Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Motormedia  »  Testy

Volvo V60 D3 Summum

Tuesday, 01. 02. 2011 - 20:48, Ivan Václavík   

Volvo V60 D3 Summum

Za dlhé roky sme si privykli, že Volvo robí svoju verziu kombi prísne hranatú. Z tohto zaužívaného stereotypu sa vymyká najnovšie Volvo V60, ktorého karoséria je pekne zaoblená. Kombi V60 pôsobí dynamicky zo všetkých strán a určite zásadne vybočuje zo zaužívaných štandardov švédskej značky.

volvo-v60n3914g.jpg

Na dizajn sa Volvo zameriava už od legendárneho modelu P 1800, ktorý sa preslávil aj vo filme. Kupé a športové kombi P 1800 stále patria k štýlovým ikonám automobilového sveta a ich unikátny dizajn sa odrazil napríklad pri navrhovaní kriviek Volva C30. Dizajnérskym bonbónikom v portfóliu švédskej značky Volvo, patriacej v súčasnosti (od augusta 2010) pod krídla čínskeho kolosu Geely Holding Group, je dnes Volvo V60.

volvo-v60n3915g.jpg

Číslo 60 v modelovom rade označuje dnes najšportovejšie modely. Prvým bol model XC60, nasledoval nový sedan S60 - a teraz teda predstavujeme športové kombi V60.

Vyrábajú ho vo Švédsku a prvé vozidlá prišli na trh koncom roku 2010. Predpokladá sa počiatočný ročný objem výroby 50 000 vozidiel, z čoho bude 90 percent smerovať k európskym zákazníkom. Päť najväčších trhov predstavuje Švédsko, Veľká Británia, Holandsko, Taliansko a Nemecko.

volvo-v60n3925g.jpg

Ako velí tradícia - značka Volvo sa vyše 70 rokov sústreďuje na maximálnu ochranu pasažierov - na prvom mieste je bezpečnosť. Možno neviete, že v roku 1944 sa táto švédska automobilka stala prvou, ktorá inštalovala vrstvené predné sklo. Zároveň vytvorili prvú bezpečnostnú klietku na ochranu cestujúcich pri havárii. V roku 1959 zaviedlo Volvo trojbodový bezpečnostný pás, ktorý vynašiel Nils Bohlin. V roku 1972 bolo Volvo prvým výrobcom, ktorý zaviedol detskú bezpečnostnú sedačku otočenú proti smeru jazdy. V roku 1991 vymysleli systém na ochranu proti bočnému nárazu a len o čosi neskôr, v roku 1994, sa vo Volve objavili prvé airbagy na ochranu proti bočnému nárazu.

volvo-v60-interior-03g.jpg

Nečudo, že súčasný model V60 má už v základnom vybavení Base viacero moderných bezpečnostných prvkov: ABS s EBD (rozdelenie brzdnej sily), elektronický brzdový asistent EBA, systém CITY SAFETY na zníženie následkov havárie, prípadne na predchádzanie kolízii s chodcom do rýchlosti 30 km/h, stabilizačný a protišmykový systém DSTC, dynamický podvozok, elektricky ovládané okná - všetky s dotykovým ovládaním (Auto up/down), manuálne sklápateľné zadné opierky hlavy, aby nezacláňali vo výhľade (3x), blikanie pri prudkom zabrzdení EBL (Emergency Brake Light), informačný displej (5" farebná obrazovka), odkladací priestor v strede prístrojového panelu a v prednej časti stredovej konzoly, multifunkčný volant s ovládaním audia a tempomatu.

volvo-v60n3930g.jpg

Adaptívny tempomat pri rýchlosti do 200 km/h prispôsobuje rýchlosť Volva tak, aby stále zostávala zachovaná bezpečná vzdialenosť od vozidla pred ním. Ak bude hroziť kolízia, šofér dostane vizuálne varovanie a pokiaľ ho náhodou prehliadne, Volvo začne automaticky brzdiť. Tento systém teda nielen že upozorní na nebezpečenstvo kolízie, ale má aj funkciu automatického brzdenia.

volvo-v60n3922g.jpg

V zadnom rade sedadiel nechýba lakťová opierka s držiakom nápojov a odkladacím priestorom, ďalej má Volvo V60 elektricky nastaviteľné sedadlo vodiča s pamäťou, aktívne Dual-xenónové svetlomety (GDL) a ostrekovače svetlometov. Samozrejme, je toho ešte viac, vymenovali sme len niektoré významnejšie prvky.

volvo-v60n3932g.jpg

Priaznivci značky Volvo vždy kupovali mohutné verzie kombi kvôli dlhej zadnej časti s praktickým priestorom na batožinu a variabilným interiérom. S tým je v prípade V60 koniec, keďže koncepcia tohto športovo ladeného kombi je radikálne odlišná od menšieho V50 i väčšieho V70. Prioritou karosárov sa stal v tomto prípade dizajn. Kombi V60 je rovnako dlhé ako sedan, má i rovnaký rázvor (dĺžka 4,63 m, rázvor 2,77 m), pričom predná časť zostala identická až po stĺpik B. Oproti sedanu S60 teda nič nového, dlhý rázvor dovolil len malé previsy vpredu i vzadu.

volvo-v60-exterior-18g.jpg

Objem kufra je pri obsadení piatich sedadiel len 430 litrov a po sklopení zadných operadiel (na sedáky) iba 1 241 l. V druhom prípade vznikne za piatymi dvermi ideálne rovná plocha. Škoda, že tie sa neotvárajú vo väčšom uhle, čo trošku sťažuje nakladanie prevážaných predmetov, či batožiny.

volvo-v60n3920g.jpg

Na zadných sedadlách majú dvaja krajní pasažieri dostatok miesta i na nohy, dospelý spolucestujúci v strede však bude kvôli tvaru sedadiel diskriminovaný, keďže prostredný pasažier sa opiera o tvrdú lakťovú opierku, integrovanú do zadného operadla a prekáža mu aj stredový tunel.

volvo-v60n3919g.jpg

Interiér oslovuje v duchu najmodernejšieho škandinávskeho dizajnu kvalitou materiálov a veľmi dobrým spracovaním. Sedadlá majú výborný anatomický tvar, predné sme mali vyhrievané, elektricky nastaviteľné a s troma pamäťami. Páka automatickej prevodovky je poruke a ľahko sa s ňou manipuluje. Pod strešným oknom je posuvná clona.

volvo-v60n3929g.jpg

Na stredovej konzole sa nachádzajú štyri dôležité tlačidlá: signalizácia mŕtveho uhla, aktivácia parkovacích senzorov, signalizácia prekážky pred vozidlom (upozornenie na hroziacu kolíziu s funkciou automatického brz­denia) a tiež akustická signalizácia pri vybočení z jazdného pruhu (ak šofér nezapne smerovky). Pri cúvaní sa na farebnom monitore objavia žlté pásy, vymedzujúce voľný priestor. Charakteristický panáčik Volvo rozdeľuje prúd vzduchu v kabíne.

volvo-v60n3921g.jpg

Dvere sa odomykajú dotykom kľučky (ak je ovládač vo vrecku), štartuje sa tlačidlom. Na výborne tvarovanom volante sú tlačidlá na ovládanie audiosystému a tempomatu. Pri jazde v kolóne systém automaticky vozidlo pribrzďuje, pričom šofér si môže zvoliť jemu vyhovujúcu bezpečnú vzdialenosť v piatich stupňoch.

volvo-v60n3934g.jpg

V priebehu testu sa model V60 s výkonom 205 koní prejavil ako pozoruhodný automobil s vysokým komfortom, výborným zrýchlením i dobrými brzdami; spoľahlivý podvozok dovoľoval prejazd série zákrut aj v športovom štýle.

volvo-v60n3925g.jpg

Vzhľadom na zimné podmienky a silné mrazy sme nepredpokladali mimoriadne úspornú jazdu, na rovine a s tempomatom však bola priebežná spotreba pri stovke len okolo päť litrov, na diaľnici pri 130-ke tesne nad sedem litrov. Keďže sme aj v meste využívali razantný štýl jazdy, celková spotreba v kombinovanom režime atakovala hranicu 8 litrov. Teda približne o liter viac ako udáva výrobca. Napriek všetkému sme však na jednu nádrž dosiahli dojazd 900 kilometrov.

volvo-v60-exterior-06g.jpg

Základné údaje testovaného auta

Volvo V60 2,4 D3

Objem motora (cm3) 2 400
Výkon (kW/k) 151/205
Krútiaci moment (Nm) 420
Max. rýchlosť (km/h) 225
Zrýchlenie 0 - 100 km (s) 8,1
Kombinovaná spotreba (l/100 km) 6,9

Cena testovanej verzie 47 720 €
Najlacnejšia verzia 33 230 €

+ Plusy
Komfort na palube, príjemný chod motora
Dobre odhlučnený interiér, tuhá karoséria
Množstvo moderných bezpečnostných prvkov

- Mínusy
Obmedzené otváranie piatych dverí
Relatívne menší batožinový priestor



Diskusia k článku

Najnovšie galérie

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri