Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Motormedia  »  Testy

Suzuki SX4 1,6

Friday, 30. 07. 2010 - 23:06, Ivan Václavík   

Suzuki SX4 1,6

Jedným z najlepšie predávaných automobilov značky Suzuki je na slovenskom trhu model SX4. V ponuke je aj s pohonom všetkých kolies, no my sme od importéra prevzali na tradičný test auto s pohonom prednej nápravy a najazdenými 11 400 km. Teda dobre zabehnutý exemplár, ktorý už niečo vypovedá o kvalitách auta.

suzuki-sx4n2921g.jpg

Na prvý pohľad nás päťdverový hatchback zaujal priestorným interiérom - na výšku meria 1,6 m - i svojím dizajnom. Ten sa nelíši od verzie 4x4, pričom modernizácia sa dotkla interiéru, kde je dobrou vizitkou jeho kvalitné spracovanie a dôkladné lícovanie jednotlivých častí, nový je predný nárazník s nepatrnými zmenami a motor má mierne vyšší výkon.

Palubný počítač je integrovaný medzi prístrojmi pred šoférom, archaizmom je jeho ovládanie dvoma kolíkmi, čo je maximálne nepohodlné. Takisto obsah je skromný - zbytočne zdvojený denný počítač kilometrov, priemerná spotreba, dojazd, vonkajšia teplota (?).

suzuki-sx4n2932g.jpg

Šofér má z auta dobrý výhľad, len šikmo dopredu mu ho sťažujú predné stĺpiky s trojuholníkovými okienkami. Za SX4 veľmi dobrým a praktickým automobilom. Nastupovanie i vystupovanie je vďaka široko sa otvárajúcim dverám pohodlné, motor má tichý chod, na dobre tvarovaných (vpredu vyhrievaných) sedadlách sa pasažieri neunavia ani počas dlhej jazdy. Ku komfortu cestovania patrí aj dobré odhlučnenie kabíny.

suzuki-sx4n2923g.jpg

Vzhľadom na minimálny rozsah modernizácie zostal zachovaný objem batožinového priestoru 270 litrov (po sklopení zadných sedadiel 1 045 l). Žiaľ, svižný benzínový motor je spojený len s 5° prevodovkou; najmä na diaľnici by sme privítali i šiesty stupeň, čím by zároveň klesol vnútorný hluk. Modernizovaný šesťvalec 1,6 VVT promptne reaguje na pridanie plynu a hoci auto je pomerne vysoké, ak sme neprekračovali rýchlosť 100 km/h, dokázali sme udržať priebežnú spotrebu pod 6 litrami na 100 km.

Pochopiteľne, na diaľnici, pri plnom využití rýchlostného limitu, sa priemerná spotreba vyšplhala aj nad osem litrov. Napriek tomu sme mali po skončení testu (600 km na jednu nádrž) priemernú spotrebu 6,8 l/100 km a keď sme vynulovali ukazovateľ, pri dodržiavaní rýchlosti 100 km/h (na rovine, v bezvetrí) dosiahli sme priemer iba 6,4 litra.

suzuki-sx4n2917g.jpg

Najvhodnejším štýlom jazdy je tempo medzi 100 - 120 km/h - vtedy načas prídete do cieľa a spotreba je určite priaznivejšia, ako keby ste sa naháňali po diaľnici rýchlosťou na hranici limitu. Po celý čas testu sme si pochvaľovali príjemne naladený, mäkší podvozok, ticho v kabíne, dobré zrýchlenie a tiež dobré brzdy. V kombinácii s vhodnými pneumatikami sa so Suzuki SX4 s pohonom prednej nápravy bez problémov dostanete aj do menej náročného terénu.

suzuki-sx4n2929g.jpg

Auto sa zamyká jednoduchým dotykom gumového výčnelku na kľučke dverí (rovnako sa aj odomyká), aj jeho štartovanie je bez kľúča. Ak zostane palubná jednotka v aute (napríklad na sedadle), SX4 sa nedá zvonka dotykom zamknúť. Žiaľ, svetlá sme museli po každom vypnutí motora osobitne zhasínať a po naštartovaní zasa zapínať - inak sa ozvalo nekompromisné pípanie. Na takýto detail si mohli v Suzuki dať pozor, keďže svietenie po celý deň je už ustanovené v niekoľkých krajinách Európy.

suzuki-sx4n2925g.jpg

Základné technické údaje testovaného vozidla

Suzuki SX4 1,6
Objem motora (cm3) 1 586
Výkon (kW/k) 88/120
Krútiaci moment (Nm) 156
Max. rýchlosť (km/h) 185
Zrýchlenie 0 - 100 km (s) 10,7
Kombinovaná spotreba (l/100 km) 6,2

Cena testovanej verzie 34 150 €
Najlacnejšia verzia 24 500 €

+ Plusy
Priestor pre pasažierov v kabíne
Priaznivá spotreba, príjemný podvozok
Dobré brzdy i zrýchlenie

- Mínusy
Palubný počítač ovládaný kolíkmi
Horší výhľad šikmo dopredu
Nutnosť osobitne vypínať svetlá



Diskusia k článku

Najnovšie galérie

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri