Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Motormedia  »  Predstavujeme

Micra k nám príde z Indie

Thursday, 04. 11. 2010 - 17:19, Ivan Václavík   

Micra k nám príde z Indie

Už takmer 30 rokov sa pohybuje v kategórii malých mestských automobilov Nissan Micra. Do súčasnosti predali za takmer 30 rokov dovedna vyše 5,65 milióna vozidiel. V týchto dňoch prichádza na trh štvrtá generácia obľúbeného modelu a na novinárskej prezentácii v Prahe začiatkom novembra sa zúčastnil aj zástupca našej redakcie.

niss-micra-9196g.jpg

Micra začala písať prvé riadky svojej histórie na konci roku 1982, keď spoločnosť Nissan predstavila v Japonsku nástupcu modelu Datsun Cherry. Od počiatku bola Micra dostupná ako trojdverový model (v Japonsku pod názvom March). Pod jednoduchou kapotou sa skrýval celohliníkový radový štvorvalcový motor, ktorý navzdory zdvihovému objemu len jeden liter a výkonu iba 40 kW (55 k), zásluhou nízkej hmotnosti a charakteru voľnobehu znamenal malú revolúciu v segmente malých áut.

niss-micra-5373g.jpg

V Európe začali Micru predávať v roku 1983. Väčší záujem kupujúcich však vzbudil až príchod päťdverovej verzie v roku 1989. V tom istom roku Nissan predstavil (výlučne pre japonský trh) v limitovanej sérii 10 000 kusov model March Superturbo s výkonom 110 k. Na šprint z 0 na 100 km/h potreboval iba 7,7 sekundy a dosahoval – v tých časoch bláznivú – najvyššiu rýchlosť 180 km/h...

niss-micra-9221g.jpg

V rokoch 1992 – 2002 bola v predaji Micra druhej generácie, vyrábaná v Európe na severe Anglicka a mnohými považovaná za vari najvydarenejšiu v jej histórii. Už v roku 1993 sa táto Micra stala prvým automobilom japonskej značky, ktorý získal európsku cenu Car of the Year.


S novými 16-ventilovými motormi a výborným podvozkom, ako aj zásluhou bezpečnostných prvkov sa Micra prepracovala na vrchol v triede. K sériovému vybaveniu patrili bočné výstuže vo dverách, bezpečnostné pásy s predpínaním a obmedzovačmi napätia, postupne pribudli aj protiblokovací systém bŕzd, airbagy, elektricky ovládané okná, centrálne zamykanie a dokonca klimatizácia. Výraznou inováciou bol turbodieselový motor 1,5 l, ktorý začali montovať v roku 1998. Dosahoval výkon 86 koní.

niss-micra-9201g.jpg

Tretia generácia s radikálne zaobleným dizajnom nastúpila v roku 2002. Je na trhu dodnes a postavili ju na báze podvozkovej platformy predĺženej o 70 mm, ktorú vyvinuli v spolupráci s Renaultom. V rámci tradície pribudol ďalší výkonnejší motor 1,6 l s výkonom 110 k, čím vznikla verzia 160 SR s upraveným športovým podvozkom. Okrem toho v Európe ponúkali aj kabriolet C+C, navrhnutý v európskom dizajnérskom stredisku v Londýne. Ten sa stal prvou Microu, vyrábanou v Európe, ale predávanou v Japonsku.

niss-micra-9214g.jpg

Štvrtou generáciou teraz vstupuje Micra do novej fáze. Je poháňaná niektorým z vyspelých trojvalcových motorov s nízkymi emisiami a je taktiež prvým modelom Nissanu, ktorý sa nebude vyrábať v Japonsku alebo v Európe, ale v štyroch zahraničných výrobných závodoch: v Číne, Thajsku, Indii a Mexiku. Výroba pre Európu sa sťahuje z anglického Sunderlandu, kde začali produkovať model Juke, do nového závodu Nissanu v indickom meste Chennai. Celkovo budú Micru predávať v 160 štátoch sveta.

niss-micra-5369g.jpg

Novú Micru poháňa jeden z dvojice úplne nových trojvalcových zážihových motorov so zdvihovým objemom 1,2 litra. Základnou verziou je atmosférický motor s výkonom 59 kW (80 k) produkujúci úctyhodne nízke emisie CO2 s hodnotou 115 g/km. Ale i tento dobrý údaj zatieňuje druhá verzia. Ide o zážihový motor s priamym vstrekovaním a preplňovaním, ktorý sa pýši výkonom 72 kW (98 k). Emisie CO2 sú iba 95 g/km a na trh ju uvedú na jar 2011.

niss-micra-5376g.jpg

Vďaka fascinujúcej účinnosti nových zážihových motorov je podľa výrobcu zbytočné ponúkať novú Micru so vznetovými motormi. Cena vozidiel so vznetovými motormi, ktoré obvykle dosahujú takéto nízke emisie CO2 je však náležite vyššia. Celkovo je nová Micra o niečo dlhšia 3 780 mm (+ 61 mm), troška širšia a rázvor kolies je 2 450 mm (+ 20 mm). Objem batožinového priestoru uvádza výrobca 265 – 511 litrov.

niss-micra-9250g.jpg

V ponuke je Micra štvrtej generácie výlučne s päťdverovou karosériou, dvoma variantmi motora a dvoma prevodovkami – buď je to päťstupňová manuálna alebo kompaktná s plynulo meniteľným prevodom (Continuously Variable Transmission – CVT). Úroveň vybavenia vychádza z tradičnej schémy značky Nissan: základná Visia Acenta a Tekna. Všetky modely štandardne ponúkajú posilňovač riadenia, klimatizáciu, elektricky ovládané okná vpredu a elektronický stabilizačný program ESP, ktorý nie je v segmente mestských vozidiel veľmi obvyklý.

niss-micra-9447g.jpg



Diskusia k článku

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri