Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Iné  »  Offroad

Trans Orientale 2008: Jaro Katriňák si po štvrtej etape upevnil vedúcu pozíciu

Monday, 16. 06. 2008 - 00:17, Andrej Haverda   

Trans Orientale 2008: Jaro Katriňák si po štvrtej etape upevnil vedúcu pozíciuSkúsený slovenský reprezentant v motokrose a endure Jaroslav Katriňák vyhral dnes stodvadsaťtrikilometrový rýchlostný test v rámci štvrtej etapy Rallye Trans Orientale, ktorá viedla z Jelabougy do Mrakova a merala 693 km.

                                                                                                      

Štyridsaťdvaročný rodák z Martina svojmu najväčšiemu súperovi v súťaži motocyklov Palovi Andersovi Ullevalseterovi z Nórska na meranom úseku unikol o takmer deväť minút. Katriňák tak na ruských rozbahnených a šmykľavých úsekoch dokonale využil šancu, ktorú mu súperi poskytli. Možno, že sa mu podaril rozhodujúci trhák, ktorý by mohol mať vplyv na konečné poradie.
                                                                                                         

„Jarovi veľmi pomohol ťažký úsek s veľkým množstvom blata, kde jeho súperi pri prejazde mali veľké problémy so stabilitou strojov,“ povedal pre agentúru SITA manažér Slovnaft Environ Servis Moto Teamu Andrej Žipaj. „Jaro sa pri endure naučil cez takéto úseky skvele prechádzať a svoju povesť majstra sveta pre jazdu v daždi, na blate a cez veľké kaluže opäť potvrdil.“ Andrej Žipaj pokračoval: „Sme radi, že Jarovi na ruskom úseku Rallye Trans Orientale vyšla taktika, s ktorou nastupoval na petrohradský štart. Pred pondelkovým prejazdom do Kazachstanu si vytvoril veľký, takmer deväťminútový náskok, ktorý by už bolo treba iba udržiavať. Teraz mu všetci v našom tíme budeme držať palce, aby on i motorka vydržali aj ďalšie namáhavé etapy cez Kazachstan a najmä úseky v Číne. Organizátori Rallye Trans Orientale pre problémy s počasím stanovili štart ďalších etáp na piatu hodinu miestneho času a keďže tam je už štvorhodinový časový posun, pretekári nastupujú na štart o jednej hodine SELČ.“
                                                                                                   

Kým v Rusku vytrvalo pršalo a padali krúpy, v Kazachstane je v týchto dňoch veľmi teplo a sucho. „Teplota sa cez deň pohybuje na hranici 36 stupňov Celzia a rozblatené trate vystrieda suchý a tvrdý povrch. Začne sa jazdiť cez savany, úzke rokliny a púšť. Bude to peklo iného druhu,“ vysvetlil manažér Jara Katriňáka. Podľa Žipaja si Jaro Katriňák bude zasa musieť zvyknúť na niečo iné. Bude musieť zmeniť taktiku a štýl jazdy. „Teraz bude veľa záležať na spoľahlivosti "špeciálu" KTM a stave únavy samotného jazdca. Dve tretiny pondelkovej etapy sa pôjdu ešte v Rusku, záverečná tretina je už vytýčená v susednom Kazachstane,“ dodal A. Žipaj.
                                                                                                    

Hrdinami dňa medzi automobilovými konkurentmi sa stali Lotyši Maris Saukans a Didzis Zarins, ktorí s autom zn. OSC predstihli o tridsaťjeden sekúnd bývalého jazdca WRC Françoisa Delecoura (Buggy Gache); o ďalších päťdesiatšesť sekúnd potom vedúcich jazdcov priebežnej klasifikácie – Joseho Louisa Monterdeho a jeho navigátora Jeana-Marieho Lurquina s ďalšou buginou (tentoraz z dielní známeho francúzskeho konštruktéra Jeana-Louisa Schlessera). V celkovej klasifikácii si Monterde s Lurquinom posilnili vedúcu pozíciu pred nemeckou posádkou Kahle – Schuenemann o dve minúty a dvadsaťjeden sekúnd. Nemci s buginou Honda Fast & Speed totiž zajazdili až siedmy najrýchlejší čas.
                                                                                                   

Doteraz tretí bratia Gibonovci (Bowler Wildcat) boli v „erzete“ štvrtí a keďže na Delecoura zaznamenali päťdesiatštyrisekundové manko, patrí im štvrtá priečka zatiaľ aj celkovo. Multimilionár Ronn Bailey zaznamenal s pekelným strojom Jimco – Chevrolet menšiu stratu a klesol na desiatu priečku. Ešte horšie pochodil niekoľkonásobný účastník Dakaru s ďalším monštrom najnižšieho štartového čísla tejto triedy na kapote: favorizovaný Chevrolet Trophy-Truck s Ericom Vigorouxom za volantom inkasoval viac než osem a pol hodinovú penalizáciu a jeho sny o dobrom umiestnení sa tak definitívne rozplynuli.
                                                                                                

V „ťažkej väzbe“ už po druhýkrát v tomto ročníku dominoval Gérard De Rooy (Iveco – Ginaf) pred ruskými jazdcami Kabirovom, Čaginom (obaja Kamaz) a Mekthievom (MAN). Martin Macík s liazkou zaznamenal desiaty najrýchlejší čas, necelé tri minúty za ôsmym Hansom Staceym (MAN). S jedenásťminútovou stratou na víťaza etapy De Rooya boli ako osemnásty kamión v cieli Zapletal s Janáčekom a Mikulenčákom (MAN). V celkovej klasifikácii sa na vedúcu pozíciu vyhupol Fidarus Kabirov na kamaze, prenasledovaný tímovým kolegom Čaginom. Doteraz prvý Stacey klesol na tretiu priečku. Liazka Tedom Truck Teamu ostáva aj naďalej jedenásta, trio OFF ROAD SPORT stajne (Zapletal – Janáček – Mikulenčák) sú devätnásti. Posádka vedená Rusom Jakovom Mekthievom sa štvrtým etapovým miestom posunula z 23. na 21. miesto. Inak platí status quo.

foto: motoride.sk, offroadsport.cz


Poradie po 4. etape:

Motocykle:
1. Jaroslav Katriňák (SR/KTM) 3h 40´ 58
2. Pal Anders Ullevalseter (NOR/KTM) 3h 49´ 56
3. Marco Borsi (ITA/KTM) 4h 00´ 28

5. Dušan Randýsek (CZE/KTM) 4h 18´ 19
12. Josef Macháček (CZE/Yamaha) 4h 37´ 27

Automobily:
1. Monterde – Lurquin (F/Schlesser buggy) 2h 08´ 45
2. Kahle – Schuenemann (D/Honda buggy) 2h 11´ 06
3. Delecour – Garcin (F/Buggy Gache) 2h 12´ 10

Kamióny:
1. Kabirov – Beljaev – Mokejev (RUS/Kamaz) 2h 16´ 19
2. Čagin – Savostin – Nikolajev (RUS/Kamaz) 2h 16´ 41
3. Stacey – Gotlib – Der Kinderen (NL/MAN) 2h 17´ 43

11. Macík – Kalina – Valtr (CZE/LIAZ) 2h 50´ 58
19. Zapletal – Janáček – Mikulenčák (CZE/MAN) 3h 12´ 42






Diskusia k článku

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri