Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Motormedia  »  Predstavujeme

SAAB 9-4X vo svetovej premiére

Thursday, 21. 10. 2010 - 10:32, Ivan Václavík   

SAAB 9-4X vo svetovej premiére

Okrem výraznej inšpirácie škandinávskym dizajnom a letectvom prináša nový SAAB 9-4X do segmentu crossoverov pokročilú technológiu Saab XWD v kombinácii s adaptívnym podvozkom Saab DriveSense. Je realizáciou inšpirácií z konceptu Aero X, pričom priestorný interiér je navrhnutý s ohľadom na vodiča a s dostatočným množstvom úložných priestorov.

Mal by to byť ďalší dôležitý krok pri renesancii švédskej automobilky, ako nezávislého výrobcu prémiových vozidiel. SAAB 9-4X sa vzhľadom i veľkosťou radí medzi 9-3X a nový sedan 9-5. Vyznačuje sa typickým škandinávskym dizajnom, ako je čelné sklo so širokým výhľadom, svetlá s ľadovo modrým motívom, kabínou vozidla zameranou na vodiča a flexibilným systémom využitia batožinového priestoru. Priestorná kabína poskytuje pohodlný priestor piatim dospelým osobám. Odkazom na históriu letectva je informačný displej, pri vývoji ktorého boli inžinieri inšpirovaní leteckými prístrojmi, rovnako ako zelené podsvietenie prístrojov alebo „joystick“ na ovládanie výdychov ventilácie. Štartovacie tlačidlo je (v Saabe tradične) umiestnené medzi prednými sedadlami v blízkosti radiacej páky.

saab-9-4x-g.jpg

Operadlá zadných sedadiel sú rozdelené v pomere 60/40 a možno ich sklopiť jediným pohybom, bez toho, aby bolo nutné akokoľvek manipulovať so sedákmi alebo demontovať opierky hláv, čím vznikne celkom rovná ložná plocha. Predná časť dna batožinového priestoru je odklápacia a možno ju otvoriť pomocou rukoväti v tvare lietadla. Tu je k dispozícii ďalší úložný priestor, ktorý môže byť „upravený na mieru“ pomocou flexibilnej teleskopickej priehradky. Tá je umiestnená v koľajnici v tvare písmena U a umožňuje náklad zaistiť tak, aby počas jazdy nedochádzalo k pohybu.

Pod kapotou sú kompaktné, ľahké a efektívne motory – buď 3.0 V6i s výkonom 195 kW (265 k) alebo 2.8 V6 turbo s 221 kW (300 k). Prvý z nich zrýchľuje z pokoja na stovku za deväť sekúnd, druhý za 8,3 s. Ten disponuje pôsobivým krútiacim momentom 400 Nm v rozmedzí 2 000 až 5 000 ot./min. Výrobca sľubuje jazdné vlastnosti, ktoré znesú porovnanie s najlepšími vozidlami v triede. Oba motory sú spojené so šesťstupňovou automatickou prevodovkou.

Svetovú premiéru bude mať SAAB 9-4X na Auto Show v Los Angeles. V USA ho začnú predávať v máji 2011, kým do Európy sa dostane až v auguste 2011.



Diskusia k článku

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri