Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Motormedia  »  Trendy

Revolučná premena modelu Rio

Friday, 11. 03. 2011 - 15:42, Ivan Václavík   

Revolučná premena modelu Rio

Štvrtá generácia modelu Kia Rio sa vyznačuje odvážnymi a výraznými črtami, vďaka ktorým sa najnovší model označuje ako revolučný. Svoju premiéru absolvoval na ženevskom autosalóne 2011 a ihneď vzbudil záujem verejnosti.

rio-02g.jpg

Okrem pôsobenia na estetický vkus zákazníkov je nová Kia Rio symbolom úsilia automobilky o výrazné zvýšenie svojho trhového podielu vo svete. Mala by to dosiahnuť tým, že ponúka potenciálnym vlastníkom najlepšie environmentálne parametre v segmente. Cieľové emisie CO2 modelového radu začínajú už pri 85 g/km.

rio-03g.jpg

Táto pôsobivá hodnota radí Rio na špičku segmentu B pred všetky ostatné modely tejto triedy a dokonca pred všetky vozidlá predávané momentálne na európskom trhu. Od uvedenia tretej generácie na trh (v roku 2005) dosiahol celosvetový predaj modelu Rio vyše 860 000 kusov. Na zahraničných trhoch bolo Rio v roku 2010 s vyše 219 000 predanými kusmi tretím najpredávanejším modelom kórejskej automobilky.

rio-04g.jpg

Nové Rio je dlhšie (o 20 mm), širšie (o 25 mm) a nižšie (o 15 mm) a rázvor jeho kolies je rozšírený o 70 mm (na 2 570 mm). Vďaka tomu sa výrazne zväčšil priestor pre pasažierov a batožinu. S celkovou výškou 1 455 mm je nové Rio jeden z najnižších automobilov v európskom modelovom portfóliu značky Kia. Po prvý raz bude pre Európu k dispozícii vo verzii s 5 i 3 dvermi.

rio-05g.jpg

Päťdverová verzia sa začne v Európe predávať počas tretieho kvartálu 2011 a 3-dverový model doplní ponuku v prvom kvartáli 2012. Obe verzie budú vyrábať výhradne v závode Kia Motors v kórejskom meste Sohari.

Nad maskou chladiča je posadené logo Kia. Pri pohľade zboku charakterizuje Rio dynamický a športový vzhľad, umocnený pomerom presklenia k plným plochám a výrazným klinovitým tvarom auta. Ďalej upúta robustnou zadnou časťou, plynulým prechodom do stĺpika C, dominantnou vysokou bočnou líniou a šikmým uhlom zadného okna. Podobné znaky má tiež model Sportage. Línia strechy pripomína kupé a konštruktéri prepracovali aj dizajn interiéru. Kabína je priestrannejšia, batožinový priestor širší o 100 mm a jeho objem je teraz 288 litrov. Operadlá zadných sedadiel sa dajú sklopiť a vznikne batožinový priestor s takmer úplne rovnou podlahou.

rio-06g.jpg

Európski zákazníci dostanú na výber štyri vysoko účinné 3- a 4-valcové motory s výkonovou škálou od 70 do 109 koní. Ich spotreba paliva by podľa výrobcu mala byť iba 3,2 litra na 100 km. Variant s objemom 1,4 litra má výkon 90 koní a krútiaci moment 216 Nm; menší 1,1-litrový agregát vyvinie výkon 70 k a disponuje krútiacim momentom 162 Nm. Oba motory poskytujú maximálny krútiaci moment už od 1 750 ot./min.

Tí, ktorí preferujú benzín si môžu vybrať 1,4-litrový motor Gamma, alebo 1,25-litrový agregát Kappa. Gamma s maximálnym výkonom 109 k a krútiacim momentom 136 Nm ide poskytne zrýchlenie na 100 km/h za 11,5 sekundy a maximálnu rýchlosť 181 km/h. Menší benzínový motor 1,25 l dosiahne v modeli Rio výkon 85 k a krútiaci moment 117,8 Nm pri spotrebe paliva 4,8 l/100 km.

rio-07g.jpg

Oba naftové agregáty a väčší benzínový motor sú štandardne skombinované so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou. Pre 1,4 l benzínový motor s výkonom 109 k bude v ponuke aj štvorstupňová automatická prevodovka.
Brzdový systém vo všetkých nových modeloch Kia Rio, kde je elektronický stabilizačný systém ESC, štandardne zahŕňa kotúčové brzdy na všetkých kolesách. Účinnosť brzdového systému podporuje protiblokovací systém ABS, elektronická distribúcia brzdnej sily a núdzový brzdový asistent.

kia-rio-5-door1g.jpg

Medzi ponúkané bezpečnostné prvky za príplatok bude patriť elektronický stabilizačný systém (na niektorých trhoch v štandardnej výbave), asistenčný systém pre rozjazd do kopca (zabraňuje spätnému pohybu vozidla pri rozjazde do svahu), ako aj nové predné smerové svetlá, nastaviteľný obmedzovač rýchlosti, zadné parkovacie senzory a systém kontroly tlaku v pneumatikách.

V záujme ďalšieho zvýšenia bezpečnosti bude v ponuke nový systém signalizácie núdzového brzdenia ESS. Tento systém pomocou senzorov rozpozná náhle a prudké brzdenie a následne trojitým blikaním brzdových svetiel upozorí vodičov idúcich vzadu na prudké spomaľovanie vozidla.



Diskusia k článku

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri