Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Vrchy

Ford Team RS Slovakia - Dobšinský kopec 2008

Wednesday, 02. 07. 2008 - 00:24, T. Szabosi   

Ford Team RS Slovakia - Dobšinský kopec 2008Martin Koiš, jazdiaci za Ford Team RS Slovakia, vybojoval svoje prvé body v novej sezóne MSR – PAV na Dobšinskom kopci, a to za prvé a druhé miesto v skupine E1 za pozoruhodných a zložitých okolností.

Problémy z predchádzajúceho preteku v Ústi nad Orlicí boli po mnohých testovacích jazdách odstranené, a tak celý team netrpezlivo očakával ďalšie vystúpenie nového pretekárskeho vozidla Ford Focus skupiny E1.

Tibor Szabosi;1t1u0393.jpg

Dobšinský kopec je špecifický svojou dĺžkou - je to najdlhší kopec na Slovensku v rámci seriálu pretekov automobilov do vrchu, má veľmi veľké stúpanie a jazdí sa v najteplejšom období roka. To sú všetko faktory, ktoré dokonale preveria spoľahlivosť pretekárskych vozidiel. Táto náročná skúška ukázala, že nový Focus je veľmi rýchly a dokáže konkurovať najrýchlejším vozidlám skupiny E1 v rámci Majstrovstiev Európy, ale zároveň je ešte potrebné popracovať na spoľahlivosti niektorých motorových častí vozidla.

Tibor Szabosi;1t1u0876.jpg

V sobotu v oboch tréningových jazdách praskali tlakové hadice turba v dôsledku extrémneho tepla sálajúceho z výfukového potrubia. To sa samozrejme prejavilo aj na dosiahnutom čase, pretože po roztrhnutí hadice motor nedosahoval zvyčajný výkon. Pred prvou závodnou jazdou, v najdlhšej prestávke, sa mechanici pokúsili vyriešiť problém v rámci svojich časových a materiálnych možností; napriek ich veľkej snahe bol problém odstránený iba dočasne a hadice opäť roztrhlo v oboch jazdách. Nakoniec sa z tejto situácie podarilo vytažiť aspoň druhé miesto v skupine E1 vrámci Majstrovstiev Slovenska.

Štefan Gombala;022.jpg

Do druhého dňa mechanici spravili maximum v danej situácii, vymysleli a zrealizovali náhradné riešenie systému hadíc turba a zabezpečili ho tepelnou izoláciou, aby sa problém zo soboty nezopakoval a tiež preventívne vymenili nové turbo. S napätím sme očakávali čas z tréningovej jazdy, ktorého hodnota nás potešila a povzbudila, pretože dosiahnutý čas bol najlepší čas spomedzi kapotovaných vozidiel. Situácia po tréningovej jazde nasvedčovala tomu, že problémy zo soboty sú konečne vyriešené. Sklamaním bol ale čas z prvej ostrej jazdy - zhoršenie o 9 sekúnd oproti tréningu, ktorého dôvodom bol odtrhnutý rotor výfukovej časti úplne nového turba Do druhej závodnej jazdy mechanici opäť vymenili turbo a preprogramovaním počítača znížili výkon motora, v snahe dôjsť za každú cenu do cieľa a získať aspoň nejaké body do hodnotenia . Táto stratégia vyšla, jazdec a jeho Focus prešli cieľom bez problémov, a tak si pripísali svoje prvé víťazstvo v skupine E1 vrámci MSR.

Dosiahnutý výsledok bol odmenou celému teamu, ktorý počas víkendu odviedol výbornu prácu.

Ford Team RS Slovakia





Diskusia k článku

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri