Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Iné  »  Offroad

Trans Orientale 2008: V dunových presypoch kraľoval znovu Jaro Katriňák

Wednesday, 25. 06. 2008 - 00:00, Andrej Haverda   

Trans Orientale 2008: V dunových presypoch kraľoval znovu Jaro KatriňákSlovensko – nórsky súboj na Rallye Trans Orientale, do konca ktorej chýbajú ešte štyri etapy, mal svoje pokračovanie aj v dvanástej „erzete“ z Hami do Qinguan. Víťazne z neho včera vyšiel slovenský jazdec Jaroslav Katriňák na KTM, ktorý trať dlhú 723 kilometrov so štyristotridsaťsedem kilometrovým meraným úsekom zvládol za 4:56:32 h a dosiahol už svoj piaty triumf.
                                                                                                      

Nórsky konkurent Pal Anders Ullevalseter, sedlajúci rovnakú značku, zaostal za ním o viac ako dve minúty; navyše sa v etape medzi nich na druhé miesto vklinil Rus Alexej Kolomycyn. „Katro“ aj naďalej zostáva s dostatočným náskokom na prvom mieste v priebežnom hodnotení motocyklistov.
                                                                                                         

„Bola to opäť dlhá a náročná etapa, porovnateľná s tou predchádzajúcou. Striedal sa na nej piesok s kameňmi a po dojazde prišiel Jaro Katriňák riadne zaprášený. Zabrať dostal aj motocykel, ktorý bol zanesený od prachu. Museli ho kompletne rozobrať a všetku nečistotu vyfúkať. Navyše jazdcom ich úlohu sťažovalo obrovské teplo, až štyridsaťpäť stupňov Celzia. Na pretekároch už cítiť, že sa blíži koniec. Únava už zohráva svoje a nikto pred záverom nechce urobiť jazdeckú chybu. Treba len veriť, že Jaro Katriňák tak ako doteraz, zvládne aj záver. A aby vydržal aj jeho motocykel,“ povedal pre TASR manažér Andrej Žipaj.
                                                                                            

Českí jazdci Dušan Randýsek a Josef Macháček zaznamenali v etape devätnáste a dvadsiate miesto. Zatiaľ čo Randýsek klesol z piatej na šiestu priečku, Macháček sa naopak o jedno miesto posunul dopredu – na dvadsiate štvrté.
                                                                                            

Kategórii automobilov včera dominoval Francúz Eric Vigoroux so svojím pekelným monštrom Chevrolet Trophy-Truck Silverado. S takmer pätnásťminútovou stratou sa v cieli druhí objavili Španiel Jose Luis Monterde s francúzskym navigátorom Jeanom-Marie Lurquinom na bugine zn. Schlesser. Ďalších osem minút za buginou sa pri stolíku časomeračov zastavili bratia Gibonovci (Bowler Wildcat); nasledoval ich krajan François Delecour s buginou SMG. Z ďalších popredných jazdcov, ktorí sa v celkovej klasifikácii držia v popredí, to boli Matthias Kahle (s buginou Honda holandskej stajne Fast & Speed zaznamenal šiesty najrýchlejší čas s viac než hodinovou stratou na Vigorouxa) či Jerôme Pelichet (v cieli tentoraz siedmy s jeden a pol hodinovým mankom). Lotyšská dvojica Saukans – Zarins s automobilom OSC bola dvanásta s takmer dvojhodinovým mankom na víťaza etapy.
                                                                                               

V celkovej klasifikácii sa na prvých troch miestach však nič nezmenilo: naďalej vedú Monterde s Lurquinom (Schlesser buggy) pred dvojicami Gibon – Gibon a Pelichet – Decreová (obidve Bowler Wildcat). Delecour je naďalej štvrtý, Kahle piaty, Saukans šiesty... Vigoroux už je na 23. priečke.
                                                                                                 

Kategóriu „ťažkej väzby“ vyhral (a súčasne postúpil na prvé miesto) Holanďan Hans Stacey. Jeho MAN bol v cieli „erzety“ o tridsaťpäť minút a štyridsaťtri sekúnd skôr než Mercedes Španiela Pepa Vilu. Tretí sa cieľom prehnal ďalší červený „špeciál“ (ibaže so skriňovou nadstavbou) Nemca Franza Echtera, ktorý na „šéfa“ Staceyho stratil viac než štyridsať minút. Ďalší z trojice doposiaľ vedúcich Holanďanov – Hans Bekx (DAF FAV CF 75) skončil ôsmy. Za vedúceho Hansa Staceyho postúpil z doteraz štvrtej pozície Španiel Vila, tretiu si priebežne udržal Hans Bekx – i keď už viac než so štvorhodinovou stratou na Staceyho. Doposiaľ vedúci Gerardus De Rooy s truckom Iveco-Ginaf etapu údajne vôbec nedokončil a v preteku nepokračuje. Česká posádka Zapletal – Janáček – Mikulenčák s truckom MAN sa do cieľa síce dostala, nie je však zatiaľ uvedená vo výsledkovej listine a osud jej pokračovania v ďalších bojoch je preto otázny.
                                                                                                  

Dnes sa súťaží na 589 kilometrovej trati Quinguan – Alxa Youqi. Dvestoosemdesiatšesť kilometrov tvorí rýchlostná skúška.

foto: motoride.sk, transorientale.com

Poradie po 12. etape:

Motocykle:
1. Jaroslav Katriňák (SR/KTM) 26h 03´ 01
2. Pal Anders Ullevalseter (NOR/KTM) 26h 31´ 10
3. Alexej Kolomytsyn (RUS/KTM) 27h 38´ 06

6. Dušan Randýsek (CZE/KTM) 32h 01´ 39
24. Josef Macháček (CZE/Yamaha) 36h 05´ 30

Automobily:
1. Monterde – Lurquin (ESP/Schlesser buggy) 23h 49´ 46
2. Gibon – Gibon (F/Bowler Wildcat) 25h 39´ 53
3. Pelichet – Decre (F/Bowler Wildcat) 27h 02´ 46

Kamióny:
1. Stacey – Gotlib – Der Kinderen (NL/MAN) 27h 41´ 06
2. Vila – Moises (ESP/Mercedes-Benz) 30h 06´ 29
3. Bekx – Maessen – Van De Ven (NL/DAF) 31h 43´ 55





Diskusia k článku

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri