Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Rally  »  Národné šampionáty  »  Slovensko

Igor Drotár: konečne je to tu

Wednesday, 26. 03. 2014 - 08:55, Public relations   

Igor Drotár: konečne je to tu

Prešovčan Igor Drotár sa spolu s množstvom ďalších európskych posádok postaví už tento víkend na prvé podujatie slovenského rally šampionátu v maďarskom Miškovci. Sekundovať mu nebude nikto iný ako rovnako populárny a neodmysliteľný Vlado Bánoci. S Igorom sme pred štartom sezóny otvorili hneď niekoľko tém...

Jozef Pisch;1t1u0644-1.jpg

Igor, ľudí čím ďalej tým viac zaujíma, čo bude tento rok s Rally Prešov. Vieš nám povedať niečo bližšie?
Robíme všetko preto, aby Rally Prešov bola. Minulý rok sme usporiadali súťaž, ktorá bola výkladnou skriňou Slovenska, keďže sa tu išli aj preteky európskeho formátu. Stálo to však nemalé peniaze. Žiaľ mnohí partneri nedodržali slovo a dostali sme sa do nepríjemnej situácie. Chceme robiť Prešov, no nie ako dvoj-trojdňovú súťaž s množstvom kilometrov; alternatíva je vynechať tento rok a sústrediť sa na ten ďalší, alebo urobíme Rally Prešov ako klasickú jednodňovú súťaž. Neviem stopercentne povedať, aká bude situácia, no spolu s ďalšími robíme všetko, aby sa nám jednodňová verzia podarila.

Sezóna je predo dvermi, začína sa 28. a 29. marca s Rally Miskolc. Opíš nám, o aký typ rally ide? Poznáš charakter rýchlostných skúšok?
V Miškovci som štartoval v roku 1997. Na to nezabudnem, pretože som tam po prvýkrát šiel s novučičkou Toyotou GT4. Vyhrali sme „Slovensko" a skončili 4. absolútne. Trate si však vôbec nepamätám, spomínam si len na plochodrážny okruh. Bude to teda pre nás úplne nová súťaž. Máme k dispozícii tri prejazdy na rozpis, no test pred súťažou neabsolvujeme, nemáme to vo zvyku. Jednoducho podáme čo najlepší výkon. Konkurencia sa zíde úžasná. V rámci Slovenska by sme sa radi dostali na pódium - to je náš cieľ.

Tibor Szabosi;67c6637.jpg

Pre túto sezónu pravidlá zakazujú účasť moderných vozidiel WRC. Aké vozidlá, prípadne posádky, budú pre teba teda najväčšou konkurenciou?
Nesťažujem sa na počet posádok, no určite by ich mohlo byť aj viac. Sú totiž krajiny, kde nové vozidlá WRC súťažiť smú, pretože triedy nejdú striktne podľa predpisov FIA. Tie totiž hovoria, že WRC môžu jazdiť len Majstrovstvá sveta. Naša Rally komisia však rozhodla tak, ako rozhodla. Dnešné vozidlá tried S2000, R4 a R5 síce nedisponujú takým výkonom, ako staršie WRC, no výkon je v rally tak na štvrtom mieste. V prvom rade je potrebný kvalitný podvozok, ktorý sa neustále vyvíja. Potom je prevodová skriňa, aby všetko radilo presne, ako má. Ďalej ide o kvalitné brzdy a štvrtým dôležitým elementom je výkon motora. Môže mať aj 1 000 koní, no ak auto nie je na to uspôsobené, je mi celý výkon nanič. Práve tieto moderné stroje sa neustále vyvíjajú. Majú napríklad lepšie umiestnené ťažisko, kvalitnejšie podvozky, všetko v nich je nastavené tak, aby dosahovali lepšie časy, než výkonnejšie, no staršie WRC. Čiže R5 by malo poraziť staré WRC bez problémov. S2000 to dokázala. R4 je niečo podobné, ako staré WRC - takmer rovnocenný partner.

Ako sa má tvoj kopcový špeciál? Prešiel zimou nejakými zmenami? Plánuješ sa zúčastniť všetkých podujatí pretekov do vrchu?
Chlapci z tímu sľúbili, že nedostatky odstránili - auto predtým neradilo tak, ako som chcel, ale ako chcelo ono... Zatiaľ som nič netestoval, no verím svojmu tímu, a že tieto maličké chyby odstránili. Chcel by som ísť všetky preteky do vrchu, ale aj rally. Verím, že to zvládneme. Reklamní partneri nám ostali tí istí, čo predtým, z čoho sa veľmi tešíme. Čo sa týka konkurencie - ja to nejako neriešim, ani nepočúvam hlášky iných. Všetko beriem s pokojom. Uvidíme až na pretekoch, kto s čím príde. Naše auto je, verím, konkurencieschopné a dúfam, že dosiahneme pekné výsledky.

S Igorom Drotárom sa rozprával Martin Trenkler



Diskusia k článku

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri