Domáce sklamanie
Do tretice všetko dobré - zvykne sa hovoriť a často to aj platí. Trojka býva naozaj šťastným číslom, na ktoré sa podvedome bežne spoliehame, no posádke Teamu Citroën Slovakia Jaro Homola – Alex Štefuca tretie podujatie seriálu TEMPUS BECEP RALLY 2008 veľa šťastia neprinieslo.
Na domácu súťaž SLOVNAFT RALLY Bratislava sme sa tešili z viacerých dôvodov a veľmi sme si chceli pripomenúť minuloročný výsledok, ktorý predstavuje zatiaľ náš vrchol. Získať potrebné tempo a istotu nám mali umožniť prvé tri skúšky piatkového podvečerného programu, ktoré objektívne nepatrili k náročným tratiam šampionátu. Lenže už pár kilometrov po štarte prvej skúšky, ktorá smerovala do pezinských viníc, bolo jasné, že sa začína strastiplný víkend. Úder spod kapoty a následné výpadky posilňovača riadenia boli neklamným znakom, že opäť nevydržal jeden z držiakov motora, ktorý sa začal pod kapotou zlovestne vychyľovať. Rýchlostnú skúšku sme teda dokončili „na štyri blinkre“ a samotná cesta späť do servisnej zóny bola lotériou, či sa vôbec dokážeme s touto poruchou vrátiť do Bratislavy. Počas pomalého presunu sme mali dosť času premýšľať, či sa pokúsime s mechanikmi odstrániť nie práve jednoduchú poruchu, alebo či z prvého dňa odstúpime a využijeme systém Super Rally. To by znamenalo penalizáciu za zostávajúce dve skúšky po 5 minút a ranný štart s opraveným autom.
V predpísanom dvadsaťminútovom servise sa však začali preteky s časom a naši mechanici podporovaní a povzbudzovaní ďalšími priateľmi - divákmi (pretekármi a mechanikmi z iných disciplín) dokázali zle prístupný držiak vymontovať, zvariť a namontovať späť, pričom k dvadsiatim povoleným potrebovali ešte 9 minút. Tie sa premietli do deväťdesiatsekundovej penalizácie, ale v súťaži sme mohli pokračovať.
Kvalitu práce mechanikov sme vzápätí dokonale preverili na nemilosrdnom mestskom okruhu – čosi ako väčšia jazda zručnosti – a s dobrým pocitom i výborným časom z okruhu sme pokračovali ďalej.
Stres, snaha stiahnuť stratu a celková roztržitosť sa celkom isto podpísali na nešťastnom prejazde, kde nám chýbalo možno pol metra, možno keby zábradlie mostíka bolo kúsok ďalej, tak len vymetieme priekopu a ideme ďalej, lenže tvrdá konštrukcia mosta bola proti a my sme zostali stáť.
A opäť dostanú príležitosť naši mechanici, ktorí by si z bratislavskej súťaže zaslúžili odmenu v podobe cieľovej fotografie, ak už nie pohára...
Ďakujeme
Diskusia k článku
Diskusia k článku
Najnovšie galérie
Miroslav Štefkovič 2. Gart Rally Cemjata
17. 4. 2024
Johny RT 2. Gart Rally Cemjata
17. 4. 2024
Seb. Greisinger 2. Gart Rally Cemjata
17. 4. 2024
Fero Gregorík 2. Gart Rally Cemjata
17. 4. 2024
Andrej Kacvinský 2. Gart Rally Cemjata
17. 4. 2024
J. Schwarzbacher 2. Gart Rally Cemjata
17. 4. 2024
Lukáš Iždinský 2. Gart Rally Cemjata
17. 4. 2024
Miroslav Jakub 2. Gart Rally Cemjata
17. 4. 2024
Branislav Novotný 2. Gart Rally Cemjata
17. 4. 2024
Radoslav Fabian 2. Gart Rally Cemjata
17. 4. 2024
Peter Haluška 2. Gart Rally Cemjata
17. 4. 2024
Patrik Magyar 2. Gart Rally Cemjata
17. 4. 2024
Andrej Turanský 2. Gart Rally Cemjata
17. 4. 2024
ZEKO racing 2. Gart Rally Cemjata
17. 4. 2024
Peter Klik 2. Gart Rally Cemjata
17. 4. 2024
Peter Jurečka 2. Gart Rally Cemjata
17. 4. 2024
Peter Krišanda 2. Gart Rally Cemjata
17. 4. 2024
Ivan Mutňanský 2. Gart Rally Cemjata
17. 4. 2024
Tomáš Polovka 2. Gart Rally Cemjata
17. 4. 2024
Marek Pazderák 2. Gart Rally Cemjata
17. 4. 2024
Maroš Kysucký 2. Gart Rally Cemjata
17. 4. 2024
Gart Racing 2. Gart Rally Cemjata
16. 4. 2024
Spavo Racing 2. Gart Rally Cemjata
16. 4. 2024
Chooligan Racing 2. Gart Rally Cemjata
16. 4. 2024
Gart Rally Cemjata sobota
13. 4. 2024
Melico Racing na Valašskej Rally
11. 4. 2024
Test day Jakubovany
7. 4. 2024
Chooligan Racing - Lavanttal Rallye
5. 4. 2024
Amatér Rally Jelšava IV
2. 4. 2024
Amatér Rally Jelšava III
31. 3. 2024
Amatér Rally Jelšava II
31. 3. 2024