+: uzávierka diferenciálu sa aktivuje na dosiahnutie najvyššej možnej trakcie, čo prináša výhody najmä na klzkom povrchu.

Režim AUTO-: uzávierka diferenciálu pôsobí minimálne, čo prospieva jazdnej dynamike na suchej ceste.

Copyright manufacturer;10tdi-nyasb006.jpg

Okrem toho je možné manuálne nastaviť šesť stupňov medzinápravového diferenciálu. Manuálny režim je predurčený pre športový jazdný štýl. Ak dôjde k prekročeniu hranice priľnavosti, zasiahne elektronický systém regulácie dynamiky jazdy (Vehicle Dynamics Control, VDC), ktorý opätovne stabilizuje vozidlo zásahmi do manažmentu motora a pribrzďovaním.

Copyright manufacturer;2011subaru-sti603.jpg

V štandardnom nastavení Normal je v činnosti ABS, systém trakčnej kontroly (TCS) a stabilizačná kontrola (SAC). Režim Traction ponúka potešenie z jazdy najmä milovníkom driftovania. V tomto prípade totiž systémy TCS a SAC zasahujú len obmedzene a s oneskorením, a plný výkon motora zostane k dispozícii aj pri pretáčajúcich sa kolesách. Tretia možnosť nastavenia Off spôsobí úplnú deaktiváciu systému VDC. V tomto prípade sú všetky elektronické pomôcky, s výnimkou ABS, mimo prevádzky.

Copyright manufacturer;2011subaru-sti4dr09.jpg

V Subaru WRX STI bije srdce boxera s turbodúchadlom. Prepĺňaný boxer s objemom 2,5 litra má výkon 300 k pri 6000 ot.min-1 a disponuje krútiacim momentom 407 Nm pri 4000 ot.min-1. Po jemnom vyladení motor spĺňa nielen emocionálne nároky, ale aj požiadavky prísnej emisnej normy EURO 5.

Copyright manufacturer;2010-ny-autoshow-subaru-stisedan-6.jpg

Turbomotor zrýchli Subaru WRX STI z 0 na 100 km/h za 5,2 sekundy, najvyššia rýchlosť je 255 km/h. Cena so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou je 45 990 € (vrátane 19% DPH) a nové Subaru WRX STI bude v predaji v novembri 2010.



Diskusia k článku

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri