Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Motormedia  »  Testy

Renault Trafic 2,0 dCi 115 Black Edition

Friday, 03. 09. 2010 - 10:29, Ivan Václavík   

Renault Trafic 2,0 dCi 115 Black Edition

Pohodlný mikrobus s čiernym lakom karosérie komfortne odvezie osem pasažierov (vrátane vodiča) aj na dlhé vzdialenosti a bez známok únavy. Dobré tvarovanie sedadiel s protišmykovým čalúnením a mäkký podvozok výrazne tlmia prejazd nerovnosťami. Pasažieri na sedadlách v druhom a treťom rade si môžu pod stropom samostatne regulovať intenzitu ventilácie a teplotu vzduchu. Medzi sedadlami v prvom a druhom rade sa dá pohybovať cez dostatočne širokú medzeru. Na tri sedadlá úplne vzadu sa nastupuje cez bočné posuvné dvere po sklopení operadla.

ren-trafic3185g.jpg

Tieto základné prednosti Renaultu Trafic podčiarkuje centrálne zamykanie s diaľkovým ovládaním v kľúči vrátane selektívneho otvárania jednotlivých vstupov do vozidla. Samostatné sedadlá majú lakťové opierky, pričom sedadlo vodiča je výškovo nastaviteľné. Lakťovými opierkami je vybavené aj dvojmiestne sedadlo v druhom rade i sedadlá v treťom rade. Bočné okná sú zatmavené, výklopné zadné dvere sú zasklené.

ren-trafic3189g.jpg

Kožený volant sa dobre drží, ale je nastaviteľný len v jednej osi na výšku. Hlavica radiacej páky, kontúry ciferníkov a vnútorné otváracie kľučky dverí sú chrómované, čo s kompletným čalúnením bokov velúrovými výplňami dodáva tomuto mikrobusu komfortnejší vzhľad. Opierky hlavy na všetkých sedadlách sú výškovo nastaviteľné.

ren-trafic3190g.jpg

Zadný stierač plní svoju funkciu dokonale, keďže očistí celé sklo, takže šofér má aj v daždivom počasí dobrý prehľad o situácii za vozidlom. Okolo neho je viacero praktických odkladacích priestorov. Stredné opierky hlavy však sťažujú šoférovi výhľad dozadu. Pri obsadení vozidla ôsmimi pasažiermi nezostáva veľa miesta na batožinu. A nevýhodou pre tých, čo sedia úplne vzadu (nad nápravou) je, že ak zadné koleso prejde cez nerovnosť na ceste, určite to pocítia. Hoci celkovo podvozok dobre žehlí nerovnosti.

ren-trafic3175g.jpg

V zákrute sa Trafic mierne nakláňa, ale dá sa s ním jazdiť aj v zákrutách svižne. Chválime výborné brzdy, ktoré reagujú dostatočne ostro. Aj radenie rýchlostí pákou na stredovej konzolke je príjemné a najmä presné. Nielen na dlhej trase, ale aj v meste však určite šoférovi chýba dotykové ovládanie smeroviek (3x blikanie). Predné okná sú ovládané elektricky (na strane vodiča impulzívne).

Prínosom k bezpečnej jazde sú elektricky nastaviteľné a vyhrievané spätné zrkadlá, ako aj dažďový a svetelný senzor s nastaviteľným oneskorením zhasínania svetlometov. Po rozjazde sa automaticky zamknú všetky dvere Palubný počítač má všetky očakávané funkcie.

ren-trafic3184g.jpg

Veľmi jednoduché je ovládanie tempomatu s obmedzovačom rýchlosti na volante. Ocenili sme tiež ovládanie rádia na satelite pod volantom, takže táto činnosť zbytočne neodpútava pozornosť šoféra od premávky. Pri cúvaní sú dobrým pomocníkom senzory, ktoré upozornia na prekážku. Za príplatok môžete mať vyhrievané sedadlá, ako aj bočné, okenné airbagy vpredu a dokonca i čelné airbagy pre pasažierov na zadných sedadlách.

ren-trafic3188g.jpg

Dojazd Renaultu Trafic pri úspornej jazde je impozantný: 1200 km. Aj pri častých jazdách po diaľnici to je 1 000 kilometrov. Po skončení testu nám displej ukázal priemernú spotrebu 8,6 litra na 100 kilometrov. Priebežná spotreba pri 90-ke bola iba 5,5 litra, pri stovke 6,1 a pri 130 km/h v bezvetrí a po rovine 8,3 litra. Uvedené hodnoty sú dobrou vizitkou tohto malého mikrobusu z kategórie L1H1, vhodného aj na prevoz klientov do penziónov, či hotelov.

ren-trafic3176g.jpg

Základné technické údaje testovaného vozidla

Renault Trafic 2,0 dCi
Objem motora (cm3) 1 996
Výkon (kW/k) 84/115
Krútiaci moment (Nm) 290
Max. rýchlosť (km/h) 160
Zrýchlenie 0 - 100 km (s) neudáva sa
Kombinovaná spotreba (l/100 km) 8,2

Cena testovanej verzie 29 010 €
Najlacnejšia verzia 26 690 €

+ Plusy
Výborné brzdy, dojazd nad 1 000 km
Viacero odkladacích priestorov
Medzi sedadlami sa dá prejsť

- Mínusy
Stredová opierka sťažuje výhľad dozadu
Chýba trojnásobné bliknutie smeroviek



Diskusia k článku

Najnovšie galérie

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri