Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Iné  »  Offroad

Volkswagen Touareg TDI „Baja Racer“ - Touareg na americký spôsob

Friday, 21. 11. 2008 - 20:25, Michal Kostka   

Volkswagen Touareg TDI „Baja Racer“ - Touareg na americký spôsobMimoriadne činorodá je najmä severoamerická divízia Volkswagenu, ktorá svojimi športovými aktivitami podporuje marketingové ciele na dôležitom zámorskom trhu.

V roku 2006 Volkswagen zahájil v Spojených štátoch program "Clean Diesel Racing”, so zámerom podporiť predaj vozidiel poháňaných dieselovým motorom vlastnej produkcie. Prvou lastovičkou bol sériový Touareg V10 TDI obohatený o nevyhnutné bezpečnostné prvky, štartujúci na najznámejšom z pretekov do vrchu, Pikes Peak. V júni 2007 sa na americkom kontinente objavila dvojica dakarských špeciálov Race Touareg 2 na ktoré čakalo 676 kilometrov náročného púštneho preteku Baja 500. Spomedzi 273 posádok na štarte im v cieli v celkovom poradí patrili priečky s číslom jedenásť a šestnásť a víťazstvo v triede. Zaujímavosťou bolo, že Volkswageny ako jediné vozidlá zvládli celú trasu bez zastávky na tankovanie. V roku 2008 zas s vlastnou sériou vtrhla na okruhy nová Jetta TDI.



Najnovším súťažným prírastkom Volkswagenu sa na konci roka 2008 stáva Touareg TDI „Baja Racer“. Tvarmi karosérie pomerne verne kopíruje civilný Touareg, zmýliť si ich však rozhodne nemôžete. Touareg postavený podľa technických predpisov triedy Trophy truck je zhruba o 10% väčší ako jeho sériový predchodca a črtami nezaprie svoj americký pôvod.

Uprostred vozidla našiel svoje miesto 5,5-litrový V12 turbodiesel, rovnaký nájdete aj v Audi R10 Le Mans. S výkonom viac ako 550 konských síl nebude Touareg patriť medzi najsilnejšie vozy v štartovom poli, jedno prvenstvo mu však už nik nevezme. Je prvým Trophy truckom poháňaným iným ako benzínovým motorom. Od tohto, na prvý pohľad nezvyčajného kroku si ľudia z Volkswagenu sľubujú hlavne efektívnejší prenos výkonu motora na poháňanú nápravu a tým aj menšie opotrebenie pneumatík.



Na poháňanú nápravu?! Áno, americký Touareg má poháňanú len zadnú, tuhú nápravu s extrémnym zdvihom pruženia 75 centimetrov, presne ako je medzi Trophy truckmi zvykom. Rovnako je bežné aj nezávislé zavesenie predných kolies na dvojitých A ramenách. V kontakte s terénom budú pneumatiky BFGoodrich Baja, nerovnosti terénu budú likvidovať tlmiče Fox a vinuté pružiny Eibach Coils. O spomalenie tohto 2,5-tonového mastodonta sa postarajú brzdy Brembo, posádka sa usadí do sedačiek Sparco.



Touareg ako žiadny iný vznikal na dvoch kontinentoch. O motor sa v Európe postarali nemeckí inžinieri, karoséria vznikla v dizajnovom štúdiu Volkswagenu v kalifornskej Santa Monice a zvyšok vozidla je dielom amerického tímu Arciero-Miller-Racing. Ryan Arciero a Mark Miller majú na spoločnom konte sedem víťazstiev v triede Trophy truck a práve oni dvaja sa budú striedať za volantom Baja Touaregu. Na miesto navigátora zasadne Willie Valdez Jr., resp. Benny Metcalf Jr.

Štart a cieľ Baja 1000 sa tradične odohrá v meste Ensenada. Medzi týmito dvoma bodmi sa nachádza 1013 kilometrov extrémne ťažkého terénu na ktorého zdolanie majú posádky 31 hodín. Všetky zastávky, či už za účelom tankovania, výmeny jazdcov, či opráv sa započítavajú do celkového času. Oficiálna časomiera na kontrolných bodoch nie je, posádky sa tak často o časoch svojich súperov dozvedia až v cieli.



Vo svetovej premiére sa Touareg TDI „Baja Racer“ verejnosti predstavil 19.11.2008 na autosalóne v Las Vegas. Očakávania všetkých sú veľké, športový riaditeľ Volkswagenu Kris Nissen sa však drží pri zemi: „Rozhodne neočakávame, že vyhráme náš prvý pretek. Urobíme však maximum pre to, aby sme sa dostali do cieľa. Zimu využijeme na riadnu prípravu a sľubujem, že v roku 2009 sa vrátime a vyhráme.“





Diskusia k článku

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri