Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Iné  »  Offroad

Trans Orientale 2008: Po úvodnej etape je Jaroslav Katriňák na druhej priečke

Friday, 13. 06. 2008 - 00:00, Andrej Haverda   

Trans Orientale 2008: Po úvodnej etape je Jaroslav Katriňák na druhej priečkePeklo „pekingskej“ rallye včera odštartovalo. Hneď na úvod čakala na účastníkov Rallye Trans Orientale 2008 najdlhšia, 834 kilometrová etapa, i keď iba 71 km činila špeciálka v jednom z ruských vojenských priestorov. Cieľom bolo mesto Rogačevo.

                                                                                                        

V pestrofarebnej kolóne 48 automobilov, 58 motocyklov a 31 kamiónov nechýbal v „ostrom“ preteku aj jediný náš zástupca Jaroslav Katriňák. V utorok, desiateho júna tak ako on, i členovia vranovského Environ Servis Moto Teamu dorazili o štvrtej hodine stredoeurópskeho času nad ránom do Petrohradu. „Privítalo nás veľmi nevľúdne daždivé počasie. Vonku bolo sotva päť stupňov,“ povedal po príchode 42-ročný rodák z Martina – Vrútok Jaro Katriňák. „Štyri hodiny sme stáli na ruských hraniciach, kde nám všetko dôkladne prekontrolovali.“

Na trať prvej etapy sa vydali jazdci včera ráno o piatej. „Počasie sa podstatne zlepšilo. Prestalo pršať, oteplilo sa na pätnásť stupňov. Fúka akurát nepríjemný vietor,“ povedal posledné informácie pred štartom šéf výpravy František Mičko, ktorý spolu s mechanikmi Rastislavom Katriňákom a Vladimírom Tabakom budú sprevádzať „Katra“ až do Pekingu. Zvyšok výpravy spolu s asistenčným Ivecom sa vráti od hraníc Kazachstanu.
                                                                                              

V utorok Jaro Katriňák absolvoval administratívne i technické prehliadky. „V Petrohrade sa začali o 9.30 h a všetky potrebné operácie sme ukončili o 17.00 h. Vďaka tomu sme stredu mali v podstate už voľnejšiu a Jaro väčšinu čakania na skorý ranný štart prespal,“ povedal pre agentúru SITA Andrej Žipaj, manažér vranovského Environ Servis Moto Teamu.

Ako Žipaj ďalej pripomenul, o bývalom majstrovi sveta a úspešnom účastníkovi Rallye Paríž – Dakar je všeobecne známe, že takmer všetky prestoje pred jednotlivými etapami väčšinou prespí. „Šetrí tým sily, ktoré na ceste z Petrohradu do Pekingu bude najbližšie takmer tri týždne veľmi potrebovať,“ zdôraznil A. Žipaj. „Aj keď organizátori rallye sľubujú, že počas ďalších dní sa počasie zlepší, nám by vyhovovalo, keby celých päť ruských etáp až po hranice Kazachstanu pršalo. Jaro je už roky považovaný za majstra sveta v jazde na blate a vode, takže on by z toho ruského blata mohol profitovať. Kým by došiel po hranice s Kazachstanom, mohol by figurovať niekde v popredí štartového poľa,“ tvrdil ešte pred štartom Andrej Žipaj.
                                                                                                     

Vo včerajšej prvej etape si Jaroslav Katriňák počínal veľmi dobre, v cieli bol druhý – len so sekundovou stratou na Nóra Pala Andersa Ullevalsetera. Rovnaké je zatiaľ aj celkové poradie. Na tretieho Taliana Fabrizia Mugnaioliho (sedlajúceho tiež stroj KTM 690) má k dobru 168 sekúnd. "Pochopiteľne, bol som trochu nervózny," povedal po dojazde Katriňák. "Nevedeli sme, čo nás čaká. Trať viedla prevažne po lesných cestičkách. Bola veľmi rýchla. Samotný špeciálny test sme jazdili vo vojenskom priestore, ktorý mal na 95 percent pieskový podklad." Vari najnebezpečnejší bol pre Katriňáka prejazd cez starý drevený most. "Postavený bol zo starých drevených podvalov, ktoré neboli celkom tesne pospájané a naviac bol mokrý a šmykľavý. Vošiel som naň veľkou rýchlosťou a veru musel som vyvinúť značné úsilie, aby som ho bezpečne prešiel." Veľmi dobre sa však darí aj českým reprezentantom: Dušan Randýsek je so svojou Yamahou na výbornej piatej priečke (i keď už má na konte takmer päťdesiattriminútové manko); Josefa Macháčka zaznamenali na 22. priečke s viac ako hodinovou stratou.
                                                                                             

V kategórii automobilov sa podľa očakávania do čela klasifikácie prebojovala bugina z dielne Francúza Jeana-Louisa Schlessera: Jose Louis Monterde a jeho belgický navigátor Jean-Marie Lurquin vedú o necelú minútu pred ďalšou buginou stajne Fast & Speed, v ktorej sa zišli nemecký „rallyman“ Matthias Kahle a jeho krajan Thomas Schuenemann. Tretí sú zatiaľ Francúzi François Delecour a Jean-Pierre Garcin, do tretice s buginou SMG.
                                                                                             

V triede nákladných automobilov sa presadil Gérard De Rooy s truckom Iveco Trakker/Ginaf X 2223. Pozoruhodnosťou tohto kamióna je motor a kabína z dielní Iveca, ale podvozok ostal pôvodný – teda z Dakaru 2008. Na druhého krajana a bratranca Hansa Staceyho (MAN TGA) má k dobru minútu a pol. Len šesť sekúnd za Staceym je prvý Kamaz – s Fidarusom Kabirovom za volantom. Ďalšie ruské kamióny sú na štvrtom (Čagin) a deviatom (Mardejev) mieste. Okrem nich v TOP 10 figurujú ďalší favoriti: Hugo Duisters (Ginaf) na piatom, Hans Bekx (DAF) na šiestom, Franz Echter (MAN) na siedmom, Pep Vila (Mercedes-Benz) na ôsmom a Philippe Jacquot (MAN) na desiatom mieste. Veľmi dobre si zatiaľ počínajú aj české posádky: trojica Macík – Ing. Kalina – Valtr sú s truckom LIAZ na jedenástej a Zapletal s Janáčekom a Mikulenčákom (MAN) na 19. priečke.
                                                                                                   

Súťaž dnes bude pokračovať 736 kilometrovou etapou Rogačevo - Petrovsky; v druhej "erzete" bude súťažiacim v ceste stáť 92 kilometrová rýchlostná skúška.

Foto: motoride.sk





Diskusia k článku

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri