Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Motormedia  »  Testy

Honda Civic 1,8 AT

Monday, 19. 09. 2011 - 17:51, Ivan Václavík   

Honda Civic 1,8 AT

Návšteva jesenného autosalónu vo Frankfurte nad Mohanom bola vítanou príležitosťou na dôkladné otestovanie síce už všedného modelu Hondy Civic, ale s automatickou prevodovkou. V aute sa viezli dve dospelé osoby a batožinový priestor vyplnilo niekoľko potrebných i menej potrebných predmetov. Teda kufor bol využitý maximálne, na zadných sedadlách sme viezli tašku s občerstvením.

honda-civic-at5502g.jpg

Oproti modelom ôsmej generácie z predchádzajúcich rokov sa na dizajne karosérie a usporiadaní interiéru nezmenilo prakticky nič. Honda sa tvrdošijne pridržiava zvláštneho spúšťania motora, keď najprv treba štandardne pootočiť kľúčikom v spínacej skrinke, ale následne musí vodič stlačiť štartovacie tlačidlo, ktoré je vľavo od volantu. Motor sa vypína kľúčikom opäť pravou rukou. Troška komplikované...

honda-civic-at5500g.jpg

Na druhej strane vysoko hodnotíme dizajn i usporiadanie analógových a digitálnych prístrojov, ktoré skutočne nemá chybu. Prakticky v zornom poli vodiča sa na mohutnom prístrojovom paneli nachádza digitálny rýchlomer. Na volante je ovládanie rádia (vľavo) a tempomatu, ktorý však v spojení s automatickou prevodovkou neplnil svoje poslanie podľa nášho očakávania. V nevhodných okamihoch totiž vytočil motor do vysokých otáčok alebo otáľal s pridaním plynu, keď to vodič potreboval.

honda-civic-at5503g.jpg

Samotnú automatickú prevodovku hodnotíme ako zvláštnu: ak sme využili režim D3, motor mal športový charakter, čo zároveň znamenalo dynamiku, ale aj vysoké otáčky a vyššiu spotrebu. Ak sme nechali páku vo zvyčajnej polohe D, Civic sa prejavoval lenivo a v prudších stúpania na nemeckých diaľniciach nestačil držať tempo ani autami s motormi menších objemov. Po absolvovaní 3 000 kilometrov sme sa zhodli v názore, že automatická prevodovka v modeli Civic má väčší zmysel v mestskej premávke a na okresných cestách, kde sa dá jazdiť i celkom úsporne.

honda-civic-at5504g.jpg

V takom prípade bola priemerná spotreba 6,1 litra na 100 km. Na diaľnici potom stúpla na 6,4 litra a v okolí Frankfurtu, kde sa jazdí dlhé kilometre z kopca do kopca sme sa nevedeli dostať pod 6,6 l/100 km. Vzhľadom na údaj výrobcu, podľa ktorého je priemerná spotreba vyše sedem litrov, sú tieto údaje o spotrebe celkom priaznivé. Aj keď sme sa nádejali, že na dlhej trase dosiahneme priemernú spotrebu na hranici šiestich litrov.

honda-civic-at5511g.jpg

Pre úplnosť načim dodať, že pri stabilnej rýchlosti 100 km/h sme na rovine jazdili s tempomatom za päť litrov, no pri 130-ke v rôznorodom teréne aj takmer za deväť litrov.

honda-civic-at5506g.jpg

Honda sa vytrvalo pridŕža atmosférických motorov, čo vyhovuje mnohým priaznivcom tejto značky, na druhej strane sa však motor prejavuje v nízkych otáčkach ťarbavo. Ak sa jazdí s automatikou športovo a v kopcovitom teréne, dojazd na jednu palivovú nádrž sa scvrkne na 600 km. Inak sa dá prejsť približne 700 km na jedno tankovanie.

honda-civic-at5505g.jpg

Vráťme sa však ešte do interiéru. Malý vstupný otvor čiastočne sťažuje nastupovanie, hoci dvere sa otvárajú takmer do pravého uhla. Pravému kolenu vodiča totiž prekáža výčnelok z palubnej dosky. Spojler na zadnom okne mu zasa komplikuje výhľad dozadu. Zároveň je dôvodom, prečo Civic nemá zadný stierač. Široký veniec volantu čiastočne zakrýva údaj na rýchlomere, respektíve kontrolky.

honda-civic-at5509g.jpg

Batožinový priestor s objemom 415 litrov poteší nízkou nakladacou hranou. Naplnili sme ho maximálnou mierou, ba prepravili sme aj väčšie predmety, keďže zadné sedáky sa dajú vyklopiť ako v Honde Jazz. Klasickým sklopením zadných sedadiel vzrastie prepravná kapacita auta na 1 325 litrov.

honda-civic-at5507g.jpg

V testovanom modeli sme mali automatickú klimatizáciu a vyhrievané sedadlá, ekonomickú jazdu nám signalizovalo šesť zelených guľôčok v zornom poli vodiča. Pri nočnej jazde sme si mohli niekoľkonásobne stlmiť jasnosť podsvietenia prístrojov, takže sme úplne eliminovali odlesky na čelnom skle. Civic s automatickou prevodovkou pri konečnom účtovaní nesklamal, no ani vyslovene nenadchol. Uvidíme, ako sa prejaví jeho nástupca, ktorý mal svetovú premiéru práve vo Frankfurte.

honda-civic-at5512g.jpg

Základné údaje testovaného auta

Honda Civic 1,8
Objem motora (cm3) 1 799
Výkon (kW/k) 103/140
Krútiaci moment (Nm) 175
Max. rýchlosť (km/h) 197
Zrýchlenie 0 - 100 km (s) 11,0
Kombinovaná spotreba (l/100 km) 7,3

Cena testovanej verzie 20 090 €
Najlacnejšia verzia 15 990 €

+ Plusy
Dizajn a usporiadanie prístrojov
Úsporný v meste a na okresných cestách
Sklápanie sedákov zadných sedadiel
- Mínusy
Slabá dynamika v kopcovitom teréne
Nepraktické štartovanie
Prekážajúci zadný spojler

 



Diskusia k článku

Najnovšie galérie

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri