Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Rally  »  Národné šampionáty  »  Slovensko

Tím Styllex: Prvá súťaž majstrovstiev Slovenska s Mitsubishi síce bez bodov, ale s novými skúsenosťami

Monday, 06. 05. 2024 - 18:05, Public relations   

Tím Styllex: Prvá súťaž majstrovstiev Slovenska s Mitsubishi síce bez bodov, ale s novými skúsenosťami

Po úspešnej minuloročnej sezóne, v ktorej sa podarilo Styllexu vybojovať titul absolútnych národných majstrov Slovenska v rally sa tím rozhodol opäť sústrediť na šampionát medzinárodných majstrovstiev Slovenska, kde má košický tím za svoju bohatú históriu už jedenásť titulov absolútnych majstrov Slovenska.

jm1a8999.jpg

Prvá súťaž sa odohrala ma tratiach okolo Slušovíc. 29. ročník podujatia, pod názvom Síť21 Rallysprint Kopná 2024 sa teda stal aj súčasťou slovenských majstrovstiev. Na štart jednodňovej súťaže sa v sobotu 4. mája postavilo viac ako 130 posádok, súťaž sa započítavala aj do českých rallysprintových majstrovstiev. Adeptov na stupne víťazov bolo veľa, prihlásených bolo skoro dvadsať moderných áut kategórie Rally2/R5.

asf70477.jpg

Za volant skvostnej Evo trojky z dielne KIT Racing si sadol juniorský vicemajster sveta z roku 2016 a trojnásobný majster Slovenska Martin Koči, navigovaný českým spolujazdcom Petrom Tešínským. Tím Styllex sa rozhodol predstaviť v aute, aké mal majster sveta z roku 1996 Tommi Mäkinen – Mitsubishi Lancer Evo III Gr.A.

jm1a1301.jpg

Posádka Martin Koči – Peter Tešinský sa tak stretla v kokpite súťažného auta po troch rokoch od ich spoločných posledných štartoch na majstrovstvách sveta v roku 2021.

jm1a7639.jpg

Bolo veľmi ťažko dopredu odhadnúť, ako vysoko v absolútnom poradí sa dá s historickou technikou vyšplhať. Trate v okolí Slušovíc boli rýchle a náročné, mnohí súťaž v Podkopnej Lhote nazývajú malá Barumka. Prialo aj počasie, bolo sucho, na programe bolo 70 ostrých kilometrov rozdelených do ôsmich rýchlostných skúšok. Pred štartom Martin Koči povedal: „Mám veľkú radosť že opäť budem sedieť v správnom veľkom aute s turbom a pohonom všetkých štyroch kolies. Historické auto je pre mňa niečo nové, nepoznané, takže poriadne neviem, čo od toho čakať, ale už teraz sa na to teším a je to pre mňa výzva. Do sveta motoršportu prichádza tento trend a ja som rád, že sme toho súčasťou.“

jm1a9005.jpg

Na prvej rýchlostnej skúške nazvanej Kameňák, ktorá mala 12 kilometrov dosiahla posádka Koči – Tešinský o štyri sekundy horší čas ako bratia Melichárkovci s Fordom Fiesta WRC, najbližší konkurenti zo slovenských majstrovstiev, V absolútnom hodnotení bolo historické Mitsubishi na šiestom mieste. Aj na krátkej 5,5 kilometrovej RS2 dosiahol Martin Koči šiesty čas iba 2,2 sekundy za domácim jazdcom Tomášom Kostkom s najnovšou evolúciou Škody Fabia RS Rally2. Na tretej skúške, 10 kilometrovej s názvom Zádveřice sa Martin Koči rozhodol viac priblížiť limitom auta a v zákrute, kde bolo okolo dosť voľného miesta vybehol do poľa a stratil si 10 sekúnd.

jm1a6622.jpg

Po 30 minútovej servisnej prestávke servisnej prestávke nasledovala skúška Želechovice, po nej už bola posádka Koči – Tešinský na piatom mieste absolútneho poradia. „Táto skúška nám najviac sadla, s autom som sa viac zžil“, povedal Martin Koči. Naopak šiesta skúška Kopná autu, vyhovovala menej. „Historické auto nemá taký dokonalý podvozok, ako súčasné. Rozbitý asfalt mu až tak nesedí“, okomentoval svoju jazdu pred druhou servisnou prestávkou Martin Koči. Siedma RS sa išla na rovnakom úseku ako tretia, Mitsubishi z tímu Styllex so štartovným číslom 9 muselo odstúpiť pre technický so zadným pravým zavesením.

asf70584.jpg

„Historické Mitsubishi Evo III má silný motor s turbom, výkon i krútiaci moment je dostatočný. Auto ide veľmi pekne. Od súčasných áut sa najviac líši podvozkom. Pruženie má menší zdvih, ani tlmiče nie sú také dokonalé, aké bývajú dnes. Na rozbitých úsekoch treba auto lepšie strážiť, aby udržalo smer. Aj prejazdovú rýchlosť v zákrutách podvozok limituje. Ale jazda s historickým autom má baví a tešia ma dosiahnuté časy. Škoda, že sme nezískali žiadne body“, povedal Martin Koči.

asf70346.jpg

Druhé kolo majstrovstiev Slovenska v rally 2024 bude v Poprade. Pôjde sa 51. ročník slávnej Rally Tatry. V piatok 24. mája večer o 18:30 sa začína prvá mestská rýchlostná skúška.



Diskusia k článku

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri