Smutný koniec sezónny...
Aj naša posádka Igor Drotár – Vlado Bánoci sa zúčastnila prestížneho Pražského rallysprintu. Žiaľ, súťaž sa ani poriadne nezačala, a už bola zrušená.
Pražský rallysprint 5.-6.12. 2008
Ako ste sa tešili na Prahu?
Na Pražský rallysprint sme sa všetci veľmi tešili, tak ako aj iné posádky. Je to posledná súťaž v sezóne, a mala byť nejakým zadosťučinením pre divákov, jazdcov, tými a každý chcel prichystať určité prekvapenie. Niekto vymení techniku a štartuje na inom aute ako ho vídavame počas sezóny, iný sa zase pokúsia priviesť zaujímavých spolujazdcov, alebo sa predstavia s niečim iným.
No a mi sme tohto roku chceli urobiť prekvapenie, a to také že na sedadlo spolujazdca na miesto Vlada by zasadol náš pán prezident. Bohužiaľ to nevyšlo. Boli sme z toho troška smutní, a vybrali sme sa do Prahy v klasickom zložení.
V Prahe bola show ako ste sa na ňu pripravili?
Na Prahu sme sa pripravili dokonale, aj keď je to show ale predsa športová. Oboznámili sme sa s traťou a to veľmi poctivo, lebo v Prahe sme štartovali prvý krát. Hneď po oboznámení sa s traťou nám bolo privezené auto, ktoré na mňa po krátkom teste urobilo veľmi dobrý dojem. Naozaj bolo veľmi dobré pripravené.
Strahovská erzeta sa veľmi nepodobá na klasicku rýchlostnú skúšku.
Presne tak. Prakticky štartovať na Strahove sa podobalo jazde zručnosti. Ale mi sme sa s potešením a dobrým pocitom vybrali na štart tejto rýchlostnej skúšky, ktorá sa konala na spomínanom štadióne. Rýchlostná skúška nám sadla celkom dobre až na úvod, lebo som mal nie veľmi dobré informácie od jazdcov, ktorí štartovali pred nami. Informácii bolo dosť, lebo poradie štartu bolo opačné ako je zvykom.
Bol povrch trate na štadióne veľmi šmykľavý?
Dostalo sa mi do uší, že sa tam šmýka oveľa viac ako by sa malo. Túto informáciu som zobral vážnejšie než som mal, a neskôr ma to troška mrzelo. Šmýkalo sa tam úplne normálne ako sa predpokladalo. Na úvod som troška stratil, ale potom som zistil, že to funguje celkom dobre. Takto sme absolvovali štart súťaže s tým, že sme skončili na 12. mieste s malou stratou na víťaza. A to sme vedeli, že sme stratili len na štarte.
Predpokladám, že druhý deň mal byť pre teba atraktívnejší.
Áno, pretože rýchlostné skúšky boli klasické ako sa na rely patrí. Ráno sme na štart odchádzali vo veľmi dobrej nálade, a v servise nás už čakali čerstvo nahriate slicky, ktoré boli trošku narezané.
Igor vieme, že si mal štartovať s číslom štyri, no nakoniec sme ťa videli so sedmičkou na dverách.
Áno, mali sme pridelené štartovné číslo štyri, ale po zasadnutí jury nám bolo zmenené na Kuzajové číslo sedem a naše číslo dostal Kuzaj. Na štarte rýchlostnej skúšky sme videli pred sebou štartovať Kuzaja, Valouška a takmer aj Petáka. S Vladom sme už mali takisto pripravené pásy, prilby jednoducho sme už čakali na náš čas v časovej kontrole.
Chvíľku na to, keď mal odštartovať Peták ho vzápätí zrazu zastavili, a na trať rýchlostnej skúšky vyštartovala sanitka, hneď druhá za ňou a o chvíľu tretia a potom aj vrtuľník.
Začali sme tušiť, že sa stalo niečo vážne a zlé, ale nikto z nás nepredpokladal, že sa to skončí tak tragicky.
Asi po pol hodine státia nám bolo povedané, aby sme sa vrátili na Strahovský štadión a súťaž bude ukončená.
So žiaľom v srdci sme sa tesne pred príchodom na Strahov dozvedeli, že havaroval Kuzaj a mal takéto veľké nešťastie. Odovzdali sme tam kartu a odišli sme na hotel.
Na hoteli sme s Vladom uvažovali o súťažení, o rely, a proste o všetkom, čo s tým športom súvisí. Naozaj tento šport je veľmi krásny, ale dokáže priniesť aj takéto situácie.
Je nám to všetko čo sa stalo v Prahe veľmi ľúto, ale tak ako v rely tak aj v iných športoch sa stávajú tragédie.
V mene celého týmu chceme vyjadriť z hlbokého srdca úprimnú sústrasť pozostalým.
Prakticky sme sa pripravovali nie ako na bežnú súťaž, ale na akúsi automobilovú show so šťastným koncom pre všetkých. Bohužiaľ sme zistili, že zo show sa stala tragédia.
S príchodom blížiacich sviatkov prajeme všetkým nadšencom automobilového športu so všetkých disciplín pokojné prežitie vianočných sviatkov a všetko dobré v novom roku 2009.
Ďakujeme
Igor Drotár a Vlado Bánoci
Miro Relovský
Diskusia k článku
Diskusia k článku
Najnovšie galérie
Miroslav Štefkovič 2. Gart Rally Cemjata
17. 4. 2024
Johny RT 2. Gart Rally Cemjata
17. 4. 2024
Seb. Greisinger 2. Gart Rally Cemjata
17. 4. 2024
Fero Gregorík 2. Gart Rally Cemjata
17. 4. 2024
Andrej Kacvinský 2. Gart Rally Cemjata
17. 4. 2024
J. Schwarzbacher 2. Gart Rally Cemjata
17. 4. 2024
Lukáš Iždinský 2. Gart Rally Cemjata
17. 4. 2024
Miroslav Jakub 2. Gart Rally Cemjata
17. 4. 2024
Branislav Novotný 2. Gart Rally Cemjata
17. 4. 2024
Radoslav Fabian 2. Gart Rally Cemjata
17. 4. 2024
Peter Haluška 2. Gart Rally Cemjata
17. 4. 2024
Patrik Magyar 2. Gart Rally Cemjata
17. 4. 2024
Andrej Turanský 2. Gart Rally Cemjata
17. 4. 2024
ZEKO racing 2. Gart Rally Cemjata
17. 4. 2024
Peter Klik 2. Gart Rally Cemjata
17. 4. 2024
Peter Jurečka 2. Gart Rally Cemjata
17. 4. 2024
Peter Krišanda 2. Gart Rally Cemjata
17. 4. 2024
Ivan Mutňanský 2. Gart Rally Cemjata
17. 4. 2024
Tomáš Polovka 2. Gart Rally Cemjata
17. 4. 2024
Marek Pazderák 2. Gart Rally Cemjata
17. 4. 2024
Maroš Kysucký 2. Gart Rally Cemjata
17. 4. 2024
Gart Racing 2. Gart Rally Cemjata
16. 4. 2024
Spavo Racing 2. Gart Rally Cemjata
16. 4. 2024
Chooligan Racing 2. Gart Rally Cemjata
16. 4. 2024
Gart Rally Cemjata sobota
13. 4. 2024
Melico Racing na Valašskej Rally
11. 4. 2024
Test day Jakubovany
7. 4. 2024
Chooligan Racing - Lavanttal Rallye
5. 4. 2024
Amatér Rally Jelšava IV
2. 4. 2024
Amatér Rally Jelšava III
31. 3. 2024
Amatér Rally Jelšava II
31. 3. 2024