Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Motormedia  »  Testy

Hyundai ix35 2,0 CRDi 4WD Premium

Thursday, 05. 08. 2010 - 16:22, Ivan Václavík   

Hyundai ix35 2,0 CRDi 4WD Premium

Nádherná biela farba - tá by sa určite zapáčila najmä dievčatám. To bola prvá myšlienka, ktorá nám prišla na um pri preberaní off roadu s málo prozaickým, (vyslovene technokratickým) označením ix35. Škoda, že označenie modelu nie je ľubozvučnejšie, ako to bolo v prípade tejto kórejskej automobilky zvykom v minulosti (Accent, Sonata, Santa Fe).
No realita je taká, aká je a našou úlohou je počas týždňového testu všimnúť si pozitívne, ale aj negatívne stránky dizajnovo príťažlivého športovo úžitkového automobilu.

hyundai-ix35n2975g.jpg

Osobitnú zmienku si hneď na úvod zaslúži prístrojový panel. Je dizajnovo veľmi dobre spracovaný. Na prvý pohľad upútajú netradične tvarované kryty veľkých kruhových prístrojov pred vodičom - ich štíty sú zboku, nie zhora. Netradičné - ale sympatické - je aj umiestnenie tlačidiel vyhrievania zadného a predného skla na stredovej konzole pod otvormi ventilácie.

hyundai-ix35n2969g.jpg

Nehovoriac o zakomponovaní tlačidiel na ovládanie tempomatu a rádia na ramenách volantu. Ich ovládanie je nanajvýš intuitívne a teda bezproblémové. Ocenili sme taktiež prehľadný farebný monitor, na ktorom sa po zaradení spiatočky ukázali vodiace línie, takže cúvanie s ix 35 zvládala s prehľadom i nežnejšia polovička testovacieho tímu. Žiaľ, v slnečnom počasí je monitor takmer nečitateľný...

hyundai-ix35n2970g.jpg

Sedadlá sú vhodne tvarované, predné sú vyhrievané, ale ich bočné vedenie by mohlo byť precíznejšie - teda hlbší posed, s lepšou bočnou oporou. Volant je nastaviteľný výškovo i pozdĺžne. Vonkajšie zrkadlá sú sklápacie. Hoci po sklopení operadiel zadných sedadiel nevznikne ideálna rovina, dajú sa v kufri prepravovať i dlhšie predmety. V kabíne je dostatok odkladacích priestorov, pričom základný objem kufra 465 litrov sa dá po sklopení zadných operadiel zväčšiť na 1 436 litrov.

hyundai-ix35n2972g.jpg

V tejto časti je namieste vymenovať najhlavnejšie vymoženosti testovanej verzie: šesťstupňová automatická prevodovka s možnosťou sekvenčnej voľby, ako aj veľké panoramatické výsuvné strešné okno (zvnútra sú dve nezávisle posuvné clony). Najbohatšie vybavená verzia Premium má v porovnaní so základným vybavením vyhrievanie predných a zadných sedadiel, sklopné vonkajšie zrkadlá, inteligentný kľúč (modul) a štartovanie tlačidlom, monitorovanie tlaku v pneumatikách, tempomat, zadné parkovacie senzory, parkovací asistent s farebnou kamerou, dvojzónovú automatickú klimatizáciu s ionizérom vrátane chladenia schránky pred spolujazdcom.

hyundai-ix35n2977g.jpg

Je toho naozaj dosť, kvôli čomu sa oplatí kúpiť si Hyundai ix35. Mimochodom, vyrábajú ho na Slovensku. Pritom už základná verzia je dostatočne štedro vybavená. Sériovo majú všetky verzie elektronický rozdeľovač brzdnej sily EBD, stabilizačný systém ESP, protipreklzový systém TCS, systém zabraňujúci prevráteniu vozidla ROP, asistenčný systém pre rozjazd do kopca a zjazd z kopca. Samozrejmosťou je výškovo nastaviteľné sedadlo vodiča, ako aj automatické zapínanie svetiel.

Ďalej má Hyundai ix35 v každej verzii asymetricky delené sklopné zadné sedadlá, kontrolku ekologického štýlu jazdy, výškovo i pozdĺžne nastaviteľný volant, vyhrievané vonkajšie spätné zrkadlá, elektrické ovládanie predných i zadných okien, automatické uzamknutie vozidla po rozjazde, do strán rozšíriteľné slnečné clony, trojblik (komfortné blikanie smeroviek po dotyku páčky), ako aj palubný počítač - hoci svojím obsahom veľmi strohý (vonkajšia teplota.....).

hyundai-ix35n2974g.jpg

A aké boli naše zážitky z jazdy? Na kvalitnom povrchu je ovládanie auta veľmi príjemné. Pri nočnej jazde sme ocenili drážkované tlačidlo Cancel na volante, takže tempomat sme dokázali v prípade potreby okamžite vypnúť a nemuseli sme kvôli tomu brzdiť. Brzdy zaberajú ostro aj na slabšie šliapnutie na pedál. Dobré služby nám urobili cúvacie senzory, aj podržanie vozidla v kopci, ale chvíľu sme si museli zvykať na vyšší posed vodiča.

Všimli sme si tiež zaujímavý detail ohľadne radiacej páky: nedá sa presunúť z režimu D/N na R (teda na spiatočku), ak vodič medzitým vypne motor - napríklad po zastavení vozidla na parkovisku. Nadväzne na to nedostane páku do pozície P a keď chce mať vozidlo bezpečne zaparkované, musí na krátko naštartovať, presunúť páku a až potom môže auto zamknúť.

hyundai-ix35-browng.jpg

Možnosti odvážnejšej jazdy v teréne limituje svetlá výška (len 17 cm) 4,4 m dlhého vozidla, ale pohon všetkých kolies (v spojení s dieselovým dvojlitrom s výkonom 135 kW) dokáže riešiť aj náročnejšie požiadavky šoféra. Čo sa týka spotreby, podarilo sa nám celkový priemer stlačiť na 7,8 l/100 km, reálna priemer ná spotreba je však vyššia. Pri rýchlosti 100 km/h to bolo lichotivých sedem litrov, na diaľnici však o 2,5 litra viac. Na jednu nádrž sme mali dojazd 550 km. Takže údaj výrobcu o kombinovanej spotrebe (7,2) berte s rezervou. Tobôž, ak využívate klimatizáciu alebo jazdíte v horskom teréne...

hyundai-ix35n2983g.jpg

Základné údaje testovaného auta

Hyundai ix35 2,0 CRDi
Objem motora (cm3) 1 995
Výkon (kW/k) 135/184
Krútiaci moment (Nm) 392
Max. rýchlosť (km/h) 195
Zrýchlenie 0 - 100 km (s) 9,8
Kombinovaná spotreba (l/100 km) 7,1

Cena testovanej verzie 27 400 €
Najlacnejšia verzia 18 600 €

+ Plusy
Priestorný interiér, veľký kufor
Tichý a pružný motor
Dizajn prístrojového panelu

- Mínusy
Sklopením zadných sedadiel nevznikne ideálna rovina
Spotreba kolíše vo väčšom rozpätí



Diskusia k článku

Najnovšie galérie

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri