Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Motormedia  »  Testy

Renault Twingo 1,2 Rip Curl

Thursday, 07. 10. 2010 - 21:49, Ivan Václavík   

Renault Twingo 1,2 Rip Curl

Už na prvý pohľad pôsobí Twingo Rip Curl francúzsky noblesne a zároveň dravo. Hoci karoséria je dosť vysoká, na ceste sa toto malé auto prejavuje ako motokára - teda v zákrute je ako prilepené. Vôbec sa nenakláňa, čo je pri francúzskom aute až prekvapujúce. Len čo predné kolesá naznačia miernu nedotáčavosť, stačí uvoľniť pedál akcelerácie a vozidlo sa zmení na kontrolovane pretáčavé.

ren-twingo-rip3357g.jpg

Avšak netreba ho hnať do krajnosti, stačí využívať jeho jazdný potenciál, aby Renault Twingo Rip Curl priniesol potešenie z jazdy. Teda napríklad udržiavať trošku vyššie otáčky, včas preraďovať a nebáť sa ani ostrejších zákrut. Brzdy majú rýchly nástup, sú veľmi účinné a reagujú presne tak, ako to vodič zamýšľa. Pedál plynu reaguje mimoriadne citlivo, ocenili sme aj presné riadenie. Konkrétnu spotrebu v jednotlivých režimoch sme však nezmerali, lebo na monitore sa ukázal iba denný počítač kilometrov a servisný interval.

ren-twingo-rip3361g.jpg

Dizajn interiéru je prívetivý, dominuje mu relatívne veľký kruhový otáčkomer pripevnený pred vodičom (za volantom), akoby ho skopírovali z Toyoty Aygo, či Peugeotu 107. Predné okná i vonkajšie zrkadlá sa ovládajú elektricky. Sedadlo šoféra je zbytočne vysoko a volant - nastaviteľný len výškovo - je v hornej polohe trošku nevhodne odklonený od zvislej osi dopredu. Takže ak zavriete oči, máte pocit ako keby ste sedeli za volantom autobusu. Inak sa však drží parádne, jeho veniec dobre padne do ruky.

ren-twingo-rip3349g.jpg

Predné sedadlá sú vcelku komfortné a vydržíte v nich sedieť bez známok únavy aj na dlhšej trase. Pri ostrejšom prejazde zákruty výborne stabilizujú telo a Twingo sa spoľahlivo drží vo zvolenej stope. Takže najmä v meste sa s ním dá jazdiť svižne, ba priam športovo. Napríklad ak sú na križovatke dva pruhy, dokážete pri odbočovaní byť s Twingom vo výjazde takmer vždy rýchlejší ako vedľajšie auto - a to aj vo vonkajšom oblúku. Predné okná i vonkajšie zrkadlá sú ovládateľné elektricky, chválime prehľadné usporiadanie ventilačnej sústavy, kde nechýba ani tlačidlo na rýchle odhmlievanie predného skla. S týmto malým autom určite zažijete veľa zábavy a vzhľadom na variabilitu interiéru v ňom odveziete bez problémov i štyri osoby. V základnom usporiadaní je objem kufra 230 litrov, po sklopení zadných operadiel 951 litrov.  Ivan Václavík

ren-twingo-rip3352g.jpg

Základné technické údaje testovaného vozidla

Renault Twingo 1,2
Objem motora (cm3) 1 149
Výkon (kW/k) 55/75
Krútiaci moment (Nm) 107
Max. rýchlosť (km/h) 169
Zrýchlenie 0 - 100 km (s) 12,0
Kombinovaná spotreba (l/100 km) 5,7

Cena testovanej verzie 8 090 €
Najlacnejšia verzia 6 500 €

+ Plusy
Tvar predných sedadiel, variabilita
Presné riadenie dobrá ovládateľnosť
Podvozok dobre drží vozidlo v stope

- Mínusy
Vyššia hladina hluku na diaľnici
Vyšší posed za volantom



Diskusia k článku

Najnovšie galérie

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri