Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Motormedia  »  Testy

Opel Corsa 1,3 CDTi EcoFlex

Tuesday, 28. 09. 2010 - 23:33, Ivan Václavík   

Opel Corsa 1,3 CDTi EcoFlex

Vraj to nejde dohromady - úsporný motor s turbom. V prípade malého agregátu pod kapotou Corsy to však je skutočnosť bez kompromisu. Kedysi bolo nepredstaviteľné, aby motor s objemom 1,3 litra dosahoval také parametre, ako je to v prípade testovaného dieselového malolitrážneho automobilu Opel Corsa. Dnešná skutočnosť vás chvíľami privedie do úžasu. Veď čítajte ďalej, čo sme na cestách zažili s týmto trpaslíkom.

opel-corsa-ecoflex3284g-1.jpg

Čím nižší je odpor vozidla a čím sú menšie otáčky motora, tým je nižšia spotreba a s tým ruka v ruke i emisie. To je rukavica hodená do ringu výrobcov, ktorú chtiac či nechtiac musia zodvihnúť. A prvé výsledky tohto núteného kroku sú už na svete. Nový Opel Corsa dokáže jazdiť za 3,5 l/100 km, ale pritom nie je žiadny lenivec, veď šprintuje z 0 na 100 km/h za 12,3 s (čo vôbec nie je zlý výsledok) a maximálna rýchlosť je až 177 km/h. Pravdaže, tento údaj je skôr v teoretickej rovine.

opel-corsa-ecoflex3273g-1.jpg

Len 5-stupňová prevodovka nie je výrazným hendikepom, aj na diaľnici sa dá jazdiť vyváženým štýlom. Využívali sme tempomat a plynulo sme prešli 200 km - bez nutnosti prudkého brzdenia, či akcelerácie. Netreba sa báť vyšších otáčok a dobré je zvyknúť si na častejšie radenie (len piatich) rýchlostných stupňov. Pochvaľovali sme si kvalitne odhlučnený interiér, dokonca aj na diaľnici sme mohli počúvať hudbu z rádia bez silného zvyšovania zvuku. V laboratórnych podmienkach je priemerná spotreba pod hranicou 4 litrov, naša reálna skutočnosť bola 4,4 l/100 km a keď sme 150 km absolvovali na tempomat stabilnou rýchlosťou 130 km/h, celková priemerná spotreba stúpla na 4,6 litra. Dojazd 900 km na jednu nádrž paliva považujeme (v kombinovanom režime) za veľmi lichotivý.

opel-corsa-ecoflex3280g-1.jpg

Zmerali sme aj spotrebu pri rôznych rýchlostiach. Na rovine sme pri stovke dosiahli priebežnú spotrebu 3,5 litra, pri 120-ke štyri litre a pri 130 km/h na päťke to bolo 5,4 l. Otáčkomer v tom čase ukazoval hodnotu 2 800. Zároveň však táto skúsenosť dokazuje, že zvýšenie rýchlosti nad 120 km/h znamená rapídny odber paliva z nádrže. Pre úplnosť hodnotenia jazdných vlastností ešte dodávame, že brzdy reagujú výborne. Corsa dobre drží stopu v zákrute a keby sme jej mali niečo vyčítať, tak mierne oneskorenú reakciu na stlačenie plynového pedála pri rozjazde vozidla po brzdení. Verzia EcoFlex sa však v porovnaní s bežnou Corsou 1,3 CDTi ukazuje ako výhodná alternatíva, pre tých, ktorí hľadajú maximálne úsporné auto.

opel-corsa-ecoflex3274g-1.jpg

Interiér nás prekvapil svojou priestrannosťou a unikátom v triede malých áut je vyhrievaný volant. No vo verzii Edícia 111 nechýbajú ani ďalšie prvky, ktoré by ste v „malej korzičke" neočakávali. Napríklad tempomat s ovládaním na ľavej páčke, obsažný informačný displej (pravá páčka), možnosť predvoľby deviatich staníc na rádiu.

opel-corsa-opc009-g.jpg

V čase testovania najúspornejšej Corsy sme mali príležitosť „odskočiť si" do známeho francúzskeho letoviska Cannes a tam si zajazdiť aj s výsostne športovou verziou Opel Corsa OPC, ktorá disponuje výkonom 141 kW (192 k, zrýchli z pokoja na stovku za 7,2 s, pričom maximálna rýchlosť malého žihadla je 225 km/h. Prvé skúsenosti na trati jednej z rýchlostných skúšok rely Monte Carlo nás utvrdili v tom, že Opel dokáže svojim zákazníkom ponúknuť naozaj široký vejár modelov. Už teraz sa tešíme na tradičný test modelu OPC.

opel-corsa-opc013-g.jpg

Základné technické údaje testovaného vozidla

Opel Corsa 1,3 CDTi
Objem motora (cm3) 1 248
Výkon (kW/k) 70/95
Krútiaci moment (Nm) 190
Max. rýchlosť (km/h) 177
Zrýchlenie 0 - 100 km (s) 12,3
Kombinovaná spotreba (l/100 km) 3,6

Cena testovanej verzie 13 140 €
Najlacnejšia verzia 7 990 €

+ Plusy
Priestorný interiér, nízka hladina hluku v kabíne
Mimoriadne úsporný motor
Tempomat, predvoľba 9 staníc na rádiu

- Mínusy
Spočiatku zdĺhavé zrýchľovanie



Diskusia k článku

Najnovšie galérie

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri