Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Rally  »  Národné šampionáty  »  Slovensko

Dejavu Vencu Pecha

Saturday, 06. 04. 2019 - 12:00, Ľuboš Kašický   

Dejavu Vencu Pecha

38.ročník Kowax Valašská Rally ValMez otváral aj novú sezónu slovenského rely šampionáta. Ako sa darilo Slovákom?

 

MSR 2019 má v kalendári sedem súťaží, pričom každá etapa (celkom jedenásť) sa boduje osobitne. ValMez poskytoval slovenským posádkam možnosť bodovať hneď dvakrát a pridal k tomu peknú nádielku pretekania (560 km / 164 km ostrých).

Tibor Szabosi;asf-9562.jpg

Najsilnejšie bola obsadená trieda 2, kde sa rozhodovalo aj o absolútnom víťazovi. Štartovalo deväť vozidiel špecifikácie R5 a jedna S2000-ka. Očakávaný dramatický súboj začali hneď od prvých kilometrov napĺňať slovenskí šampióni Maťo Koči a Rado Mozner (Škoda Fabia R5) s ex-majstrami Vencom Pechom a Petrom Uhlom (Ford Fiesta R5), ktorí si nedarovali ani desatinu sekundy. Obaja vyhrali po štyri merané úseky a v cieli prvého súťažného dňa (99 km) bol medzi nimi rozdiel dvoch sekúnd! „Bola to parádna naháňačka a pekne sme si zasúťažili. Išlo sa naozaj rýchlo a to nás bavilo,“ usmieval sa v cieli Plzeňák, berúc body za prvé miesto. Košičan síce skončil tesne druhý, no ani on nebol nespokojný. „Bol to náročný deň a veľmi sme si ho užili. Krásny súboj!“ dosvedčil Koči, ktorému k absolútnej spokojnosti chýbali iba zmienené dve sekundy.

Tibor Szabosi;c30i3965-12.jpg

V nedeľu sa pokračovalo druhým súťažným dňom. Tentoraz do boja lepšie nastúpil Koči, ktorý si postupne vybudoval náskok takmer troch sekúnd, čo v tesnom súboji o desatiny vyzeralo nádejne. „Už keď sme opúšťali servis, tak sme zistili že máme nejaký technický problém. Auto zle zatáčalo,“ vysvetlil náhly šokujúci prepad vo výsledkoch Košičan. Plzeňákovi sa tým otvorila cesta k víťazstvu aj v druhom súťažnom dni a po desiatich rokoch sa bývalý trojnásobný slovenský šampión mohol znova radovať z víťazstva v MSR. „Dlho sme nezažili taký tesný súboj na desatiny, ako tento víkend. Myslím, že naposledy s Kopeckým v Krumlove 2015. Mrzí ma, že Maťo mal v závere problémy a nedotiahli sme to až do konca, ale taká je rely,“ konštatoval spokojný Venca Pech, ktorý nevylúčil, že ak sa mu podarí podobne zajazdiť aj na druhom spoločnom podniku v Hustopečiach, tak by mohol uvažovať aj o štarte na nejakej ďalšej slovenskej súťaži a zapojiť sa do boja o slovenský titul. Zažijeme teda s Vencom dejavu z rokov 2002, 2003, či 2007?

Tibor Szabosi;c30i3522-11.jpg

Kočiho zaváhanie dokonale využila poľská posádka Grzegorz Grzyb a Jakub Wróbel, štartujúca za slovenský Rufa Sport tím. Grzyb mal pôvodne štartovať na VW Polo R5, no ako priznal šéf tímu Ľubo Kleman. Auto nestihli pripraviť a sezónu odštartovali na osvedčenej Škoda Fabii R5. „V sobotu dopoludnia sme zle obuli a potom sme už len kontrolovali tretie miesto. V nedeľu sme sa posunuli na druhé miesto, no máme sa ešte kde zlepšovať. Každopádne to však vyzerá na veľmi napínavú sezónu,“ konštatoval Grzyb. Pekné body si do MSR odvážali aj Ondřej Bisaha s Petrom Těšínským, keď v sobotu skončili na štvrtom a v nedeľu na treťom mieste. „Mali sme problémy s turbom, ale nakoniec je z toho celkom slušný výsledok,“ potešil sa Bisaha jazdiaci na overenej Fieste R5. Spolu so slovenským KM Racing už však pripravujú na štart Hyundai i20 R5. Fanúšikovia sa pred sezónou tešili aj na návrat legendárneho Ďodi Béreša do najlepšej techniky R5, s ktorou sa Ďodi môže znova po rokoch zapojiť do súboja o najvyššie priečky. I päťnásobný slovenský šampión si však musel vybrať daň z prvých kilometrov na najmodernejšej technike. „Chýbajú mi kilometre. S týmto autom sa jazdí úplne inak a musím si zvykať,“ priznal Béreš (SK DER Rally Team), ktorého navyše vytrápili dva defekty a súťaž sa stala nakoniec testom do rozbiehajúcej sa sezóny.

Tibor Szabosi;c30i4094-12.jpg

V triede 3 sa na štart postavilo osem posádok (päť zo Slovenska). Najväčší ašpirantom na tohoročný slovenský titul je prešovská posádka Tomáš Konečný s Matúšom Lejkom (Rally System Slovakia), ktorá správne obula a jej stratégia priniesla zaslúžené víťazstvo v úvodný súťažný deň. Silná domáca posádka Lukáš Matěna a Pavel Zalabák chybovala už v mestskom prológu, kde odkrúžila o kolo viac a zvyšok len dobiehala. Tretí, aj po technických problémoch v závere, finišovali v sobotu Lukáš a Julo Lapdavskí (Subaru Impreza). Nedeľa znova pokračovala duelom medzi Konečným (Subaru WRX) a Matěnom (Mitsubishi Lancer). Rozbehnutý Matěna chcel oplatiť sobotňajšiu porážku a naopak Konečnému deň nevyšiel podľa predstáv. „Na prvom úseku sme museli upravovať rozpis a stratili sme cenné sekundy. V druhom prejazde pred nami havaroval Kamenec. Došli sme na miesto ako prví a zastavili sme, aby sme zistili, či je posádka v poriadku,“ približuje rozhodujúce momenty druhého súťažného dňa v triede 3 Prešovčan, ktorý nakoniec dostal pridelený čas a na poslednom úseku už nedokázal rozdiel na Matěnu otočiť. Poradie sa tak vymenilo a s rovnakým počtom bodov sa usadili na čele priebežného hodnotenia v triede 3 obe posádky.

Tibor Szabosi;asf-9631-2.jpg

Matěj Kamenec s Janom Houšťom (Peugeot 208 R2) dokonale využívali znalosť domáceho prostredia a suverénne ovládli prvý súťažný deň v triede 6. Aj tu štartovalo osem posádok, no väčšinu (päť) mali české posádky. Podľa toho vyzeralo aj poradie a najlepším Slovákom bol Martin Koiš (Ford Fiesta R2T) na treťom mieste. V nedeľu však skúsená posádka Koiš – Siska pridala a po spomínanej havárii Kamenca v triede 6 viezla víťazstvo v druhom súťažnom dni.

Tibor Szabosi;c30i4542-17.jpg

V zvyšných triedach MSR v nedeľu do cieľa došli iba posádky Fusko – Tököly a Šustek – Romanová (obidve na Seate Leon v triede 12), a Frána – Odvárka (Citroen DS3) s Hudym a Frischom (Renault Clio) v triede 5. Žiaľ, ostatné slovenské posádky cieľ súťaže nevideli. Nasledujúcim podnikom MSR 2019 je 46.ročník Rallye Tatry (3.-5.mája), kde sa bude súťažiť zároveň aj o body do Valašsko-Tatranského pohára.

Tibor Szabosi;c30i5968-17.jpg

Výsledky si pozrite tu:

Priebežné poradie po úvodnej súťaži MSR 2019



Diskusia k článku