Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Motormedia  »  Testy

Mazda2 AT 1,5 MZR

Wednesday, 15. 06. 2011 - 16:32, Ivan Václavík   

Mazda2 AT 1,5 MZR

Stvorená do premávky v meste. Kto sa spredu pozorne zahľadí na súčasný model Mazda2, rýchlo zbadá rozdiely oproti modelu z roku 2009. Veľký otvor pred chladičom má opačne skosené uhly, výraznejšie sú rámčeky okolo hmloviek. Motory zostali bez zmeny, ale v modeli, ktorý sme testovali, po novom úradovala automatická prevodovka.

mazda2n5102-g.jpg

S osvedčeným motorom 1,5 l si rozumieme - ak použijeme terminológiu meteorológov - striedavo oblačno. Dynamika je dobrá, ale reakcie automatiky občas nevyspytateľné. Ak potrebujete súrne zrýchliť, pohonné ústrojenstvo na sekundu zaváha, no vzápätí sa motor rozbehne do maximálnych otáčok. Keďže nie je k dispozícii tzv. sekvenčné radenie, nezostáva iné, len ubrať plyn a vzápätí ho pridať.

mazda2n5099-g.jpg

Ak zvolíte pokojný štýl jazdy a na predbiehanie si necháte dlhšiu vzdialenosť, automatika vám vyhovie bez reptania a ihneď. V oboch prípadoch platí, že brzdy (ak je to nevyhnutné), reagujú ostro, s náležitým účinkom.

V zákrute Mazda2 výborne drží stopu, no ak nemáte verziu s manuálnou prevodovkou, neodporúčame ostrý športový prejazd. Istotne aj vďaka tvrdšiemu podvozku je výborne ovládateľná a najmä v meste s ňou môžete pocítiť skutočnú radosť z jazdy. Pri rozbiehaní na zelenú určite prekvapíte šoférov v okolitých autách razantným zrýchlením. Rozjazd na krátky prvý stupeň je svižný aj bez toho, aby ste sa nejako zvlášť usilovali šliapať na pedál.

mazda2n5100-g.jpg

Pravda, musíte si rozmyslieť, či chcete jazdiť úsporne alebo dynamicky. V meste nie je ani jedno rozhodnutie problémom. Veď práve preto sa v Mazde odhodlali dať aj do tohto malého auta automatickú prevodovku. Má síce len štyri stupne, ale jej priamočiare ovládanie je voči šoférovi ústretové a nemusí sa dlho zaťažovať slalomom medzi písmenami. Hoci chvíľami môže stratiť prehľad, v ktorej pozícii sa radiaca páka práve nachádza, lebo sledovať počas jazdy indikáciu na displeji medzi prístrojmi nedokáže v hustej premávke ani skúsený šofér...

mazda2n5104-g.jpg

Uloženie prednej nápravy je tuhé, zrejme aj preto je riadenie presné. Malé, ľahké auto je stabilné aj na hrboľatom povrchu, či vo vetre. Pri rýchlosti nad 100 km/h sa však prejavia očakávané neduhy - Mazda2 s krátkym rázvorom a tuhým podvozkom je precitlivelá na nerovnosti, hlučnejšia a na diaľnici pôžitok z jazdy vyprcháva.

mazda2n5106-g.jpg

Ale v meste sa cíti Mazda2 s automatickou prevodovkou ako ryba v kvalitnej vode. Okrem výbornej manévrovateľnosti načim chváliť i dobrý výhľad cez rozmerné čelné sklo. Subtílne stĺpiky vôbec neprekážajú a nad nízkou spodnou hranou bočných okien má šofér dobrý prehľad o dopravnej situácii. Vonkajšie zrkadlá sú síce malé, ale je v nich dostatočne zreteľná informácia o premávke.

mazda2n5103-g.jpg

Skúsili sme zosúladiť naše predstavy s počínaním automatickej prevodovky a keď sme zvolili kompromis, výsledkom bolo zbratanie. Hoci sa otáčky motora s obľubou šplhajú k maximu, na dynamiku jazdy to už nemá veľký vplyv. Postupné pridávanie plynu, včasné rozpoznanie, kedy ho treba ubrať je tým správnym receptom. Výsledkom pri tomto štýle jazdy je spotreba 5,5 l na 100 km pri stabilnej rýchlosti 100 km/h. Na diaľnici to už bolo horšie - vyše osem litrov.

Na jednu palivovú nádrž sme mali dojazd 500 km a konečný priemer v kombinovanom režime bol 8,5 litra na 100 kilometrov.

mazda2n5114-g.jpg

Päťdverová Mazda2, ktorú sme týždeň testovali, má celkom dobré vybavenie vrátane automatickej klimatizácie, výškového nastavenia sedadla vodiča, elektrického sťahovania predných okien, reostatu na reguláciu osvetlenia prístrojov a v meste je určite výhodná automatická prevodovka. Ako druhé auto do rodiny určite môžeme toto malé auto odporúčať.

mazda2n5113-g.jpg

Základné údaje testovaného auta

Mazda2 AT 1,5
Objem motora (cm3) 1 498
Výkon (kW/k) 75/102
Krútiaci moment (Nm) 133
Max. rýchlosť (km/h) 170
Zrýchlenie 0 - 100 km (s) 11,9
Kombinovaná spotreba (l/100 km) 6,3

Cena testovanej verzie 12 990 €
Najlacnejšia verzia 10 390 €

+ Plusy
Výborný výhľad spoza volantu
Stabilita v zákrute, ostré brzdy
Manévrovateľnosť v mestskej premávke
- Mínusy
Citeľne väčšia hlučnosť nad 100 km/h
Chýba pozdĺžne nastavenie volantu
Spotreba pri vyšších otáčkach

 



Diskusia k článku

Najnovšie galérie

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri