Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Rally  »  Národné šampionáty  »  Slovensko

XIV. Rallye Senica 2001 - “Rýchla smrť” po záhorácky

Sunday, 12. 03. 2023 - 08:25, T. Szabosi   

XIV. Rallye Senica 2001 - “Rýchla smrť” po záhorácky

Po dvoch rokoch sa opätovne objavila v slovenskom kalendári kedysi pravidelná súčasť domácej rely - Senica, ktorej organizátori však museli za šancu uskutočniť toto podujatie odviesť “primeranú” daň. Jednak bola súťaž už dlhšie pred samotným štartom pod drobnohľadom kompetentných štátnych inštitúcií a jednak museli usporiadatelia požiadať Slovenskú akadémiu vied o vypracovanie štúdie (a pochopiteľne ju aj zaplatiť) o prípadnom vplyve, ktoré by mohla mať spomínaná súťaž na životné prostredie.

f1000002-2.jpg

Nečudo, že riaditeľ pretekov Milan Hôlka veľmi dôrazne apeloval na všetky posádky, aby pod hrozbou prísnych postihov stopercentne dodržiavali termíny obhliadok trate (išlo napokon o budúcnosť senickej rely) a hoci si na záverečnej tlačovke pochvaľoval disciplinovanosť jednotlivých aktérov, podľa našich zdrojov nie všetci pretekári mohli mať v tomto smere svedomie naozaj čisté...

f1050028.jpg

Priam tropické júlové dni privítali na štarte 35 posádok, pred ktorými bolo takmer 290 kilometrov trate s pätnástimi rýchlostnými skúškami. Menším škrtom cez rozpočet bola pre senických organizátorov česká Rally Bohemia (štartovala týždeň pred Senicou), a  neúčasť viacerých posádok mal na svedomí aj náš Prešov, po ktorom niektoré tímy nestihli načas pripraviť techniku.

f1040005.jpg

A tak sme v Senici nevideli napríklad českých manželov Chvojkovcov či Zedníka s Pražákom, domáce štartovné pole bolo zasa ochudobnené o Tokára s Bodonom, Mátého s Bodnárom, Habermanna s Hadžiom, neštartoval ani Mozner či Mrozek. Pre takmer 40 tandemov pripravili senickí organizátori 15 rýchlostných skúšok (136 km) a hoci len desať percent povrchu tvorila šotolina, tá dokázala poriadne zamávať aj s ostrieľanými matadormi, o technike ani nehovoriac.

f1000012.jpg

Za pozornosť stála najmä 13,5 km dlhá ereska Priepasné - Lipovec, veľmi nástojčivo pripomínajúca tankodrom, a práve tá znamenala pre viaceré posádky takpovediac “rýchlu smrť”. Na senických tratiach sa po prvý raz v sezóne 2001 mohli priamo konfrontovať úradujúci majstri (Chovanec - Holaň, Škoda Octavia WRC) s ambicióznymi kandidátmi na tento titul (Kulig - Horniaček, Toyota Corolla WRC), áosmičkovú garnitúru uzatvárali potom Fordy Rada Bujdoša a Čecha Vlastimila Neumanna.

f1070026.jpg

Pretekár košického Stylexu si však opäť príliš nezajazdil a už v prvej rýchlostnej skúške (podobne obstáli aj ďalšie štyri posádky) rozšliapala jeho ambície porucha prevodovky. A keď asi v polovici pretekov zradila technika aj Neumanna, partiu v kráľovskej triede A8 rozohrávali ďalej už len Kulig s Chovancom. Posádku Matadoru však stíhala nezvyklá smola smolovitá, keď sa k viacerým defektom pridal aj výlet mimo trať a na dôvažok toho všetkého na kontroverznej ereske v Priepasnom poškodili matadoráci aj riadenie, rozbili vaňu a rozladili geometriu.

f1060014.jpg

Kulig po celý čas laboroval len s jediným defektom a systémom štart - cieľ sa stal na záhoráckom tankodrome absolútnym víťazom. Hoci sledovať jazdecké umenie tohto viacnásobného poľského šampióna je zaskaždým nesporne pastvou pre oči, rozhodne viac nefalšovaného napätia ponúkla aj v Senici trieda N.

f1000006.jpg

Náročná trať postupne riadne preosiala štartovné pole, postupne povypadávali viaceré posádky, pričom napríklad Horákovci, ktorí sa nadmieru dobre prezentovali v Prešove, totálne dokatovali evotrojkové Mitsubishi (našťastie bez vážnejších zranení) a až do konca sezóny sa už na slovenských tratiach neobjavili.

f1070014.jpg

Poplašná správa prišla z deviatej eresky, kde údajne začalo horieť VW Polo Petra Gavláka, našťastie opäť išlo o menšiu poruchu, avšak žilinský pretekár sa musel rozlúčiť s vedúcou pozíciou v A5 a F2. “Bratovražedné” boje sa odohrávali v triede N, na čele ktorej si udržioaval v rámci možností mierny náskok na enkovom Subaru prešovský jazdec Tibor Cserhalmi.

f1000036.jpg

Náročná trať ho však (a nielen jeho) neraz nútila zvoľniť tempo, nehovoriac už o tom, že na spomínanej šotoline dostala technika riadne zabrať, a napríklad k narazenej prednej maske si pridal Milan Liška aj prasknutú lyžinu. Neskôr Tiborovi zahaprovala zadná náprava, problémy s motorom mal aj Peter Haluška, avšak napriek všetkému došli v poriadku do cieľa, Cserhalmi tretí, Haluška na ôsmej pozícii celkovo. A mohlo sa oslavovať...

f1010019.jpg

Žiaľ, nebolo tomu tak a nesporná snaha všetkých organizátorov, ktorých nasadenie sme mali možnosť vidieť na jednottlivých ereskách, zaplakala na záverečnom slávnostnom defilé, ktoré sa takpovediac zmenilo na odchod bez pocty. V slávnostnej hodine H totiž nebolo na rampe nikoho z kompetentných, kto by aspoň podaním ruky symbolicky poďakoval aktérom XIV. Rallye Senica za ich športový výkon, veď napokon celú - a nemálo náročnú súťaž - absolvovali v priebehu jedného  - jediného dňa.  Hovorí sa, že čert nikdy nespí. Pri slávnostnom vyhlásení víťazov by snáď nemuseli ani organizátori...

f1000018.jpg

XIV. Rallye Senica v kocke

Dátum konania: 6. - 7. júla 2001
Štatút súťaže: majstrovstvá SR (koef. 2), Pohár Slovenskej republiky, voľná medzinárodná súťaž
Dĺžka trate: 288,90 km, 15 rýchlostných skúšok (135,80 km)
Charakter rýchlostných skúšok: 90 % asfalt, 10 % šotolina
Počet štartujúcich: 35
Počet klasifikovaných v cieli: 23
Počasie: teplo a sucho

Víťazi: Janusz Kulig - Emil Horniaček (PL), AMK Mikona  - Toyota Corolla WRC (absolútni víťazi), T. Cserhalmi - M. Krajňák (SK), Mimex Motorsport, Subaru Impreza GT (skupina N), István Radó - Richard Nagy (H), Radó Rally Team -  Honda Civic VTi (F2)

f1020001.jpg

Výsledky XIV. Rallye Senica

  1. J. Kulig - E. Horniaček (A8) Toyota Corolla WRC              1:27:26,5 h.
  2. S. Chovanec - K. Holaň (A8) Škoda Octavia WRC            +06:02,4 min.
  3. T. Cserhalmi - M. Krajňák (N4) Subaru Impreza                +10:44,5 min.
  4. I. Babík - M. Břicháč (N4) Mitsubishi Lancer                      +12:56,2 min.
  5. M. Liška - M. Polák (N4) Mitsubishi Carisma                     +13:40,9 min.
  6. I. Radó - R. Nagy (N2) Honda Civic Vti                              +17:57,5 min.
  7. J. Hendrich - D. Hendrich (N4) Subaru Impreza 555         +18:41,8 min.
  8. P. Haluška - V. Marinica (N1) Suzuki Swift                         +22:06,8 min.
  9. P. Škultéty - V. Škultéty (N3) Peugeot 306                         +22:24,2 min.
  10. E. Gartner - N.I. Wassnig (A5) Suzuki Swift                       +23:59,3 min.
  11. A. Podhájecký - A. Siska (HR) Škoda 100                         +24:54,8 min.
  12. J. Marcinko- J. Harmanovský (N3) Peugeot 306               +25:06,9 min.
  13. R. Švidrnoch - V. Osička (A5) Škoda Felicia                      +29:44,0 min.
  14. F. Pjontek - M. Gengeľ (N2) Honda Civic                           +31:45,1 min.
  15. Ľ. Pollák - D. Švec (A7) Opel Astra Gsi                             +32:05,7 min.
  16. T. Kovács - I. Žúr (A5) Škoda Favorit 136                          +34:28,8 min.
  17. L. Bálint - M. Solár (HR) Škoda 130                                  +34:44,1 min.
  18. M. Šišovský - Š. Lipovský (N1) Škoda Felicia                   +43:33,8 min.
  19. R. Čikor - V. Vavro (N3) Nissan Sunny Gti                        +44:53,3 min.
  20. M. Večerka - M. Sedláček (H) Škoda 100                         +47:25,3 min.
  21. I. Béreš - S. Seman (N1) Škoda Favorit 136)                   +51:37,9 min.
  22. R. Ivanko - G. Senderáková (H) Škoda 100 MB               +51:57,5 min.
  23. M. Tverďák - M. Terezčák (HR) VAZ 2106                        +53:28,8 min.

 

f1000028.jpg

Preteky nedokončili: R. Plaček - M. Kalus, V. Neumann - O. Slezák, P. Gavlák - A. Matušovič, M. Múdry - M. Rusinko,  R. Zavadilík - M. Žák, P. Pospíšil - K. Vajík,  R. Horák - E. Horáková, M. Krupko - R. Baran, R. Bujdoš - Ľ. Šlávka, J. Tomaštík - J. Vrečka, D. Slivka - D. Koběrsky, J. Hošták - M. Syn.

Alena Dudeková a Jaroslav Glovičko

f1000010.jpg

f1000001-2.jpg

f1000028-2.jpg



Diskusia k článku

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri