KL Racing Team v sezóne 2014 s trojicou súťažných posádok
Žilinský KL Racing Team sa počas troch rokov činnosti už napevno zaradil medzi najznámejšie slovenské rally tímy. V akom jazdeckom obsadení a s akou súťažnou technikou vyštartuje do tohtoročnej rally sezóny si povieme v nasledujúcich riadkoch.
Ešte skôr ako sa dostaneme k nadchádzajúcej sezóne, pripomeňme si aspoň v krátkosti niečo z histórie KL Racing Teamu. Svoj debut si tento Žilinský tím poriadne užil na Rally Prešov v roku 2011, pri čom im veľkou mierou dopomohlo aj angažovanie bývalého juniorského majstra sveta, Švéda Patrika Sandela a jeho spolujazdca. Napriek faktu, že táto dvojica na spomínanej súťaži bojovala hlavne so sériou defektov, KL Racing Team zanechal medzi fanúšikmi veľmi dobrý dojem. Po prešovsko-švédskom dobrodružstve absolvoval KL Racing Team zvyšok sezóny v spolupráci s poľskou posádkou Lukasz Markowski - Maciej Machela. Výsledkom bol zisk titulu v triede 6, čo bol na začiatočnícky tím rovnako veľmi dobrý výkon. V sezóne 2012 však nastali v KL Racing Teame veľké zmeny. Okrem nasadenia hneď dvojice posádok hájacich farby KL Racing Teamu, prišla zmena aj v technike a samozrejme aj triede v ktorej posádky s dvojicou vozidiel Mitsubishi Lancer EVO IX zbierali body. Spomínanými súťažnými posádkami pritom boli Vlastimil Majerčák s Marcelom Kollárikom a Tomáš Kukučka s Marekom Podobníkom. Síce z ich snaženia na konci sezóny 2012 nebolo umiestnenie na najvyšších priečkach, ale KL Racing Team také plány ani nepredstavoval a jasne deklaroval postupné zbieranie skúseností a zrýchľovanie, čo sa koniec koncov aj darilo plniť. V minuloročnej sezóne, čiže 2013 neprišlo k zásadnej zmene techniky ani posádok, na niektorých súťažiach dokonca Žilinský tím posilnil a pod svoje krídla zobral mladú talentovanú dvojicu Tomáš Fusko - Jakub Slovák. O sebe však už dali vedieť výsledky a to nielen čiastkové z jednotlivých podujatí, ale aj v konečnom hodnotení, keď sa Vlasto Majerčák s Marcelom Kollárikom stali vicemajstrami triedy 3. Takéto výsledky už svojim spôsobom zaväzujú a tak sa poďme spolu v tomto momente pozrieť na to, čo sa v KL Racing Teame mení a čo nie pred sezónou 2014.
Marek Lokaj, manažér KL Racing Teamu: „V rally sezóne 2014 plánujeme menšie zmeny. Tie sa budú týkať viac menej techniky, s ktorou sa na rally tratiach budeme angažovať. V prípade Vlasta Majerčáka s Marcelom Kollárikom síce ostávame pri minuloročnej zostave, keď ich bude na tratiach sprevádzať Mitsubishi Lancer EO IX z dielní L Racing Teamu, na vybratých podujatiach však skúšobne presadne táto dvojica do vozidla Ford Fiesta R5. U Tomáša Kukučku s Marekom Podobníkom nastáva zmena v technike a na tratiach ich diváci budú mať možnosť sledovať v spolupráci so Škodou Octavia WRC. Náš tím sa aj v tomto roku rozrastie o jednu posádku a za volantom Škody Fabia WRC sa predstaví Karel Trněný, v jeho prípade však úvodnú súťaž sezóny vynechávame. Čo sa týka samotných súťaží, KL Racing Team absolvuje kompletný slovenský šampionát vrátane niektorých vybratých podujatí v zahraničí. Po minuloročnej stúpajúcej tendencii, ideme bojovať o víťazstvo v jednotlivých triedach, do ktorých budú naše posádky bojovať. Samozrejme toto by sa nedalo uskutočniť bez spoľahlivých reklamných partnerov, ktorým patrí moja vďaka."
Po tom, čo sme sa práve od Mareka Lokaja dozvedeli, neostáva už nič iné, ako popriať KL Racing Teamu veľa šťastia pri zdolávaní plánov v sezóne 2014.
KL Racing Team, Miro Majláth