Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Rally  »  Národné šampionáty  »  Slovensko

V Košiciach oslavovali Cserhalmi, Béreš jr., Koči, ale aj majster Európy

Tuesday, 11. 06. 2024 - 14:23, Public relations   

V Košiciach oslavovali Cserhalmi, Béreš jr., Koči, ale aj majster Európy

Krásne súboje na rýchlostných skúškach, nezabudnuteľné príbehy, skvelú atmosféru a množstvo zážitkov napísala doterajšia história jednej z najstarších automobilových súťaží na Slovensku Rally Košice. Tá tento rok oslávi v horúcom lete jubilejný päťdesiaty ročník (12. - 14. 7. 2024). Jej príbeh sa začal písať v sedemdesiatych rokoch minulého storočia, keď sa jej prvý ročník odjazdil v roku 1971. Medzi najúspešnejšie patrí hneď pätica jazdcov, ktorá sa radovala celkom trikrát z víťazstva. Sú to Ivan Pallag, Tibor Cserhalmi, Jozef Béreš jr., Martin Koči a ďalej Grzegorz Grzyb z Poľska.

T. Szabosi;2001-4.jpg

V tejto tlačovej správe sa pozrieme do histórie košickej rally počas druhej polovice odjazdených ročníkov (2000 – 2023). Súťaž bola na konci minulého storočia zaradená do FIA Majstrovstiev Európy, ale aj do českého alebo maďarského šampionátu. Organizátorov však nečakali ľahké časy, pretože sa museli v novom tisícročí vysporiadať s odstúpením dlhoročného hlavného partnera VSŽ Košice. V sezóne 2001 sa na trate slovenskej rally pravidelne vracal trojnásobný poľský majster Janusz Kulig. S vozidlom Toyota Corolla WRC sa stal nielen víťazom 27. ročníka Rally Košice, ale aj celých Majstrovstiev Slovenska.

T. Szabosi;2000-4.jpg

V rokoch 2002 až 2004 súťaži kraľoval prešovský jazdec Tibor Cserhalmi. Pri prvom víťazstve ho navigoval Karol Bodnár a potom Martin Krajňák. Tibor predviedol na východe Slovenska prvotriednu techniku ​​v podobe vozidla špecifikácie WRC Ford Focus, k tretiemu triumfu ho doviedlo vozidlo Mitsubishi Lancer Evo VII.

T. Szabosi;2002-10.jpg

Rekordný zápis v počte posádok zaznamenal rok 2005, keď bola súťaž opätovne zaradená do Majstrovstiev Maďarska. Na štart to priviedlo dokopy rekordný počet 137 súťažných posádok, medzi ktorými sa nestratili ani tie slovenské. Veď Jozef Béreš jun. na Subaru Impreza STi skončil na fantastickom treťom mieste! Pamätný ročník vyhrali Maďari Tamás Turi, István Kerék na vozidle Škoda Octavia WRC.

T. Szabosi;2006-4.jpg

Od roku 2005 začali organizátori úzko spolupracovať so spoločnosťou Tempus s.r.o., ktorá sa stala po dva roky – v sezóne 2007 a 2008 - aj promotérom celého slovenského šampionátu. Centrom TEMPUS Rally Košice bolo sídlo spoločnosti na Rastislavovej ulici v Košiciach, kde bolo umiestnené riaditeľstvo súťaže, uzavreté parkovisko, servisné parkovisko a v tesnej blízkosti sa uskutočnila aj divácky obľúbená okruhová rýchlostná skúška.

T. Szabosi;2007-4.jpg

V poradí 35. ročník v roku 2009 zaznamenal viacero zmien, ktoré zasiahli aj názov podujatia - Subaru Stilcar Rally Košice. Štartová aj cieľová rampa boli premiestnené na Hlavnú ulicu a servis do kasární na Moyzesovej ulici. Majstrovstvá Slovenska na tejto súťaži, no aj v celoročnom hodnotení, patrili posádke Jozef Béreš jun. – Róbert Müller. Populárny Ďodi s Robom vyhral trikrát a vždy na inom aute. K prvému miestu ho postupne doviezli vozidlá Fiat Abarth Grande Punto S2000 (2008), Peugeot 207   S2000 (2009) a Škoda Fabia S2000 (2011). Bérešovci majú celkom vo svojej zbierke päť prvenstiev, pretože jeho otec vyhral v rokoch 1994 a 1995. „Najradšej však spomínam na rok 1993, keď som jazdil ako profesionálny jazdec v Styllexe na továrenskom Nissane s Michalom Kočim. Vtedy sme aj získali titul, boli to pekné časy. A najradšej spomínam na rýchlostku Herľany – Banské,“ povedal Jozef Béreš starší.

T. Szabosi;2002-6.jpg

V roku 2010 bola súťaž po prvýkrát zaradená do Majstrovstiev Poľska. Prinieslo to ku nám veľké množstvo posádok práve z tejto krajiny, no napríklad aj Francúza Bouffiera, ktorý v tej sezóne bodoval na vozidle Peugeot 207 S2000 do poľského šampionátu. Tento pretekár vyhral aj slávnu Rallye Monte Carlo.

T. Szabosi;2005-1.jpg

Poľskému šampionátu sa na východe Slovenska zapáčilo a aj ďalšie dva roky sa tu jazdil šampionát našich severných susedov. Ak k tomu pripočítame ďalej aj maďarský šampionát, na štarte sa objavilo celkom 111 posádok. V roku 2013 vyhral Kajetan Kajetanowicz, ktorý sa v ďalších rokoch stal trojnásobným majstrom Európy. „Na Rally Košice mám krásne spomienky, pretože som tu získal a oslávil poľské tituly majstra. Veľmi sa mi páčila rampa v historickom centre mesta aj rýchlostné skúšky so zmiešaným povrchom. Podmienky tu boli naozaj veľmi náročné, najmä keď pršalo,“ povedal Kajetanowicz, v súčasnosti popredný jazdec majstrovstiev sveta kategórie WRC2.

T. Szabosi;2000-15.jpg

Jubilejný 40. ročník v roku 2014 vyhrala posádka Norbert Hercig, Igor Bacigál z Maďarska na vozidle Škoda Fabia S2000. Najlepšiu desiatku absolútneho poradia vtedy úplne opanovali maďarské posádky v rámci národného šampionátu, ktorý sa išiel v Košiciach až do roku 2016. Následnú absenciu poľských alebo maďarských posádok využili v ďalších rokoch slovenskí jazdci, k dvom výhram Jaroslav Melichárek a potom Košičan Martin Koči na domácich tratiach oslavoval s vozidlom Škoda Fabia R5 dokonca trikrát v rokoch 2017 až 2019. Ako okomentoval čistý hetrik? „Myslím si, že tento rok mal po športovej stránke naozaj veľkú hodnotu. Verím, že sú všetci spokojní, aké výkony a súboje mohli vidieť na trati. Veľmi sa teším, že som spolu s tímom mohol priniesť desiaty titul Styllexu a musím poďakovať rodine, tímu a partnerom.“

T. Szabosi;2007-5.jpg

Štartové pole vzhľadom k nepriaznivým ekonomickým podmienkam a systému slovenského šampionátu riadne preriedilo. Navyše sa súťaž v roku 2020 vzhľadom na celosvetovú pandémiu Covidu-19 nekonala. S návratom poľského šampionátu sa zoznam prihlásených opäť zaplnil kvalitnými menami. Trojnásobný poľský a sedemnásobný slovenský šampión Grzegorz Grzyb pridal pred dvoma rokmi do svojej zbierky tretie víťazstvo. V Košiciach sa objavili na štarte aj zvučné európske mená ako napríklad Martins Sesks z Lotyšska, Tom Kristensson zo Švédska a ďalšie. Tento rok napíše Rally Košice svoj päťdesiaty príbeh. Súťaž si za tie roky vydobyla veľmi vysoký kredit a uznanie. Jej príbeh skrátka nekončí...

T. Szabosi;2007-8.jpg

Ďalší spravodajský servis v rámci 50. Garrett RALLY KOŠICE 2024 prinesieme v nasledujúcich tlačových správach. Uverejnené budú postupne na oficiálnej webovej stránke www.kosice.rallye.sk a na facebookovom profile.

T. Szabosi;2002-3.jpg

Poznámka: tlačová správa bola spracovaná podľa vydaných tlačovín Auto Klubu Košice a tlačových správ Rally Košice.

T. Szabosi;asf73698-2.jpg

Roman ORDELT
tlačový tajomník
50. Garrett RALLY KOŠICE

Fotogaléria Rally Košice 1998 - 2007



Diskusia k článku

Najnovšie galérie

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri