TEMPUS STYLLEX rally team po I. etape Tour de Corse 2007 na 5.mieste v JRC
Posádka teamu TEMPUS STYLLEX Jozef Béreš - Petr Starý (Renault Clio S1600) odštartovala v piatok na záverečnom podujatí seriálu Junior Rally Championship 2007, ktorým je francúzska Tour de Corse - Rallye de France. Len týždeň po úspešnom vystúpení na španielsskej Rally Catalunya tak bude Jozef Béreš bojovať o ďalšie body do hodnotenia juniorského šampionátu.
Ihneď po skončení Rally Catalunya 2007 sa posádka i členovia teamu presunuli na Korziku. Mechanici po náročnej súťaži nestihli oddychovať a mali plné ruky práce s prípravou Renaltu Clio S1600. Posádka úspešne absolvovala administratívne i technické preberanie a vo štvrtok i tradičný shakedown, na ktorom doladila podvozok auta pre potreby špecifických tratí na Korzike.
Jozef Béreš: "Súťaž bude veľmi náročná. Testy sú technické a dlhé. Auto je pripravené, budeme už len musieť po Španielsku jemne doladiť podvozok. Tešíme sa na štart."
Petr Starý: "Veríme, že dobré počasie vydrží, aj keď na vode by to pre nás mohla byť výhoda, v prípade, že by pršalo naozaj výdatne. Čas na shakedowne bol slušný, len štrku na trati bolo viac, ako bude počas samotnej súťaže. Všetko funguje, sme pripravení odštartovať."
V piatok ráno odštartovala úvodná etapa Tour de Corse, ale úvodnú rýchlostnú skúšku usporiadatelia zrušili pre problémy s veľkým množstvom divákov okolo trate. Posádky tento test absolvovali voľným prejazdom a súťažiť sa začalo až na RS2. Od úvodu bolo nasadenie naozaj veľké, v hre je titul juniorského majstra, o ktorý bojujú obe posádky továrenského teamu Suzuki. Jozef Béreš s Petrom Starým sú tiež v hre, keďže v rovine teoretických úvah dokonca môžu po korzickej súťaži získať v konečnom hodnotení seriálu Junior Rally Championship pre rok 2007 bronzovú tretiu priečku!
V druhej rýchlostnej skúške zajazdili Jozef s Petrom šiesty čas medzi juniormi. O tom, že posádky do boja dávajú naozaj všetko svedčil i fakt, že rozdiel medzi tretím Anderssonom a Bérešom bol len 1,9 sekundy... Na tretej rýchlostnej skúške pribrzdil v závere rozbehnutého Béreša defekt ľavej prednej pneumatiky, výsledkom bolo ďalšie šieste miesto. Do druhého kola vyrazila posádka teamu TEMPUS STYLLEX z priebežného šiesteho miesta v hodnotení JRC.
V servise prvé kolo krátko zhodnotil Petr Starý: "Musíme jemne doladiť podvozok, auto je na tunajších tratiach nedotáčavé, ale s tým bojujú takmer všetci. Trochu nás pribrzdil defekt na RS2, ale zatiaľ sme spokojní a veríme, že všetko vydrží až do cieľa."
Na štvrtej rýchlostnej skpške zajazdil Béreš štvrtý čas v hodnotení JRC a prebojoval sa na piate miesto so stratou len 1,2 sekundy na štvtého Burkarta. Súboj o štvrté miesto pokračoval i na RS5, tentoraz bol ale o 0,9 sekundy rýchlejší nemecký pilot s Citroenom C2 S1600. Záverečnú, šiestu rýchlostnú skúšku piatkovej etapy Tour de Corse 2007 absolvovali Béreš so Starým na siedmom mieste a v sobotu ráno odštartujú z piatej priečky v JRC do ďalších súbojov o body do konečného hodnotenia seriálu Junior Rally Championship 2007.
V záverečnom servise krátko zhodnotil priebeh I. etapy Jožko Béreš: "Dnešný deň bol vcelku dobrý, aj keď sme, rovnako ako všetci, bojovali s nastavením podvozku. V závere som našiel vcelku dobré nastavenie tlmičov, auto začalo fungovať oveľa lepšie, ale na poslednom teste sme urobili chybu: nedobrzdil som do jednej zo zákrut, urobili sme hodiny a zhasol nám motor, takže sme stratili viac ako 10 sekúnd. Verím, že zajtra to bude lepšie. Auto funguje bez vážnejších problémov."
V sobotu čaká na posádky v rámci II. etapy Tour de Corse 2007 celkom 6 náročných testov v celkovej dĺžke takmer 123 km.
Spravodajstvo z účinkovania posádky teamu TEMPUS STYLLEX na Tour de Corse 2007 si môžete pozrieť na teamovej stránke www.tempus.styllex.com v sekcii on-line, kde nájdete aktuálne informácie, zvukové záznamy i fotografie.
Poradie v kategórii JRC po I. etape Tour de Corse 2007:
1. Aava (Suzuki Swift S1600) 1:06:06,0
2. Prokop (Citroën C2 S1600) + 8,8
3. Andersson (Suzuki Swift S1600) +16,9
4. Burkart (Citroën C2 S1600) + 42,1
5. Béreš (Renault Clio S1600) + 45,6 6. Rautenbach (Citroën C2 S1600) + 1:03,7 7. Augoyard (Renault Clio R3) + 1:57,8
8. Bonato (Citroën C2 S1600) + 3:00,00
TEMPUS STYLLEX Media team
www.tempus.styllex.com
Diskusia k článku
Diskusia k článku
Najnovšie galérie
Ondřej Bisaha Rallysprint Kopná
10. 5. 2024
Spavo Racing Rallysprint Kopná
10. 5. 2024
Styllex motorsport Rallysprint Kopná
10. 5. 2024
Peter Klik Rallysprint Kopná
9. 5. 2024
Lubomír Matejička Rallysprint Kopná
9. 5. 2024
Filip Šípoš Rallysprint Kopná
9. 5. 2024
3plast rally team Rallysprint Kopná
7. 5. 2024
GART Racing Rallysprint Kopná
7. 5. 2024
Tomáš Polovka Rallysprint Kopná
7. 5. 2024
Tibor Kovács Rallysprint Kopná
7. 5. 2024
Boxer Auto Rallysprint Kopná
7. 5. 2024
Patrik Magyar Rallysprint Kopná
7. 5. 2024
Aries Racing Rallysprint Kopná
6. 5. 2024
Chooligan racing Rallysprint Kopná
6. 5. 2024
Melico racing Rallysprint Kopná
6. 5. 2024
Miroslav Štefkovič 2. Gart Rally Cemjata
17. 4. 2024
Johny RT 2. Gart Rally Cemjata
17. 4. 2024
Seb. Greisinger 2. Gart Rally Cemjata
17. 4. 2024
Fero Gregorík 2. Gart Rally Cemjata
17. 4. 2024
Andrej Kacvinský 2. Gart Rally Cemjata
17. 4. 2024
J. Schwarzbacher 2. Gart Rally Cemjata
17. 4. 2024
Lukáš Iždinský 2. Gart Rally Cemjata
17. 4. 2024
Miroslav Jakub 2. Gart Rally Cemjata
17. 4. 2024
Branislav Novotný 2. Gart Rally Cemjata
17. 4. 2024
Radoslav Fabian 2. Gart Rally Cemjata
17. 4. 2024
Peter Haluška 2. Gart Rally Cemjata
17. 4. 2024
Patrik Magyar 2. Gart Rally Cemjata
17. 4. 2024
Andrej Turanský 2. Gart Rally Cemjata
17. 4. 2024
ZEKO racing 2. Gart Rally Cemjata
17. 4. 2024
Peter Klik 2. Gart Rally Cemjata
17. 4. 2024
Peter Jurečka 2. Gart Rally Cemjata
17. 4. 2024