Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Motormedia  »  Testy

Citroën DS4 1,6 HDI Style

Monday, 29. 08. 2011 - 09:56, Ivan Václavík   

Citroën DS4 1,6 HDI Style

Výnimočnosť poznamenaná šantením dizajnéra. Módna karoséria, veľké kolesá a luxusný interiér sú charakteristické znaky nového člena v portfóliu značky Citroën. Na rozdiel od malého hatchbacku DS3 ide v  prípade modelu DS4 o crossover nižšej strednej triedy. Ako vždy, na začiatku všetkého nového, aj v prípade tejto novinky sa derie na povrch jediná otázka: bude lepší?

cit-ds4cn5466g.jpg

Citroën DS4 s malým dieselovým motorom, ktorého objem 1,6 litra mal zaručovať nízku spotrebu a dlhý dojazd na jednu nádrž paliva, je niečo úplne nové. V duchu tradície značky Citroën by to malo byť aj niečo zásadne prekvapujúce. Z tohto hľadiska exteriér, ani interiér nesklamal. Pri podrobnom skúmaní sme postupne nachádzali stále ďalšie zaujímavé prvky vybavenia.

cit-ds4cn5467g.jpg

Začnime v kabíne. Volant sme už videli v C4, tu však nesie nové logo. V predchádzajúcich rokoch sa nestretol s pochopením u zákazníkov pevný stred volantu, a tak od tohto experimentu Citroën ustúpil. V každom prípade ponúkol zákazníkovi moderný volant, nastaviteľný všetkými smermi, s ovládacími tlačidlami (tempomat, rádio) na ramenách. Ľahko sa s ním manipuluje, riadenie je presné.

cit-ds4cn5463g.jpg

Pod veľkým čelným sklom sú posuvné clony proti slnečným lúčom, čo umožňuje (v prípade ich sklopenia a zasunutia) zväčšiť plochu skla - napríklad pri výhľade z auta na semafor. Doslova pochúťkou sú anatomicky tvarované masážne sedadlá vpredu, ktoré pri rýchlom prejazde zákruty dobre držia telo. Prístrojový štít tvorí trojica tubusov s tromi displejmi. Efektné je nastavovanie podsvietenia prístrojov, ktorého odtieň si môžete meniť od bielej až po výraznú modrú farbu. Samozrejme, takisto sa dá regulovať intenzita podsvietenia.

cit-ds4cn5464g.jpg

Kým na predné sedadlá sa nastupuje prirodzene, kratšie zadné dvere so špecifickým tvarovaním robia túto procedúru zložitejšiu, než v prípade modelu C4. Ani riešenie zadnej podlahy nás neoslnilo. Po sklopení zadných operadiel totiž vzniká na podlahe schod. Objem kufra je 385 litrov, po sklopení sedadiel je to 1 021 litrov.

cit-ds4cn5474g.jpg

Zadné dvere si zasluhujú samostatnú zmienku. Jednoznačne sú najväčšou slabinou tohto auta. V prvom momente vnímajú pasažieri atraktívnu siluetu DS4, všimnú si výrazné chrómovanie, ale až po chvíli hľadania zbadajú rafinovane utajenú kľučku zadných dverí.

cit-ds4cn5476g.jpg

Je súčasťou dizajnérskeho šantenia, ktorého vrcholom je ostré, špicaté zakončenie dverí, hroziace napichnutím neopatrného pasažiera. A zvlášť veľký pozor si treba dávať pri vystupovaní, pretože do nízkej hrany strechy vystupujúci ľahko narazí hlavou...

cit-ds4cn5469g.jpg

Avšak ani týmto sa francúzske experimentovanie nekončí: sklá zadných dverí sú totiž pevne inštalované, bez možnosti ich spúšťania! Podľa automobilky vraj nie je sťahovanie okien pri aute so sériovo montovanou klimatizáciou nutné...Šalamúnske rozhodnutie, len čo je pravda.

cit-ds4cn5470g.jpg

Zrejme sa však nestretne s pochopením u zákazníkov, rovnako ako ich odpudí aj ostrý výbežok (daň za efektný tvar skla), prekážajúci predovšetkým pri otvorených dverách. Hoci život s DS4 vás naučí dávať si na otvorené zadné dvere veľký pozor, nič netušiaci pasažieri môžu zostať nemilo prekvapení - ako sa to stalo v priebehu testovania i nám.

cit-ds4cn5473g.jpg

Citroën DS4 je jasným príkladom toho, že francúzsky štýl dizajnu vždy dokáže niečím prekvapiť. Rozhodne však nepatrí medzi úsporné. Pomerne dlhý predný previs, trošku zložité tvarovanie karosérie - vrátane napríklad malého spojleríku za zadnými oblúkmi kolies - to sú len náhodne vybrané výnimočnosti.

cit-ds4cn5488g.jpg

V každom prípade je však silueta DS4 pre väčšinu nezaujatých pozorovateľov príťažlivá, o čom sme sa niekoľkokrát aj sami presvedčili, keď sme niekde zaparkovali.

cit-ds4cn5477g.jpg

Celkový dojem výnimočnosti DS4 robia aj efektne tvarované, veľké kolesá s výrazne nízkoprofilovými pneumatikami. Nápadným dekoračným prvkom je tiež chrómovanie okolo bočných okien. Chromom sa nešetrilo ani na maske chladiča a na zadnom nárazníku, kde chromovaná lišta imituje (možno až troška lacno) integrované koncovky výfukov.

cit-ds4cn5472g.jpg

Výborným pomocníkom je systém sledovania vozidla v tzv. mŕtvom uhle, osvedčili sa nám aj predné a zadné parkovacie senzory s asistentom, ktorý meria voľné miesto na zaparkovanie.

cit-ds4cn5465g.jpg

Venujme sa však aj jazdným vlastnostiam. Programovateľný tempomat si pamätá niekoľko uložených rýchlostí, jeho ovládanie na volante je maximálne jednoduché. V noci je výdatným pomocníkom funkcia natáčania reflektorov do zákruty. Tvrdší podvozok dobre drží stopu, auto sa v zákrute nenakláňa. Brzdy reagujú ostro, ale aj pri jemnom zaobchádzaní včas zastavia vozidlo.

cit-ds4cn5479g.jpg

Príjemným prekvapením malého dieselového agregátu je nízka spotreba - v kombinovanom režime len 5,8 litra na 100 km. Ak sme jazdili na šiesty prevodový stupeň a so zapnutým tempomatom, ukázal nám displej pri rýchlosti 100 km/h spotrebu len 3,5 litra (!), na diaľnici pri 130 km/h to bolo 6,7 litra. V tomto smere dokáže Citroën robiť divy. Pri vyslovene úspornom spôsobe jazdy je reálny dojazd až 900 km, pričom s dynamickým zrýchľovaním nemá toto auto žiadne problémy.

cit-ds4cn5486g.jpg

Základné údaje testovaného auta

Citroen DS4 1,6 HDI
Objem motora (cm3) 1 560
Výkon (kW/k) 82/112
Krútiaci moment (Nm) 270
Max. rýchlosť (km/h) 190
Zrýchlenie 0 - 100 km (s) 12,4
Kombinovaná spotreba (l/100 km) 4,7

Cena testovanej verzie 22 690 €
Najlacnejšia verzia 18 390 €

+ Plusy
Originálny, príťažlivý dizajn
Signalizácia vozidla v mŕtvom uhle
Relatívne nízka spotreba, dojazd
- Mínusy
Nepraktický tvar zadných dverí
Absencia otvárania zadných okien

 



Diskusia k článku

Najnovšie galérie

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri