Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Motormedia  »  Testy

Lexus CT 200h Premium

Monday, 13. 06. 2011 - 20:27, Ivan Václavík   

Lexus CT 200h Premium

Keď sme si v príručke prezerali, čo všetko obsahuje základné vybavenie hybridného automobilu značky Lexus CT 200h, skonštatovali sme, že je v ňom všetko potrebné. Z hľadiska aktívnej bezpečnosti má ABS s brzdovým asistentom, elektronickú distribúciu brzdnej sily EBD, elektronicky riadené brzdenie s regeneráciou energie, samozrejme aj elektrický posilňovač riadenia, asistent rozjazdu do kopca, protipreklzový systém a riadenie stability vozidla.

lexus-ct-200h-02g.jpg

Nami testovaná verzia Premium mala oproti štandardnému vybaveniu navyše aj parkovacie senzory s premietaním záberov kamery počas cúvania na 7" farebný monitor, sedadlo vodiča nastaviteľné v 8 smeroch (s 3 pamäťami nastavenia), systém bezkľúčového nastupovania a štartovania, tempomat a vyhrievané predné sedadlá. Cenový rozdiel medzi oboma verziami je v súčasnosti 11 200 €.

lexus-ct200h-5037-g.jpg

Po tomto strohom konštatovaní sa rozhodujeme, že najmenší hybridný Lexus nebudeme chovať ako v bavlnke, ale vystavíme ho všetkým nástrahám rôznorodej premávky. Teda presúvaniu v kolóne z jedného konca Bratislavy na druhý, ostrej športovej jazde, ale aj komótnej jazde po vidieckych cestách druhej triedy.

lexus-ct200h-5039-g.jpg

Začnime však od naštartovania - presnejšie povedané od tlačidla Power. Po jeho stlačení sa nestane nič, žiadny zvuk nesignalizuje pripravenosť k jazde, vôkol zostáva naďalej iba  ticho. Rozsvieti sa len nápis Ready a to znamená, že Lexus je pripravený na rozjazd. Po presune nekonvenčnej páčky na pozíciu D sa pomocou elektromotora nehlučne rozbehne, čo občas môže okolostojacich prekvapiť.

lexus-ct200h-5041-g.jpg

Pri citlivom stláčaní pravého pedálu dokáže hybridný automobil pokračovať v jazde bez zvuku nečakane dlho. Elektromotor nezaháľa a úplne bezhlučne sme sa rozbiehali pred užasnutými divákmi dokonca i v kopcovitom teréne. Toto si však vyžaduje extrémne jemnú prácu s pravým pedálom.

lexus-ct200h-5043-g.jpg

Po chvíli sa pridáva i klasický benzínový motor, ktorý sa prejavuje zamatovým chodom. Zmyslom plne hybridného automobilu je režim ECO; pri bežnom spôsobe jazdy sa elektrický pohon vzápätí nechá vystriedať benzínovým agregátom. Pri stabilnej rýchlosti, bez prudkého zrýchľovania, sa potom oba druhy pohonu striedajú, čo prispieva k ekonomickej jazde.

lexus-ct200h-5044-g.jpg

Počas pokojnej jazdy sa striedavo zapája  benzínový agregát i elektromotor - podľa toho, či auto spomaľuje alebo akceleruje. V kabíne je však vždy ticho a jazda je vysoko komfortná. Ak akceptujeme názor odborníkov, že až 95 % šoférov v meste najazdí v priebehu dňa len 80 - 100 km, javí sa Lexus CT 200h ako mimoriadne vhodný a úsporný automobil nielen do mesta, ale aj na kratšie jazdy mimo obce.

lexus-ct200h-5052-g.jpg

Ovládanie nekonvenčnej radiacej páčky na stredovom paneli je veľmi príjemné. Doplnkom k tradičným režimom D (jazda vpred), R (cúvanie) a N (neutrál) je voľba B, keď motor pri jazde vpred spomalí vozidlo bez aktivácie bŕzd, pričom zvýši dobíjanie akumulátorov. Pričom účinok samotných bŕzd je výborný. Parkovací režim P sa aktivuje samočinne po vypnutí motora alebo tlačidlom pri páčke voliča.

lexus-ct200h-5047-g.jpg

Prevodovka E-CVT dokáže hladko meniť spôsob pohonu. Vypnutie spaľovacieho motora a nástup elektromotora (respektíve opačne) je takmer nezbadateľné. Spotreba sa pohybuje v rozmedzí 4,5 - 5 litrov; prvý údaj sme zaznamenali pri ustálenej rýchlosti 100 km/h. Chválime aj výbornú zotrvačnosť auta. V meste paradoxne, čím je premávka hustejšia, tým viac klesá spotreba.

lexus-ct200h-5050-g.jpg

Nám ukázal displej priemernú spotrebu 5,3 l/100 km, rekordom bol údaj 4,6 litra. Dojazd 600 km považujeme len za priemerný - očakávali sme viac. Avšak výsledný údaj je ovplyvnený i veľkosťou palivovej nádrže iba 45 litrov.

lexus-ct200h-5045-g.jpg

Keď otočíte ovládač z pozície ECO do polohy Sport a teda meníte ekonomický štýl jazdy na športový, v snahe využiť pri predbiehaní výkon 100 kW, spaľovací motor sa stáva dominantným a drží si vysoké otáčky. Zvuk sa nemení ani pri narastajúcej rýchlosti vozidla - skrátka, motor vytrvalo hučí od prvého ráznejšieho zošliapnutia pedálu.

lexus-ct200h-5058-g.jpg

Maximálny výkon dosiahne motor najmenšieho Lexusu pomerne rýchlo a viac koní už pod kapotou nenájdete. Model CT 200h má v zákrute tendenciu prejsť pri vyššej rýchlosti do šmyku, no ak využívate režim Sport, stabilita auta je zásluhou tvrdšieho podvozku citeľne vyššia a zákruty prekonáva bez náklonov. Samozrejme, pozitívny vplyv má nižšie ťažisko a dobré rozloženie hmotnosti.

lexus-ct200h-5057-g.jpg

V kabíne sa cítime príjemne, nízke sedenie však nemusí vyhovovať každému. Vyšší človek si môže pri vystupovaní a nastupovaní udrieť hlavu o znížený strop. Moderný interiér je porovnateľný napríklad s Alfou Romeo Giulietta, ktorú sme testovali nedávno. Anatomické sedadlá majú výrazné bočné vedenie, sú vyhrievané, na koženom čalúnení sme sa však pri vonkajšej teplote 30 °C zapotili - chýbali nám klimatizované predné sedadlá. A na dlhšej trase nás (subjektívne) unavovali. Kriticky hodnotíme absenciu trojnásobného zablikania smeroviek na dotyk páčky, čo by malo byť v aute tejto značky samozrejmosťou.

lexus-ct200h-5051-g.jpg

Na šikmom masívnom stredovom paneli je ovládanie klimatizácie, navigácie a rádia. Palubný systém s výklopným displejom sa ovláda pomocou joysticku. Jednoducho si kurzor presuniete na správne tlačidlo a voľbu potvrdíte. Páčilo sa nám, že pri zmene režimu ECO na Sport vystrieda modré podsvietenie červená farba, indikátor ECO sa zmení na klasický otáčkomer, ktorý využíva rovnakú ručičku. Páčka tempomatu je vhodne umiestnená vpravo pod volantom a výborne sa s ňou pracuje. Po zaradení spiatočky sa automaticky sklopia obe vonkajšie zrkadlá, čo v spojení s vyznačujúcimi linkami na farebnom monitore uľahčuje cúvanie.

lexus-ct200h-5053-g.jpg

Batožinový priestor je v základnom usporiadaní skromný, len 275 litrov, po sklopení zadných sedadiel sa zväčší (pri naplnení po strop) na 985 litrov. Ani priehradka pred spolujazdcom neohromí - je vskutku malá a veľa vecí do nej nevojde.

Základné údaje testovaného auta

Lexus CT 200h
Objem motora (cm3) 1 798
Výkon (kW/k) 73/99 (hybrid 100/136)
Krútiaci moment (Nm) 142 (el. motor 207)
Max. rýchlosť (km/h) 180
Zrýchlenie 0 - 100 km (s) 10,3
Kombinovaná spotreba (l/100 km) 4,1

Cena testovanej verzie 39 100 €
Najlacnejšia verzia 27 900 €

+ Plusy
Mimoriadne úsporný v meste
Kvalita spracovania materiálov v interiéri
Efektívne brzdenie s rekuperáciou
- Mínusy
Hlučný motor pri vyšších otáčkach
Ťažkopádna akcelerácia v režime ECO
Chýba trojblik smeroviek

 



Diskusia k článku

Najnovšie galérie

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri