Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Rally  »  Národné šampionáty  »  Slovensko

O čom sa diskutovalo na stretnutí jazdcov a organizátorov rally

Sunday, 27. 10. 2013 - 20:06, Zdenka Frývaldská   

O čom sa diskutovalo na stretnutí jazdcov a organizátorov rally

Každoročne sa ešte pred skončením sezóny začínajú práce na príprave tej novej. Aj v týchto dňoch, keď už máme všetky podujatia DMACK Rally 2013 za sebou a pred nami je iba vyhlásenie majstrov Slovenskej republiky a pravdaže aj Auto Show Slovakiaring - ktorá je však najmä príjemným stretnutím ľudí rovnakej krvnej skupiny - sa zaoberáme načrtnutím kontúr budúcoročného šampionátu.

Tibor Szabosi;gh7p6688-2.jpg

Súčasťou prípravy na novú sezónu býva aj stretnutie s jej priamymi aktérmi - jazdcami a organizátormi, ktoré sa toho roku uskutočnilo minulý piatok v Rožňave. Tém na diskusiu bolo naozaj dosť. V niektorých názoroch sa diskutujúci zhodli, v iných to však také jednoznačné nebolo.

Tibor Szabosi;gh7p6766-2.jpg

Prítomní sa zhodli v názoroch napríklad na tieto témy:
- do záverečného hodnotenia šampionátu započítavať všetky dosiahnuté výsledky,
- zrušiť registráciu zahraničných jazdcov do MSR,
- na jednotlivých podujatiach MSR organizovať rýchlostnú skúšku Power stage so samostatným bodovaním v absolútnom hodnotení a v klasifikácii tried,
- aplikácia FIA predpisu a teda použitie nových pneumatík pre MSR s výnimkou skupiny F.

Tibor Szabosi;gh7p6750-3.jpg

V diskusiách k niektorým témam sa nedosiahli rovnaké stanoviská - napr. návrh, aby všetky podujatia zaradené do kalendára 2014 boli organizovať ako jednodňové a v prípade dvojdňových hodnotiť do seriálu len jeden deň alebo zaradenie vozidiel WRC do klasifikácie MSR 2014.

Tibor Szabosi;gh7p6803-2.jpg

Hovorilo sa tiež o problematike klasifikácie historických vozidiel v MSR - aj napriek štartu ôsmich posádok v tejto kategórii v priebehu sezóny nie je možné toho roku vyhlásiť majstra SR pre nízky počet štartov väčšiny z nich. RK SAMŠ bude hľadať riešenie tohto problému.

Tibor Szabosi;gh7p6740-3.jpg

V diskusii bolo konštatované, že aj požiadavka na úpravu textu Ročenky SAMŠ v kapitole hodnotenie seriálov je oprávnená. Problém spočíva v nejednoznačnosti termínu „klasifikovaný". Pre súťažiacich rally znamená nutnosť dôjsť do cieľa súťaže teda napr. absolvovať 130 km RS, v autokrose postačuje štart do tréningovej jazdy.

Tibor Szabosi;gh7p6788-2.jpg

Na stretnutí nebola uzavretá ani problematika dieselových vozidiel v SRP. Problém, ktorý vznikol predhlásením ukončenia ich klasifikácie v SRP od januára 2014 prítomní síce navrhli rôzne varianty riešenia ale žiaľ na stretnutí neboli prítomní dotknutí jazdci a tak sa problém neuzavrel.

Tibor Szabosi;gh7p6694-2.jpg

V ďalšej časti sa prítomní podrobne zaoberali aj možnosťou zavedenia rôznych opatrení na podporu prechodu súťažiacich zo SRP do MSR tak, ako sa to predpokladalo pri vzniku seriálu SRP. Boli spomenuté rôzne možnosti od extrémnych - zrušenie SRP a presun vozidiel otestovaných do skupín A, N, F do MSR ale i ďalšie verzie - napr. stanovenie podmienky maximálnej dĺžky účasti v SRP na 2 alebo 3 roky alebo automatický presun víťazov klasifikácii zo SRP do MSR, obmedzenie štartu v SRP pre vozidlá iba do objemu 1600 ccm, zníženie výšky prihlasovacieho vkladu na dobu 1 roka v MSR a ďalšie. Prítomní jazdci MSR sa vyjadrili aj proti neúmernej mediálnej podpore seriálu SRP voči MSR v produktoch spoločnosti Merit. Túto požiadavku sa bude RK SAMŠ snažiť riešiť so zástupcom uvedenej spoločnosti.

Tibor Szabosi;gh7p6697-2.jpg

V programe stretnutia sa našiel priestor aj na problémy organizátorov. Vyjadrili výhrady voči nerovnakým požiadavkám časomeračov na ich pracovné podmienky v rámci podujatí MSR oproti prípadom keď pracujú na podujatiach v Čechách. Negatívne sa vyjadrili aj proti monopolnému postaveniu firmy, ktorá zabezpečuje spojenie na súťažiach. Túto tému prejedná RK SAMŠ na ďalších stretnutiach s organizátormi, keďže neexistuje žiadna zmluva ani dohovor pre zabezpečovanie tejto činnosti. Zároveň RK SAMŠ prejedná s organizátormi aj podnet zo strany jazdcov o používaní tabuliek auxiliary, resp. povinnosť organizovať parkoviska pre tieto vozidlá. Žiaľ požiadavku prítomných na dotácie od SAMŠ pre organizátorov, resp. úhradu nákladov na rozhodcov SAMŠ-om nie je možné splniť, nakoľko SAMŠ nedisponuje potrebnými prostriedkami. Prostriedky na činnosť nedostávajú ani komisie a výbory SAMŠ.

Tibor Szabosi;gh7p6745-3.jpg

Radi by sme poďakovali všetkým jazdcom a organizátorom rally, ktorí si našli čas na účasť na tomto spoločnom stretnutí a tak umožnili navzájom si vyjasniť odlišné stanoviská a prejednať rôzne návrhy.

Gabriela Szczeczinová
Rally komisia SAMŠ

 

Fotogaléria z podujatia



Diskusia k článku

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri