Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Motormedia  »  Testy

Priamy útok na všetky zmysly

Friday, 05. 10. 2018 - 12:28, Peter Baran   

Priamy útok na všetky zmysly

Ak chcete rozveseliť Boha, povedzte mu svoje plány. Na tých mojich sa musí baviť do dnešného dňa. Ale k veci. Výkonné luxusné sedany vyššej strednej triedy som vždy obdivoval, nikdy si ma však nedokázali získať na sto percent. Od testovačky k testovačke, každej chýbal ten povestný kúsok niečoho, čo je ťažké definovať. V mojom vnútri tak vznikla akási pomyselná hranica, ktorú sa im nedarilo prekonať. A túto hranicu som neplánoval meniť ani posúvať, a už vôbec nie rušiť. Toľko k plánom.

Jakub Pánik;Vlk v ovčom rúchu?

„Rusko a Čína je to jediné, na čo dokáže USA prihliadať pri svojich politických rozhodnutiach. V automobilovom priemysle toto pravidlo zrejme neplatí.“ To bolo prvé, čo sa mi prehnalo hlavou, keď som videl a hlavne skúsil CTS-V. Európa má problém. A ozaj veľký. Cadillac vytasil zbraň s obrovským potenciálom. Najvýkonnejší sedan tejto automobilky je pripravený poraziť konkurenciu na takmer všetkých frontoch. Svoju pripravenosť otvorene priznáva. Karbónové „lipko“, dopĺňajúce líniu predného nárazníka, karbón na chladiacom otvore prednej kapoty, karbónové krídlo, karbónový zadný difúzor, karbón na blatníkoch, opisujúci líniu kolies. „Carbon everywhere“. Nie, nejedná sa iba o dizajn, všetky tieto doplnky sú funkčné. A áno, je to príplatkový balík, ale keď už, tak už. Ak by sa niekomu podarilo prehliadnuť tieto „maličkosti“, je tu štvorica výfukov. Ešte stále neopisujem ultraľahké športové auto. Bavíme o manažérskom či rodinnom sedane, ktorý pôsobí decentno-agresívne, alebo agresívno-decentne? 19 palcové kolesá vyzerajú tak, ako keby im nejaký ten palček navyše chýbal, ale napriek tomu musím povedať, že mi nevadili. Luxusná je veľká predná mriežka, ktorej robia spoločnosť svetlá s technológiou HID. Tie mi značne pripomínajú Nissan GTR. Zvyšné línie sú jasné, nezameniteľné, ale pritom jednoduché a nenásilné. Netreba tu hľadať žiadnu japonskú výstrednosť, „koncernovú“ nudu však pri CTS-Včku neočakávajte.

Jakub Pánik;Je niečo, čo sa dá CTS-Včku vytknúť?

Určite poznáte to hodnotiace klišé spracovania interiéru. Ruka smeruje k prístrojovej doske a skúša sa tvrdosť použitých plastov. Tu je to zbytočnosť. Okrem toho, že celá prístrojovka je odetá v koži, nechcelo sa mi dať ruky dole z výborne tvarovaného volantu, potiahnutého alcantarou. Tá je použitá aj na voliči automatickej prevodovky, na strope. Koža, alcantara, karbón. Materiály najvyššej triedy sú kombinované s plastom, ktorého povrchová úprava by mala mať vlastnú, nadradenú skupinu. Príplatkové Recara len dopĺňajú výborný pocit z prostredia, ktoré obklopuje vodiča. Displej prepracovaného infotainmentu dáva pri dotykovom ovládaní spätnú väzbu ľahkou vibráciou. Vibrácie prichádzajú na rad aj v iných situáciách a na iné miesta. Napríklad pri hroziacej kolízii jemne zavibruje sedadlo vodiča. Za vynikajúcu považuje funkciu sledovania premávky pri cúvaní. Opäť vibrácia, spojená s akustikou v prípade, ak z ktorejkoľvek strany prichádza vozidlo. Tých ozaj plne využiteľných funkcií je veľké množstvo. Testovaný kus ich bude mať ešte o čosi viac. Prepojenie a ovládanie telefónom, ale to si zaslúži samostatný článok. Jednoducho dostanete kompletnú starostlivosť. Vlastne takmer kompletnú. Pri tom všetkom mi chýbalo elektronické ovládanie takmer 400 litrového kufra. Že som rozmaznaný? No možno trochu, ale tak si ma to auto naučilo.  

Jakub Pánik;Výborná ergonómia, luxusné materiály...

Opisovať pocity z vnútra, z vonku? Ak by som bol na statickej prezentácii, stačilo by to. CTS je výborné. Ale tu, tu sa bavíme o CTS-V. A to je iná liga. Obrovské V8-čkové srdce má 6,2 litra s prívlastkom „SUPERCHARGED“. Najvýkonnejší motor, aký kedy Cadillac vložil do sériového auta. Rovnaký, ako má napríklad Corvette. 640 PS, 854 Nm, RWD (pohon zadných kolies). Tri údaje, ktoré či chcem alebo nie, ma nútia zamyslieť sa nad zmyslom tohto auta. Ale prd. Zamýšľal som nad M5kou? Nie, tešil som sa z nej. Studený štart mi postavil všetky chĺpky na rukách. Deklarované zrýchlenie 3,8 sekundy z 0 na 100 km/h som nemeral, ale ten pocit bol úžasný. Odkrvenie končatín sprevádzalo posunutie všetkých orgánov o pár milimetrov dozadu. Ale k tomu sa ešte dostanem. K dispozícii sú štyri základné módy. TOUR je nastavený ako primárny, pravdepodobne aj najčastejšie využívaný. 8-stupňová automatická prevodovka optimalizuje spotrebu, elektronika podvozku komfort. Pri štyroch napĺňaných valcoch sa dá jazdiť s priemerom okolo 8 litrov. Veľmi pohodlne, vo výborne odhlučnenom prostredí dokáže štvorčlenná posádka precestovať stovky kilometrov. A to bez toho, aby vôbec vedela, aké zviera dokáže vodič na pár klikov prebudiť. Stačí prehodiť jedno políčko nižšie. SPORT mód nezmení iba farbu a rozmiestnenie na centrálnom panely, vodič získa úplne iné auto. Zvuk sa zmení na nepoznanie, odozva motora na pohyb pravej nohy je agresívnejšia. Nerovnosti vozovky sa viac prenášajú na vodiča a elektronika mu dovolí ochutnať aj niečo z jazdy bokom. Nie však toľko, aby nastal neriešiteľný problém. Tam príde stopka a pomoc od všetkých riadiacich jednotiek. A je tu ešte upgrade. TRACK. Kým som SPORT hodnotil ako prebudenie zvieraťa, tak toto, toto je ozruta. Ešte raz prichádza zmena zvuku, reakcií podvozku a prevodovky. Veľkosť auta sa zmeniť nedá. Stále to bude o niečo málo ako 5 metrov dlhý a takmer 1,9 metra široký sedan. Ale nič z tých pocitov, ktoré sa v tomto režime jazdy dajú zažiť, tomu nenapovedá. Výkon je ohromujúci. Niečo o málo viac ako 1,9 tony doslova vystrelí vpred s toľkou trakciou, že sa dá očakávať zvlnený asfalt. K tomu presné a tuhé riadenie s výbornou spätnou väzbou. No moju pozornosť si napriek tomu získalo niečo úplne iné. Niečo, čo by som u auta s rodným listom spoza veľkej mláky nečakal. Geniálne fungujúci podvozok na magnetickom princípe. Riadiaca jednotka dokáže zberať údaje a prispôsobiť jeho nastavenie až 1000 krát za sekundu. Nehrozí tak nakláňanie karosérie, na druhej strane vám naše cesty nevybijú všetky zuby. Rýchla jazda si vyžaduje ešte jednu maličkosť. Brzdy. Ani tu sa nenechalo nič na náhodu. Tri Brembo piesty na predných a dva na zadných plávajúcich kotúčoch. „Tvrdé“ brzdy prinútia nepripútaného spolujazdca zahryznúť sa do palubovky.

Jakub Pánik;"Srdce" Vás dostane

Cadillac CTS-V zapôsobil na mňa tak, ako keby nepochádzal iba z iného kontinentu, ale rovno z inej planéty. Funguje ozaj geniálne a spája takmer nespojiteľné. Luxusný sedan denného využitia s takmer dokonalým náčiním na okresky či okruh. Nepoznám auto, ktorému by sa to podarilo obdobným spôsobom. Tieto kúsky dokonalosti majú aj svoju cenu. Tie konkurenčné poznám a asi aj preto som ostal stáť s otvorenými ústami. Cena nového sa motá okolo stovky. Cena testovaného vozidla s množstvom príplatkovej výbavy a nájazdom iba osem tisíc kilometrov je niečo málo cez 70 000 Eur s DPH. V TODOS Exclusive som si teda nechal vypracovať leasingovú ponuku. Áno, až tak mi tento americký kúsok zaútočil na zmysly.

Fotogaléria Cadillac CTS-V



Diskusia k článku

Najnovšie galérie

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri