Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Vrchy

L Racing na Ecce Homo ako víťaz, aj porazený

Wednesday, 05. 06. 2019 - 11:32, Public relations   

L Racing na Ecce Homo ako víťaz, aj porazený

Uplynulý víkend priniesol do severomoravského Šternberku najslávnejšie a najstaršie automobilové preteky v krajine: Ecce Homo bolo štedré na víťazstvá, aj prehry. Svoj podiel si odniesli aj jazdci profesionálneho tímu L Racing.

Plán bol viac, než jasný: pokračovať v skvele nasadenej forme a celkových víťazstvách. Napokon, Věroslav Cvrček ml. má už teraz našliapnuté na obhajobu minuloročného absolútneho titulu Majstra Slovenska. Na rozdiel od mnohých iných podujatí Majstrovstiev Slovenska pretekov automobilov do vrchu (MSR PAV) však Šternberk ponúkol len dve tréningové jazdy v sobotu a dve merané jazdy v nedeľu. Napriek výborným prvotným časom však preteky dopadli pre Věroslava a L Racing zle. Z bojov ich vyradila jazdecká chyba.

Tibor Szabosi;c30i3625-16.jpg

Věroslav Cvrček ml.: Ecce Homo pôvodne nebolo v našom kalendári, preto sme našu Fabiu RS2000 EVO 2 prisľúbili na prenájom do Bulharska, kam poskytujeme naše auto pre celú sezónu. Po zrušení Jahodnej sa do kalendára zaradil Šternberk. My sme si pripravili Fabiu RS2000 EVO 1, s ktorou sme jazdili v sezónach 2016 a 2017. Auto sme vyladili podľa našich poznatkov z minulého roka. Autá sú prakticky rovnaké. Motor, prevodovka, karoséria a podvozok sú identické. Rozdielna je len hmotnosť - toto auto je ťažšie a má iný zovňajšok. Bol by som tak spokojný s bodmi za 2.-3. miesto. Od prvého tréningu sa mi šlo veľmi príjemne, auto fungovalo fantasticky a časy boli skvelé. Náskok na konkurenciu bol veľký. Vedel som, že asi pridajú, no aj ja som mal ešte veľké rezervy. Všetky nádeje však skončili v druhej zákrute, kde som trafil obrubník a zlomil disk predného kolesa. S autom bolo možné ísť ďalej, i keď sa už len šmýkalo po ramene... Preto ma mrzí, že som asi po dvoch kilometroch dostal červenú vlajku a musel som zastaviť. Na rozdiel od iných mi z auta netiekli žiadne tekutiny a myslím si, že som mal dostať šancu pokračovať. Možno by som vybojoval aspoň zopár bodov. No tomuto športu hlavne chýbajú podobné príbehy a akcie. S trochou zveličovania sa dá povedať, že niektorým jazdcom pristane na čelnom skle mucha a chcú opakovať jazdu... A potom sa divia, že sú tam do siedmej večera. Auto bolo inak v poriadku, mechanici mi na trať priviezli nové koleso a normálne som došiel do depa. Je mi ľúto, že som svojou chybou nedokázal vybojovať víťazstvo hlavne kvôli L Racingu a mechanikom Rexteamu, ktorí odviedli náročnú a perfektnú prácu pri príprave oboch Fabií. Pozitívna je naša rýchlosť, že aj s ťažším autom môžeme bojovať o víťazstvo. Druhá Fabia vyhrala druhé preteky bulharského šampionátu za sebou."

Tibor Szabosi;c30i4421-13.jpg

Svoju smolu si vybral aj poľský pretekár pod vlajkou L Racing Roman Baran na Mitsubishi Lancer EVO VIII, ktorého pretrvávajúce technické problémy ukončila zlomená polos. Trofeje však doniesol domov mladý Denis Pavlík na Peugeote 208 VTi R2.

Tibor Szabosi;c30i3442-14.jpg

Denis Pavlík: "Po ročnej prestávke som dostal možnosť štartovať tu už po tretíkrát. Ak sa pozriem do minulosti, nikdy som tu nemal štastie. Počas môjho debutu na tejto trati v roku 2016 sa mi na Fabii v prvej ostrej jazde doslova "rozpadla" prevodovka. Rok na to som už na Peugeote trafil pre zmenu zvodidlá. No ako sa hovorí - do tretice všetko dobré! Podarilo sa mi teraz zajazdiť môj najlepší doterajší výsledok. Víťazstvo v triede A-2000 (MSR), A-1600 (Európa), Juniori, druhý absolútne v skupine A na Slovensku a tretí absolútne v "Európe" sú fantastické výsledky na túto "jednašestku". Ďakujem L Racingu za podporu a veľmi ma mrzí odstúpenie Věra a Romana."

Tibor Szabosi;c30i2394-23.jpg

Ján Lipták ako manažér tímu, ktorý tentokrát na kopci neštartoval, dodáva: "Neexistuje dôvod hnevať sa na Věroslava, keď takýto pretekár dáva do svojho remesla absolútne všetko. A vtedy sa stávajú aj chyby, je to normálna súčasť motoristického športu. Jediná dôležitá vec, na ktorej záleží, je, že sa všetci jazdci vrátili domov bezpečne v jednom kuse... Samozrejme, mrzia nás obe vypadnutia, ako Věroslava, tak Romana, no tešíme sa z výsledku Denisa, ktorý prelomil na Šternberku smolu predošlých účastí a odniesol si domov peknú zbierku trofejí."

Tibor Szabosi;c30i3428-19.jpg

Slovenská motoristická sezóna pokračuje 14.-16. júna s 15. ročníkom náročnej Agrotec Petronas Rally Hustopeče na Morave.

Fotogaléria z podujatia

Tibor Szabosi;c30i4195-16.jpg

eccehomo.jpg



Diskusia k článku