Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Rally  »  Národné šampionáty  »  Slovensko

L Racing získal v Miskolci bronz, ale sa aj poriadne potrápil

Tuesday, 01. 04. 2014 - 21:00, Public relations   

L Racing získal v Miskolci bronz, ale sa aj poriadne potrápil

Slovenský L Racing Team na Miskolc Rally dosiahol na tretie miesto v rámci slovenského hodnotenia súťaže, napriek tomuto peknému výsledku tím z Krásnohorského Podhradia v Miskolci poriadne potrápila súťažná technika.

Pätica posádok L Racing Teamu odštartovala do úvodného podujatia slovenského rally šampionátu s cieľom vybojovať čo možno najväčší počet bodov, v niektorých prípadoch sa tento cieľ podarilo aj naplniť, v niektorých bola technika proti.

Jozef Pisch;mg-1792-2.jpg

Najväčší úspech na Miskolc Rally v rámci L Racing Teamu dosiahla dvojica Jozef Béreš ml. - Zoltán Répás jazdiaci na Subaru Impreza R4. Dva krát tretie miesto absolútneho poradia v rámci hodnotenia slovenských majstrovstiev, tretie miesto za oba dva dni a deviata priečka absolútneho hodnotenia Rally Miskolc. Toto je bilancia dvojice sympatických mladíkov, ktorí sa však počas celej súťaže poriadne potrápili s nie celkom správne fungujúcim podvozkom Subaru. „Bol to veľmi náročný víkend. Hneď po prvej rýchlostnej skúške som vedel že je problém a fakt som si už vtedy prial aby bol cieľ súťaže. Vedel som totiž, že celú súťaž sa budeme trápiť a presne tak to aj bolo. Skúšali sme rôzne nastavenia, ale stále to bolo iba horšie a horšie. V poslednej runde som chcel ešte trochu zatiahnuť na niektorých súperov, ale hneď na štarte odišiel aj snímač zadného kolesa, z ktorého impulzov vlastne žije celý centrálny diferenciál. Dôsledkom bolo, že sme nakoniec išli úplne bez diferenciálov, proste trápenie. Aj keď nie som celkom spokojný, som rád, že sme v cieli a máme doma prvé body. Myslím si ale, že ich mohlo byť, nebyť tohto nášho trápenia podstatne viac. Ďakujem L Racing Teamu a mechanikom, že sme to dokázali dojazdiť," opísal dôvody trápenia s podvozkom Jozef Béreš ml.

Tibor Szabosi;h7p7467.jpg

Kompletnú súťaž a navyše jedno druhé a jedno tretie miesto v triede 6 dokázala vybojovať aj maďarská posádka L Racing Teamu, Ákos Tábori - Tamás Kurti na Citroëne C2 R2 Max, ale ani im sa nevyhli drobné poruchy. „Bolo to docela dobré, ku koncu sme však bojovali s nie celkom správne fungujúcim motorom. Sme radi že sme dojazdili až do cieľa celej súťaže, to bol náš hlavný cieľ," vysvetli Ákos Tábori.

Tibor Szabosi;co8c8467-7.jpg

S rovnakým vozidlom, čiže Citroënom C2 R2 Max vyštartovali pod hlavičkou L racing Teamu premiérovo aj dvaja mladí Dobšinčania, Tomáš Fusko - Jakub Slovák. Po veľmi peknom rozbehu však v ich prípade prišlo na štvrtej rýchlostnej skúške k prevráteniu Citroënu na strechu. „Na štvrtom teste, v úzkom, rozbitom úseku asi kilometer pred cieľom nám ustrelilo zadok. Snažil som sa to vyrovnať, ale nakoniec nás nakoplo a išli sme cez strechu. Som z toho sklamaný a veľmi ma to mrzí, keďže som si premiéru v L Racing Teame predstavoval trochu inak," opísal haváriu Tomáš Fusko.

Tibor Szabosi;h7p5626.jpg

Po jednej etape z celej Vredenstein 20. Miskolc Rally dojazdili do cieľa aj zvyšné dve posádky L Racing Teamu. Kompletnú prvú etapu s výsledkom štvrté miesto v triede 2 absolvovala maďarská dvojica István Pethó - Atilla Ruboczki jazdiaca na Mitsubishi Lancer EVO IX R4. V nedeľu však začal z prevodovky unikať olej a ďalším nádejam na úspech bol koniec. „V sobotu to bolo dobré, dobre sa nám išlo a technika poslúchala tak ako má. V nedeľu, po úvodnej dvojici rýchlostných skúšok sme vak zistili, že z prevodovky tečie olej. Neostalo nič iné ako odovzdať jazdný výkaz a zavolať mechanikov s odťahovkou," vysvetlil István Pethó.

Tibor Szabosi;h7p7203.jpg

Presne v opačnom poradí, čiže v sobotu odstúpenie a v nedeľu dojazd až do cieľa sa podaril poslednej posádke reprezentujúcej L Racing Team, Vladovi Hanušovi so Slávom Harabínom. Navyše v nedeľu to bolo aj s výrazným úspechom, keď dojazdili na druhej priečke v triede 3. „V sobotu, v jednej z tých nočných rýchlostiek sme niekde prerazili olejovú vaňu. Samozrejme nasledovalo odstúpenie a nočná oprava Mitsubishi Lancer EVO X. Všetko sme však našťastie stihli a v nedeľu sme mohli bojovať ďalej. Je síce pravda, že sme v Miskolci najskôr zažili najskôr jednu krízovku pri ktorej sme boli mimo cesty a v závere sa nám podarilo auto niekoľkokrát roztočiť, pričom sme mysleli, že už bude koniec, ale aj tento moment dopadol dobre, ustáli sme to a výsledok druhé miesto v triede je pre nás povzbudzujúci do ďalších bojov v sezóne. Už sa na ne tešíme," povedal po súťaži Vlado Hanuš.

Tibor Szabosi;h7p8001.jpg

Napriek už opísaným trápeniam, ktoré prežili posádky na trati, s ich výkonom bol spokojný aj manažér L Racing Teamu Ján Lipták: „Bola to prvá súťaž v sezóne. Súťažné vozidlá nebolo kde poriadne v ostrých podmienkach otestovať, tak drobné poruchy sa nám, rovnako ako aj ostatným tímom nevyhli. Som však rád, že sa Ďodimu so Zolim podarilo vybojovať tretie miesto počas oboch dní, umiestnenia ostatných posádok rovnako neboli zlé. Je mi trochu ľúto Tomáša Fuska, mal to pekne rozbehnuté, škoda tej havárie, ale sme v rally, kde sa takéto veci stávajú, treba ísť len ďalej. Ďakujem všetkým posádkam za výsledky ktoré dosiahli, ale aj partnerom tímu, mechanikom a všetkým, ktorí nám pomáhajú."

L Racing, Miro Majláth

l-racing-loga-2014.jpg



Diskusia k článku

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri