Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Motormedia  »  Testy

Peugeot 3008 1,6 Premium

Friday, 25. 03. 2011 - 12:36, Ivan Václavík   

Peugeot 3008 1,6 Premium

Pred nami je dômyselný a praktický crossover Peugeot 3008 1,6 Premium. Pôvodné trojmiestne číselné označenie s nulou uprostred už automobilka Peugeot nepovažuje za dogmu; v treťom tisícročí sa nebráni ani štyrom čísliciam, pričom v strede sú dve nuly s významom nekonečna.

peug3008n4364g.jpg

Takto je označený aj crossover 3008, ktorý sme testovali v teplých marcových dňoch. Inšpiráciu čerpá z SUV a jednopriestorových limuzín. Obratne sa pohybuje na akomkoľvek povrchu vrátane blata a piesku. Pôsobí ako väčší automobil, než je v skutočnosti...

peug3008n4362g.jpg

Podvozok výborne tlmí nerovnosti a v zákrute spoľahlivo drží vozidlo vo zvolenej stope. Vynikajúce sú brzdy, ktoré reagujú bleskurýchlo a účinne. Pod úzkou prednou kapotou bol v testovanom aute vtesnaný motor s objemom 1,6 litra. Museli sme sa zmieriť s tým, že v spojení so šesťstupňovou automatickou prevodovkou občas na veľké auto svojím výkonom nestačil.

peug3008n4361g.jpg

Keď sme potrebovali razantne zrýchliť, citeľne sa prejavila výkonová medzera. Teda motor najskôr ubral a až so sekundovým oneskorením začal zrýchľovať. V taktom prípade bolo výhodnejšie využiť sekvenčné radenie.

peug3008n4381g.jpg

To sa ukázalo ako oveľa spoľahlivejšie, v serpentínach pri stúpaní na Babu neďaleko Pezinka sme mohli stále udržiavať svižné tempo a po podradení vozidlo včas a výrazne zrýchľovalo. Automatická prevodovka je vhodnejšia pre pokojný štýl jazdy.

peug3008n4365g.jpg

Žiaľ, spotrebou nás Peugeot 3008 nenadchol. V meste konzumoval nad desať litrov benzínu, mimo mesta pri stovke so zapnutým tempomatom ešte prijateľných 6,5 litra, ale na diaľnici (130 km/h) 8 litrov.

peug3008n4369g.jpg

Priemerná spotreba v kombinovanom režime (mesto, cesta prvej triedy, diaľnica) bola o liter viac ako deklaruje výrobca - displej nám po 550 km ukázal 8,7 litra. Dojazd na jednu nádrž teda nepatrí medzi silné stránky tohto crossoveru.

peug3008n4379g.jpg

Vzhľadom na rozmery Peugeotu 3008 a horší výhľad dozadu sme ocenili presné parkovacie senzory s akustickou i vizuálnou signalizáciou. Výhľad spoza volantu pred auto je však výborný.

peug3008n4366g.jpg

Samotné vozenie bolo po celý čas komfortné, obzvlášť pri pokojnom štýle jazdy, keďže podvozok dobre filtroval nerovnosti a sedenie v dobre tvarovaných sedadlách neunavovalo ani na dlhšej trase.

peug3008n4373g.jpg

Mohutnú stredovú konzolu spája s palubnou doskou štýlové držadlo na strane spolujazdca. Presvetlenie v kabíne je nadpriemerné vďaka panoramatickej priehľadnej streche, ktorá plynulo nadväzuje na veľké čelné sklo. Tlačidlom pri lakťovej opierke však môžete roletu pod strechou elektricky „zastrieť" alebo nechať „odostretú".

peug3008n4405g.jpg

V niektorých verziách vrátane testovanej sa po naštartovaní vyklopí v zornom poli pred šoférom priehľadný displej s informáciami o rýchlosti, nastavení tempomatu, či obmedzovača rýchlosti. Výhodou je, že vodič nemusí sklopiť zrak od vozovky a potrebné údaje má doslova pred nosom.

peug3008n4399g.jpg

Súčasne sa vyklopí (v strede palubnej dosky) aj väčší monitor s údajmi o spotrebe a nastavení rádia. Slúži tiež navigácii. Vysúva sa automaticky po naštartovaní, ale komu prekáža, môže si ho i počas jazdy sklopiť.

peug3008n4375g.jpg

V záujme bezpečnej jazdy vo vyšších rýchlostiach odporúčame prikúpiť si výstražný systém na udržiavanie dostatočnej vzdialenosti od vozidla pred vami. Na displeji sa indikuje časový odstup, pričom bezpečná je vzdialenosť aspoň dve sekundy. Samozrejmosťou v Peugeote 3008 sú parkovacie senzory.

peug3008n4383g.jpg

Parkovacia brzda je elektrická, aktivuje sa automaticky po vypnutí motora a vypnúť ju môžete rozjazdom vozidla alebo mechanicky, no vždy to znamená prudší rozbeh auta. Určitou nevýhodou elektronickej parkovacej brzdy je, že sa aktivuje vždy, aj keď sa vám to práve nehodí (napríklad na rovine pri častom vypínaní motora).

peug3008n4367g.jpg

Na zadných sedadlách majú pasažieri naozaj veľkorysý priestor na sedenie i nad hlavou. Dômyselný a zároveň veľmi praktický je systém usporiadania batožinového priestoru s pohyblivou podlahou, ktorá sa dá nastaviť do troch polôh a zaslúži si uznanie.

peug3008n4377g.jpg

Zadné delené sedadlá sa sklápajú jednoduchým potiahnutím páčky po stranách kufra. Pod piatymi dvermi je vyklápateľná spodná časť prahu, čo uľahčuje nakladanie ťažkých alebo objemných predmetov. Nie je tu teda žiadna vysoká nakladacia hrana. Nosnosť spodnej časti je 200 kg, takže hravo unesie aj dve štíhle dospelé osoby. Na boku kufra je vtipne založená (vyberateľná) baterka, ktorá zároveň slúži ako bočné osvetlenie kufra.

peug3008n4389g.jpg

Za zmienku stoja veľké odkladacie priehradky v interiéri (najmä vo dverách) a doslova unikátom je extrémne veľká priehradka pod lakťovou opierkou medzi prednými sedadlami, ktorá je vnútri chladená a môžete tam odložiť aj dve 1,5-litrové fľaše s nápojom.

peug3008n4378g.jpg

Základné údaje testovaného auta

Peugeot 3008 1,6
Objem motora (cm3) 1 598
Výkon (kW/k) 115/156
Krútiaci moment (Nm) 240
Max. rýchlosť (km/h) 202
Zrýchlenie 0 - 100 km (s) 9,5
Kombinovaná spotreba (l/100 km) 7,7

Cena testovanej verzie 24 900 €
Najlacnejšia verzia 17 900 €

+ Plusy
Podvozok, brzdy, presklený interiér
Variabilita batožinového priestoru
Výklopný displej v zornom poli vodiča

- Mínusy
Vyššia spotreba s automatickou prevodovkou
Vždy aktivovaná elektronická parkovacia brzda

 



Diskusia k článku

Najnovšie galérie

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri