Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Rally  »  Národné šampionáty  »  Slovensko

Rosina vyhral Dobšinskú zimu 2018

Sunday, 04. 02. 2018 - 15:00, Ľuboš Kašický   

Rosina vyhral Dobšinskú zimu 2018

Počasie posledných dní sa s nami poriadne pohralo a organizátorom 16.ročníka tradičnej Dobšinskej zimy narobilo znova vrásky. A aby prekvapení nebolo dosť, tak sme sa dočkali aj prekvapivého víťaza.


„Obdivujem usporiadateľov a ďakujem im, že v takých náročných podmienkach zvládli zabezpečiť trať tak, aby bola zjazdná a bezpečná," vravel priam z duše za všetkých kolegov legendárny Igor Drotár po víkendovej súťaži v Dobšinej. A mal pravdu. Veď ešte v stredu, či štvrtok pred súťažou sme mali takmer desať stupňov, no tesne pred štartom začal sypať sneh a teploty okolo nuly urobili na trati poriadne náročne podmienky. A ako sa ukázalo, aj tie zohrali zásadnú úlohu v súboji o víťazstvo.

Tibor Szabosi;c30i4346-9.jpg

Každým rokom sa do Dobšinej zbehne silnejšia konkurencia. Tento rok sa tu v rámci úvodu sezóny jazdil podnik Regionálneho Rally Pohára (RRP) a zároveň aj MiniRallyCupu (MRC). To znamenalo 79 posádok na štarte a asi dvadsiatku silných posádok a áut. Nečakaným víťazom sa však tento rok v Dobšinej stal Štefan Rosina, ktorého poznáme skôr z pretekania na okruhoch. Samozrejme, o Štofiho pretekárskych kvalitách určite nikto nepochybuje, no že dokáže poraziť aj rely špecialistov, to čakal asi málokto. Ako k tomu došlo?

Tibor Szabosi;c30i6785-9.jpg

„Za normálnych zimných podmienok je štart z prvého miesta výhodou," vysvetľuje domáci favorit súťaže, Vlasto Majerčák (Fiesta R5) z tímu L Racing, ktorý s číslom jeden vyrážal na trať ako prvý. „Dnes bol však odmäk a výhoda sa zmenila na nevýhodu. Ako prví sme skôr čistili cestu a nemohli poriadne využiť trakciu a grip." A veru toto bol prvý faktor, ktorý rozohral hru o víťazstvo. Hneď po prvej ereske sa totiž do čela dostal Štofi Rosina (Fiesta R5), ktorý štartoval zo šiestej pozície. Majerčák bol štvrtý so stratou troch sekúnd. To síce nie je veľa, no na tak krátkych meraných úsekoch je to zásadný rozdiel.

Tibor Szabosi;c30i5253-8.jpg

Druhý rozhodujúci moment súťaže prišiel už na druhom meranom úseku Vlčia dolina - Podkova. Krásny, no mimoriadne náročný úsek, ktorý lepšie sedí skúseným relistom prešiel Majerčák cieľom ako prvý a stanovil úroveň. Za ním idúci Martin Koči (Mitsubishi Lancer) mal však poruchu prevodovky a zo súťaže sa porúčal. Posádky za ním preto dostali identický čas Majerčáka, ktorý ale takto stratil svoju výhodu. „Pri druhom prejazde bola už trať očistená a mohli sme sa do toho oprieť. Na Štofiho sme stiahli deväť sekúnd," pokračuje Vlasto Majerčák z tímu KL Racing. Ukázalo sa totiž, že Rosinovi sedel prvý a tretí úsek. „Prvý bol technický a tretí okruhový, čo sme využili," priznal Rosina. Na druhom, rely úseku však evidentne strácal.

Tibor Szabosi;c30i7772-6.jpg

Okrem Majerčáka bol však stále v hre aj Tomáš Kukučka (Mitsubishi Lancer). Ten vyhral druhý prejazd Vlčou dolinou o jedenásť sekúnd pred Rosinom a takmer dve sekundy pred Majerčákom! „Po odstúpení Kočiho sme na „dvojke" dostali pridelený čas a to nám prehralo preteky. S tretím miestom som síce spokojný, ale druhý prejazd Vlčou dolinou sme jasne vyhrali a som presvedčený, že by sme boli vyhrali aj prvý prejazd," vraví trochu sklamaný Tomáš Kukučka, ktorému však ani toto nezobralo úsmev z tváre.

d06.jpg

A čo Štofi Rosina? „Prvýkrát som štartoval na R5-ke a nevedel som, kde sa budem výsledkovo pohybovať. Potom som videl, že sme boli najrýchlejší na prvom úseku. Na druhom sme všetci dostali pridelený čas a keď som bol znova najrýchlejší aj na treťom úseku, tak som už tušil, že to dnes môže dopadnúť celkom dobre. Po víťazstve aj na štvrtej rýchlostnej skúške sme si potom už naše vedenie manažovali," tešil sa Rosina, ktorý vlastne už aktívne nesúťaží a Dobšinská zima je jedným z dvoch štartov v sezóne, ktoré absolvuje.

Tibor Szabosi;asf-9002-2.jpg

Na štvrtom mieste skončil Ondrej Bisaha (Fiesta R5), piaty bol Fero Banysz (Mitsubishi Lancer) a šiestym miestom nás potešil stále úžasný Jozef Béreš starší (Mazda 323). Trochu smolu mal tentoraz legendárny Igor Drotár, ktorý sa trápil s technikou a nakoniec skončil na ôsmom mieste. „Veľmi som sa na Dobšinskú zimu tešil. Je to vynikajúce podujatie, kde sa stretáva veľa kvalitných posádok na kvalitných autách. Ja som len druhýkrát štartoval s novým spolujazdcom, ktorým je Imrich Ferencz. Cieľom preto bolo zvyknúť si na seba a pokúsiť sa zajazdiť čo najlepší výsledok. Z jazdy som mal veľmi pekný pocit. Zdalo sa, že môžeme súperiť o čelné pozície, no časy nás prekvapili. Ukázalo sa, že sme mali problémy s intercoolerom a strácali sme výkon. Nakoniec to stačilo na ôsme miesto, no vďaka aj za neho," zhodnotil pokorne Igor Drotár.

dz18-results.jpg

Dodajme, že víťazom MRC sa stala posádka Matej Bartošík (Subaru Impreza) pred Mariánom Kekeňákom (Mitrsubishi Lancer) a Marošom Kysuckým (Mitsubishi Lancer). Víťazom sprievodného Pohára organizátora sa stal talentovaný Dennis Zeťák (Opel Corsa), ktorý porazil Richarda Barana (Honda Civic) aj Michala Chalachana (Škoda 100).

z03.jpg

Nezabudnime tiež, že nasledujúcim podujatím RRP je Fusion Cup Bankov v Košiciach 8.mája 2018, no EŠTE PREDTÝM VŠAK ŠTARTUJÚ MAJSTROVSTVÁ SLOVENSKA RALLY (MSR) 13. - 14.apríla  2018  v PREŠOVE!!!

Tibor Szabosi;c30i8327-11.jpg



Diskusia k článku

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri