Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Vrchy

35 rokov na špici

Thursday, 31. 01. 2008 - 12:39, T. Szabosi   

35 rokov na špiciJulo Konček: Tomuto športu som podriadil celý svoj život, preteky na autách sú mojou prioritou, bez tohto kolotoča príprav a pretekania by to už nebolo ono, veľmi by mi to chýbalo. Až tak, že sa bojím na to myslieť, takže kým mi zdravie dovolí ešte to zopár rokov potrvá, kým poviem dosť. Veľmi ma však mrzí, že do tohto kopčiarskeho automobilového športu je veľmi ťažko sa dostať. Mladých začínajúcich nepodporí nikto, lebo nemajú výsledky a svoje prostriedky im na to nestačia, takže skončia skôr ako by začali. Pri súčasných nástrahách dnešnej doby je to najlepšie porovnanie sa kedy vám časomiera na štarte a v cieli neuberie a ani nepridá. Je to veľká škoda, lebo motoristický šport je krásny a neodmysliteľne patrí k dnešnej dobe a k rozvinutému automobilovému priemyslu no bez finančnej podpory okolia to nie je možné.“

Tibor Szabosi;1t1u0893.jpg

Dátum narodenia:               29.1.1948 v Rožňave

Bydlisko:                              Rožňava

Rodinný stav: rozvedený    životná partnerka Milunka

Syn :                                    Július (33)

Vzdelanie :                           Stredná poľnohospodárska a technická škola v Rimavskej Sobote

Životné krédo :                    Nechcem byť druhý!

Koníčky :                              automobilový šport a všetko, čo s súvisí s autami

Obľúbený nápoj a jedlo :    čaj, cola a vyprážaný bravčový rezeň

Obľúbená hudba :               slovenské a české ľudovky

Obľúbená značka vozidla :  BMW

Najobľúbenejšie trate :       Dobšiná, Brezno (SR), Šternberk (CZ), Sanok (PL)


1973 – 1978     vozidlo Š 100, úprava A2, najlepší výsledok III. miesto Jankov Vŕšok (1978)

1979 – 1981     vozidlo Škoda 1150 A2, Škoda 1150 RA2 preteky do vrchu ako aj štarty na okruhoch, najlepší výsledok I. miesto

                         Ostrá Lúka a celkové III. miesto v triede (1981)

1982 – 1983     bez pretekárskej činnosti

1984 – 1985     Škoda 120 v úprave A „pohár“, najlepší výsledok II. miesto Česká Třebová (1985)


1986 – 1989     Škoda 120 A5 – 2000, dvojlitrový motor, najlepší výsledok III. miesto v absolútnom poradí Dobšinský kopec (1987)

1990 – 1993     prototyp Škoda JUKO 2000 C3 s motorom uprostred

1994                 BMW M3, najlepší výsledok Majster SR A+2000

1996 – 1997     Škoda 130 , Škoda 1410 v skupine H

1998 – 2005     BMW M3 SPORT EVO

1999                 Majster Zóny Strednej Európy FIA

                         Majster Slovenskej republiky skupiny H

                         III. miesto v CASTROL CUPE v kategórii automobilov

2000                 Majster Zóny Strednej Európy FIA

                         Majster Slovenskej republiky skupiny H

                         III. miesto v CASTROL CUPE v kategórii automobilov

2001                 Vicemajster Zóny Strednej Európy FIA

                         Majster Slovenskej republiky skupiny H

                         II. miesto v CASTROL CUPE v kategórii automobilov

                         III. miesto v CASTROL CUPE absolútne

od roku 2006    Vauxhall VECTRA STC

Tibor Szabosi;1t1u9851.jpg

Aké máš plány do tohtoročnej sezony?

Najdôležitejší fakt je, že budem jazdiť. Na pretekoch sa cítim veľmi dobre, takže sa stretneme  na PAV aj okruhoch. Moja Vectra je "vybavená"dostatočným počtom kombinácií prevodov na obidve disciplíny a motor pôjde do Angicka na doladenie a zýšenie výkonu. Potrebujem viac koní, pretože tento kus je druhý v poradí vyrobený na preteky touring cars (jazdil ju Thompson) a konkurencia je trošku vpredu. Vectra má ešte určité rezervy, ktoré keď využijeme bude to plne konkurencie schopné  auto.

Tibor Szabosi;1t1u6633.jpgNa aké auto, autá v doterajšej kariére spomínaš najradšej a prečo?

Na všetky. Škodovky som si upravoval a staval sám. Boli to dosť problémové autá, hlavne motor, lebo ked sa urobil slabší nestačil na súperov a keď mal vyšší výkon nevydržal veľa. Avšak škodovka ma vyniesla na celkové 3 miesto po sezóne v bývalej ČSSR a myslím si, že to bolo dobré nakoľko nás v triede štartovalo 28 veľmi vyrovnaných jazdcov a vozidiel. (trieda A2-1150ccm). BMW bolo auto bezproblémové, po prestavbe motora malo dosť veľký výkon na to, aby som s ním dosiahol rad dobrých výsledkov. Predal som ho preto, lebo v najsilnejšej triede sú skoro všetky motory s turbom. BMW malo motor atmosferický a s výkonom sa už nedalo veľmi hýbať hore. Nerád hovorím o minulosti takže moje všetko je teraz zamerané na Vectru s ktorou sa zatiaľ učím a som troška sklamaný po zistení, že ked som koncom minulého roka bol v anglicku priamo u výrobcu motorov, moja Vectra má o 40 koní menej ako Vectry vyrobené v roku 1999. Má síce minulosť spojenú s menom James Thompson a Ray Mallock, ale na dnešnú dobu a dnešné autá je to málo. Už budem jazdiť iba pre svoje potešenie a priateľov s ktorými sa pravidelne stretávam iba na pretekoch.

Máš správy čo je s BMW M3, ktoré si predal na Nový Zeland?


Som s ním spokojný naďalej, lebo nový majiteľ na Novom Zélande s ním dosahuje veľmi dobré umiestnenia a jazdí prakticky so všetkými mojimi reklamami dokonca aj menom a pravidelne ma informuje čo má nové". Samozrejme som s ním kontakte a on je s vozidlom tiež spokojný. Pravidelne mi posiela výsledky a v konkurencii veľkoobjemových Holden Commodore, Ford Falcon a iných dosahuje dobré umiestnenia.

Ďakujeme za rozhovor a prajeme úspešnú sezonu.

S pozdravom Julo
www.juko.rs.szm.sk
JUKO & Company Racing Scuderia


pripravili Peter Mozola a Tibor Szabosi






Diskusia k článku

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri