Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Motormedia  »  Testy

Peugeot 5008 2,0 HDI

Sunday, 05. 09. 2010 - 09:38, Ivan Václavík   

Peugeot 5008 2,0 HDI

V nadväznosti na crossover 3008 prišiel Peugeot aj s väčším rodinným (7-miestnym) SUV - hoci s poriadnym oneskorením za Citroënmi v znamení Picassa. Dielo sa však vydarilo a na svete je zaujímavý automobil pre sedem pasažierov, s veľkorysým odkladacím priestorom a príkladnou ergonómiou. Technické vybavenie Peugeotu 5008 spĺňa i tie najvyššie nároky, pričom spotreba dieselového modelu s objemom dva litre, ktorý sme testovali, patrí k príjemným prekvapeniam.

peu5008n3202g.jpg

Priestor pred prednými sedadlami je rozdelený na dve polovice mohutným stredových panelom, ktorého špecifikom sú úhľadné priehlbiny, vytvorené pre kolená šoféra a spolujazdca. Volant i sedadlá sú nastaviteľne pozdĺžne i výškovo. Na dobre tvarovanom volante však nie sú žiadne tlačidlá; rádio i tempomat sa ovládajú prostredníctvom osvedčených satelitov pod volantom. Cez prídavné zrkadlo pod stropom má šofér počas jazdy kontrolu napríklad nad deťmi.

peu5008n3196g.jpg

Interiér sa jednoznačne vydaril. Svieži dizajn prístrojového panelu však je v kontraste s pomerne konzervatívnou karosériou, no tá svojou mohutnosťou, s obrovskými svetlometmi, ihneď vzbudí rešpekt v premávke. Širšie stĺpiky pri čelnom skle však svojou mohutnosťou spôsobujú, že v určitom uhle má vodič sťažený výhľad šikmo dopredu - napríklad v zákrute alebo ak sa blíži po vedľajšej ceste k hlavnej.

peu5008n3203g.jpg

Impozantne pôsobí sklená strecha (pod ňou je elektricky ovládaná roleta), ktorá zaberá tri štvrtiny hornej plochy karosérie, pričom nadväzuje na veľké čelné sklo. A najmä upútajú vašu pozornosť dva prvky na prístrojovom paneli, ktoré sa vysunú po naštartovaní motora. V strede panelu je to 7" monitor, na ktorom si môžete naladiť informácie o dojazde, prejdenej vzdialenosti, spotrebe a podobne, ako aj navigáciu vybranej trasy. Ovládanie je na stredovej konzole.

Druhým prekvapením je výsuvný priehľadný displej (podľa vzoru stíhacích lietadiel), ktorý sa vysunie pred vodičom. Je na ňom údaj o momentálnej rýchlosti jazdy, nastavenom tempomate a vzdialenosti od vozidla pred vami. Údaje sú priamo v zornom poli vodiča a výdatne pomáhajú v orientácii, napríklad ak je šofér oslepený žiarou zapadajúceho slnka. Vtedy je totiž orientácia v prístrojoch veľmi zložitá. Monitor i displej - ak vás vyrušujú - si môžete sklopiť.

peu5008n3198.jpg

Predné sedadlá majú výborné bočne vedenie tela; na zadných si pasažieri ich posunutím (až o 13 cm) vytvoria dostatočný priestor pre nohy. Dve sedadlá v treťom rade (rozmermi vhodné pre deti) sú ponorené do podlahy. Takže pri obsadení Peugeotu 5008 piatimi pasažiermi zostane vzadu skutočne kráľovský priestor na batožinu (679 litrov).

peu5008n3200g.jpg

Ak je k dispozícii všetkých sedem sedadiel, kufor má objem iba 213 litrov. No ak zostanú sklopené sedadlá v druhom i treťom rade, vznikne objem na batožinu 1 754 litrov. Okrem toho sa sedadlá v druhom rade dajú vyklopiť nahor jednoduchým pohybom. Variabilita interiéru je vskutku široká a určite uspokojí aj náročnejšie požiadavky.

Čerešničkou na torte sú veľké monitory v opierkach hlavy, určené pasažierom na zadných sedadlách. Dlhý čas jazdy si môžu krátiť sledovaním filmov. Pasažieri na zadných sedadlách si môžu regulovať prúdenie a teplotu vzduchu samostatne na stĺpikoch B.

peu5008n3207g.jpg

Na pohľad veľká a v skutočnosti ťažká karoséria sa šoféruje celkom komfortne. Dokonca vozidlo udržíte v stope aj pri rýchlom prejazde prudkých zákrut. Musíte si však zvyknúť na nakláňanie auta. No nepredpokladáme, že s týmto autom bude niekto napodobňovať pretekárov. Pri rozumnom - avšak svižnom - tempe sa dá s Peugeotom 5008 cestovať aj na dlhé vzdialenosti komfortne a rýchlo.

Brzdy sú dostatočne razantné a to isté platí aj o zrýchlení. Teda ani predbiehanie nerobí žiadne problémy. Pri prudkom brzdení sa ako výstraha ďalším aktivujú všetky štyri smerovky.

peu5008n3197g.jpg

Zvuk dieselového motora je dobre utlmený. Jazdenie s týmto autom pôsobí ako príjemne vyvážené, podvozok pekne tlmí nerovnosti, hoci niekedy sa zdá, že rázy od kolies sú hlučné. Chválime presné a citlivé riadenie, no predovšetkým „nekonečný" dojazd. Po ubratí plynu totiž ide Peugeot 5008 ďalej ako po masle a presvedčili sme sa, že ak na zelenú v prvých metroch svižne akcelerujeme, po ďalšiu križovatku si udrží päťdesiatku i bez stláčania pravého pedálu. Naozaj má nevšedne dlhý dojazd, čo v kontexte s veľkou karosériou považujeme za ojedinelý jav.

V úvode sme sa zmienili o úspornosti motora. Pri pokojnej jazde sa dá spotreba stlačiť aj pod päť litrov. My sme namerali na rovine pri stovke 5,5 l/100 km, na diaľnici 6,9 a celkový priemer ukázal displej 6,7. Náš dojazd 750 km určite nie je hraničným limitom, pri pokojnej jazde môže byť aj väčší - Peugeot 5008 na to určite má predpoklady.

peu5008-0909sm005g.jpg

Základné technické údaje testovaného vozidla

Peugeot 5008 2,0 HDI
Objem motora (cm3) 3 498
Výkon (kW/k) 110/150
Krútiaci moment (Nm) 340
Max. rýchlosť (km/h) 190
Zrýchlenie 0 - 100 km (s) 10,0
Kombinovaná spotreba (l/100 km) 5,8

Cena testovanej verzie 25 400 €
Najlacnejšia verzia 17 900 €

+ Plusy
Presklenie karosérie, komfort jazdy
Akceleračný potenciál, ostré brzdy
Úsporný dieselový dvojliter

- Mínusy
Horší výhľad šikmo dopredu
Sedadlá v 3. rade sú skôr núdzové



Diskusia k článku

Najnovšie galérie

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri