Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Okruhy

Druhý pretek Majstrovstiev SR na okruhoch v Poznani

Monday, 30. 05. 2011 - 12:40, Daniel Mandzi   

Druhý pretek Majstrovstiev SR na okruhoch v Poznani

Koncom mája sa na peknom okruhu v poľskej Poznani išlo druhé podujatie Majstrovstiev Slovenska v pretekoch aut na okruhoch. Toto podujatie bolo podujatím FIA CEZ Trophy,ako i národných šampionátov Slovenska, Poľska, Maďarska a Českej republiky.  Na trati Toru Poznaň sa zišla silná a  početná konkurencia.

Petr Frýba;fryb0933.jpg

V prvom šprinte triedy do 2000 cm3 vyhral Matúš Homola,po výbornom taktickom výkone,keď nechal dvojicu  maďarských jazdcov Gaspar-Nagy na identických vozidlách Alfa Romeo WTCC vyčerpať sa vo vzájomných súbojoch, ušetril pneumatiky a v poslednej fáze preteku zaútočil a dosiahol celkové víťazstvo, ktoré bolo tiež jeho prvým celkovým víťazstvom v preteku FIA CEZ Trophy. Druhý skončil maďarský jazdec Nagy a tretí Barčák na Renaulte Clio.

Petr Frýba;fryb7564.jpg

V druhých pretekoch v nedeľu zvíťazil Norbert Nagy pred Matúšom Homolom a Andrejom Barčákom. Homola mal v preteku technický handicap (prasknutý výfuk) a auto Barčáka bolo tiež celé obité z havarie vo vytrvalostnom preteku, čo však nijako neznižuje výbornú jazdu maďarského jazdca Nagya.

Petr Frýba;fryb1850.jpg

Šprinty do 2000 cm3

sobota:
1. Matej Homola, Alfa Romeo,
2. Norbert Nagy, Alfa Romeo
3. Andrej Barčák, Renault Clio

Petr Frýba;fryb7285.jpg

nedeľa:
1. Norbert Nagy, Alfa Romeo
2. Matej Homola, Alfa Romeo
3. Andrej Barčák, Renault Clio

Petr Frýba;fryb7968.jpg

V triede do 3500 cm3 pribudli do Majstrovstiev SR daľší zahraniční pretekári a súboje v triede priniesli veľa pekných momentov. Prvý pretek poznačila havária hneď v úvodnom kole,keď Hladík (Porsche) nedobrzdil a narazil do Mateja Konôpku a Poliaka Lewandovského a štartové pole bolo chudobnejšie o tri porsche. V prvom preteku  vyhral český jazdec Marek Fried pred Petrom Líbalom,obaja na BMW M3 teamu Šenkýř Motorsport, tretí skončil v Prahe žijúci Slovák Zdeno Baran na Ferrari teamu Mansory racing. V nedeľu bolo poradie: Marek Fried, Zdeno Baran a Matej Konôpka (ARC Bratislava)

Petr Frýba;ku5e2816.jpg

Šprinty do 3500 cm3

sobota:
1. Marek Fried, BMW M3
2. Petr Líbal, BMW M3
3. Zdeno Baran, Ferrari

Petr Frýba;fryb7851.jpg

nedeľa:
1. Marek Fried, BMW M3
2. Zdeno Baran, Ferrari
3. Matej Konôpka, Porsche

Petr Frýba;fryb7691.jpg

V najsilnejšej kategórii nad 3500 cm3 v oboch pretekoch dominoval Miro Konôpka na Saleene S7R. V sobotu pred Zdenkom Mikuláškom a Rudom Machánkom. V nedeľu Konôpka dostal penalizáciu za predčasný štart a na prvú pozíciu sa dostal až  3 kolá pred koncom preteku po veľkom boji s poľským majstrom  Maxom  Stančom na perfektne pripravenom Ferrari 430 GT3+, Zdeno Mikuláško bol tretí, Machánek pre poruchu spojky odstúpil.

Petr Frýba;fryb0948.jpg

Šprinty nad 3500 cm3

sobota:
1. Miro Konôpka, Saleen
2. Zdeno Mikuláško, Porsche
3. Rudo Machánek, Porsche

nedeľa:
1. Miro Konôpka,Saleen
2. Max Stanco, Ferrari
3. Zdeno Mikuláško, Porsche

dsc-7876.jpg

Vo vytrvalostnom dvojhodinovom preteku nastupilo do kvalifikácie 33 posádok,čo je v pretekoch FIA CEZ Trophy dávno nevidený počet štartujúcich a vozidiel. Sedem vozidiel Porsche 997,päť Ferrari 430, štyri BMW GTR, Audi R8 aj Audi DTM tvorili veľmi atraktívne štartové pole,doplnené autami nižších tried,ktoré však tiež zvádzali divácky atraktívne súboje. V celkovom poradí treningu bolo najrýchlejšie české Audi DTM pred Porsche RSR  dvojice Racz-Machanek a Ferrari teamu Menx jazdcov Vorba-Malchárek .

Petr Frýba;fryb7793.jpg

Po štarte sa na čele usadil Istvan Racz na Porsche 997 RSR pred dvojicou Ferrari pilotovaných Maxom Stancom a Jirkom Malchárkom a  Porsche za volantom s Mirom Konôpkom. Racz jazdil výborné časy a vybudoval si pred striedaním slušný náskok, daľšie vozidlá čiastočne strácali vo vzájomných súbojoch, ale celá špička jazdila dlho v jednom kole. Po striedaní bolo v čele preteku Porsche teamu TOP car Machanek pred Porsche ARC Bratislava a dvomi Ferrari teamov Menx a Fuchs a Porsche poľského teamu Forch (Lukas). Jazdci Teo Myszkowski (ARC Bratislava) a Michal Vorba( Menx) postupne sťahovali náskok Ruda Machánka(Topcar),ale ten stale viedol celé pole . Asi 20 minut pred koncom preteku vyšiel na trať Safety car a náskok Machánka sa scvrkol na 15 sekund. Záver preteku bol mimoriadne napínavý. Ferrari Menx absolvovalo neplánovanú zastávku v boxoch pre technické problemy s alternátorom,Forch Porsche dostalo penalizáciu STOPandGO a tak sa súboj o víťazstvo zúžil opäť medzi  ARC Bratislava a Topcar . Poliak Teo Myszkowski,ktorý je v Poznani doma,využil dokonalú znalosť trate a 3 kola pred koncom sa dostal na prvú pozíciu,ktorú udržal do ciela. Rudo Machánek ubránil výborné druhé miesto pred daľším domácim poľským Porsche teamu Forch, patriaceho otcovi známeho jazdca Supercupu Roberta Lukasa.

Petr Frýba;ku5e3170.jpg

Endurance:

+3500

1. Miro Konôpka / Teo Myszkowski Porsche GT3 RSR +3500
2. Rudo Machánek / István Rácz Porsche GT3 RSR
3. Jirko Malchárek / Michal Vorba Ferrari 430 GT2

Petr Frýba;fryb4302.jpg

V triede -3500 podali vynikajúci výkon juniori teamu ARC Bratislava-Maťo Konôpka a Zdeno Mikuláško,ktorí  skončili v celkovom poradí preteku na štvrtom mieste a s prehľadom vyhrali svoju triedu,keď pred druhými v poradí dvojicou Robert Šenkýř - Marek Fried(BMW GTR) získali náskok celého kola, tretia posádka v MSR  Zdeno Baran-Peter Vacík na Ferrari odstúpila pre poruchu. Víťazmi boli aj mechanici teamu ARC,ktorí dokázali opraviť auto po doobedňajšej havárii zo šprintu,ked málokto veril,že sa to podarí,ale z pomocou ostatných slovenských teamov,hlavne mechanikov z Homola Motorsportu ,Porsche stálo na štarte a urobilo výborný výsledok

Petr Frýba;fryb5493.jpg

Endurance:

-3500

1. Maťo Konôpka / Zdeno Mikuláško Porsche 997 Cup - 3500
2. Robert Šenkýř / Marek Fried BMW M3 GTR

Petr Frýba;fryb5007.jpg

V triede -2000 sa tiež rozhodlo o víťazovi až v poslednom kole,keď došlo ku kontaktu medzi vedúcim Renaultom Clio jazdcov Hordossy-Hes a neskoršími víťazmi triedy jazdcami Vladom Hybáčkom a Michalom Matejovským na Seate Leon TDI teamu Seat Sport Slovakia. Po kolizii sa na druhé miesto v triede dostala posadka Christian Malchárek - Milan Valášek na Renaulte Clio,tretí skončilo Clio teamu Prague racing v zložení Hes/Hordossy

Petr Frýba;fryb5586-1.jpg

Endurance:
1. Vlado Hybáček / Michal Matejovský Seat Leon TDI
2. Christian Malchárek / Milan Valášek Renault Clio
3. Patrik Hes / Robert Hodossy Renault Clio

Petr Frýba;fryb4014.jpg

Na záver víťazi pretekov v rámci Trofeje FIA Zóny strednej Európy -FIA CEZ Trophy:

šprint -2000: Norbert Nagy (HUN, Alfa Romeo 156), Matej Homola (SVK,Alfa Romeo 156)
šprint - 3500: oba šprinty Marek Fried (CZ,BMW M3 GTR)
šprint +3500: oba šprinty Tomáš Kostka(CZ, Mercedes DTM)

Petr Frýba;ku5e3044.jpg

Endurance:

-2000: Vlado Hybáček (SVK) - Michal Matejovský (CZ), Seat Leon TDI
-3500: Maťo Konôpka - Zdeno Mikuláško(obaja SVK) Porsche
+3500: Miro Konôpka(SVK) - Teo Myszkowski (POL) Porsche

Petr Frýba;fryb3639.jpg

Celkovo vo FIA CEZ Trophy získali slovenskí a českí pretekári po 5 víťazstiev, Maďari a Poliaci po jednom, takže opäť výborná reprezentácia slovenského okruhového motošportu v zahraničí.

Petr Frýba;fryb4694.jpg



Diskusia k článku

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri