Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Motormedia  »  Testy

Renault Mégane CC 1,4 TCe

Saturday, 25. 09. 2010 - 10:33, Ivan Václavík   

Renault Mégane CC 1,4 TCe

Až koncom septembra sme dostali na testovanie pozoruhodný Renault Mégane CC 1,4 TCe, no to nám nijako nebránilo, aby sme si jazdu bez strechy poriadne vychutnali, hoci sa už blížil záver jesene. Tretia generácia modelu Renault Mégane Coupé Cabriolet je šiestym členom v súčasnej rodine Mégane. Pridáva sa k päťdverovej verzii, kupé, kombi GrandTour, k vanu Scénic a jeho väčšiemu bratovi Grand Scénic. Nový Mégane Coupé-Cabriolet vyrábajú v závode spoločnosti Renault v Douai.

 ren-megane-cc3336g.jpg

Diváka na prvý pohľad upúta nielen vydarený dizajn karosérie, no možno ešte viac veľká sklená strecha. Jej plocha zaberie takmer jeden štvorcový meter, ale zloženie netrvá viac ako 21 sekúnd. Vďaka veľkej presklenej streche majú cestujúci pod ňou pocit priestoru. Pravdaže, len na predných sedadlách. Len ak je strecha sklopená pod zadným vekom, dá sa sedieť aj na zadných sedadlách, lenže vodič a spolujazdec vpredu sa musia posunúť bližšie k prístrojovému panelu.

ren-megane-cc3333g.jpg

Keďže horná časť rámu čelného skla sa oproti predchádzajúcej generácii posunula o 6 cm vpred, prístup k predným sedadlám je jednoduchší. Čelné sklo s minimalizáciou turbulencií umožňuje jazdu vo štvorici až do rýchlosti 90 km/h bez rušivých aerodynamických a akustických turbulencií. Potom už odporúčame dať si na hlavu čiapku (džokejku). Strechu vyvinula firma Karmann®, popredný svetový odborník v odbore zaťahovacích pevných striech. Strešný modul sa skladá z dvoch sklených panelov, ktoré sa skladajú do V, aby sa zmestili do kufra. Po celý čas sklápania je však nevyhnutné držať ovládač posunutý do žiaducej polohy. Celková hmotnosť modulu je 110 kg, z čoho 75 kg pripadá na strechu a 25 kg na mechanizmy ovládania. V pozícii kupé je objem batožinového priestoru 417 dm3, v kabriolete 211 dm3. Novinkou oproti Méganu CC druhej generácie je elektrické zatváranie zadného veka.

ren-megane-cc2615g.jpg

V kabriolete je rizikom ponechať veci voľne odložené, a tak sme privítali hlbokú odkladaciu priehradku. Na druhej strane sme sa nedokázali zmieriť s tým, že v takto prepracovanom aute konštruktéri zabudli na viacnásobné blikanie smeroviek po dotyku páčky, čo už dnes patrí k bežnému štandardu aj v oveľa lacnejších autách. Štartuje sa tlačidlom, pričom plochý obdĺžnik s diaľkovým ovládaním si môžete odložiť do vrecka nohavíc alebo kabelky. Osobitne chválime jednoduché ovládanie tempomatu veľkými tlačidlami na ramenách volantu. Na ovládanie informačného displeja pri páke ručnej brzdy sme si rýchlo zvykli, údaje a kontrolky sú však cez slnečný deň ťažko čitateľné. Takmer nepočuteľná je tiež zvuková signalizácia zapnutých smeroviek.

ren-megane-ccn3253g.jpg

Čo sa týka vybavenia - v aute sme nachádzali bežné veci. Azda nad ich rámec je elektrické ovládanie malých zadných okien, či rozsvietenie výstražných svetiel v prípade núdzového brzdenia. Pred nepríjemnou turbulenciou vzduchu (ak je zložená strecha) chráni pasažierov ochranný štít za zadnými sedadlami.

ren-megane-ccn3266g.jpg

Na dĺžku meria Mégane CC takmer 4,5 metra, na šírku 1,8 m, rázvor je 2,6 m. Hoci to teda nie je žiadne miniauto, jazdí sa s ním celkom komfortne, mierne tvrdší podvozok sa v zákrutách nenakláňa a výborne reagujú brzdy s ostrým nábehom. Napriek malému objemu motora sme si dopriali svižnú jazdu a celkom príjemne nás prekvapilo zistenie o spotrebe. Pri rýchlosti 100 km/h to bolo s tempomatom 6,1 litra, pri 120-ke sedem litrov a na diaľnici v rovinatom kraji 7,7 l. Napriek týmto priaznivým hodnotám so zaradenou šestkou nás však sklamal údaj o priemernej spotrebe na displeji: po týždňovom testovaní nekompromisných 8,5 litra na 100 km.

ren-megane-ccn3256g.jpg

Základné technické údaje testovaného vozidla

Renault Mégane CC 1,4 TCe 
Objem motora (cm3) 1 397
Výkon (kW/k) 96/130
Krútiaci moment (Nm) 190
Max. rýchlosť (km/h) 200
Zrýchlenie 0 - 100 km (s) 10,7
Kombinovaná spotreba (l/100 km) 7,3

Cena testovanej verzie 25 890 €
Najlacnejšia verzia 24 690 €

+ Plusy
Vydarený dizajn celého auta
Veľká presklená strecha
Veľká odkladacia priehradka

- Mínusy
Chýba viacnásobné zablikanie smeroviek po dotyku páčky
Nečitateľné kontrolky počas slnečného dňa
Slabo počuteľná zvuková signalizácia smeroviek



Diskusia k článku

Najnovšie galérie

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri