Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Motormedia  »  Testy

Subaru Outback 2,0 D

Saturday, 20. 02. 2010 - 22:58, Ivan Václavík   

Subaru Outback 2,0 D

Svojím novým dieselovým motorom trafila značka Subaru terč presne do čierneho stredu. Kultivovaný, nezvyčajne tichý chod agregátu je to prvé, čo si uvedomíte za volantom. Vzápätí registrujete veľkorysý priestor na všetkých sedadlách a takisto pohodlnosť sedadiel. Sú veľmi dobre tvarované, príjemné a predné navyše aj vyhrievané.

subaru-outback-paneln2174g.jpg

Škoda, že sme nemali k dispozícii štartovanie tlačidlom, čím sme sa namaškrtili v niektorých predchádzajúcich testoch konkurenčných značiek. V Outbacku sme ocenili aj veľmi dobrú ergonómiu, logicky rozmiestnené tlačidlá klimatizácie a audia na stredovej konzole, efektne podsvietené kruhové prístroje pred vodičom i prehľadné usporiadanie tlačidiel na volante, ktorými sa ovláda tempomat (vpravo) a rádio, respektíve telefón.

subaru-outback-n2176g.jpg

Nepríjemne nás prekvapilo, že Subaru zvolilo na ovládanie informačného displeja tenkú „ceruzku“, zasunutú v kruhovom prístroji. Je to maximálne nepraktické riešenie, navyše je kolík utopený v rýchlomeri. Oveľa lepšie by bolo využitie klasického tlačidla – hoci na volante, pod ním alebo na stredovej konzole. V chladnom počasí uľahčujú štartovanie nové keramické štartovacie sviečky. Vo veľkých vonkajších zrkadlách, ktoré sú sklopné, má šofér výborný prehľad o situácii okolo vozidla.

subaru-outback-057g.jpg

Na štvorcovom minidispleji vidí šofér práve zaradený prevodový stupeň, pri ktorom bliká malý trojuholníček ako odporúčanie na preradenie rýchlosti.  Tí, ktorí chcú jazdiť extrémne úsporne, mali by sledovať nenápadný prístroj vľavo, ktorého stupnicu ohraničuje zelené a žlté políčko. Čím je ručička bližšie k zelenému, tým je spotreba nižšia. Na zadné sedadlá sa nastupuje pohodlne a pasažieri majú dostatočný priestor na nohy i nad hlavou. Pozdĺžny priestor dosahuje úroveň v Škode Superb. Objem kufra je 526 litrov, jednoduchým sklopením sedadiel vznikne rovná podlaha a objem sa zväčší na 1 677 litrov.

subaru-outback-kuforn2172g.jpg

So 6° manuálnou prevodovkou dokáže dieselový motor jazdiť na diaľnici 130-kou za sedem litrov nafty, pri stovke nám displej ukázal spotrebu len 5,2 l/100 km, čo je veľmi priaznivý údaj. Napokon sme mali priemernú spotrebu 6,4 litra a dojazd 900 km. V zimných podmienkach to bolo príjemné zistenie. Vďaka usporiadaniu valcov v 180° uhle má dieselový motor Subaru Boxer mimoriadne vyrovnaný chod bez vibrácií. Protibežné piesty dvoch radov valcov dokonale vyrovnávajú svoje zotrvačné sily – čo nemožno povedať o žiadnom radovom motore alebo o motore s usporiadaním do V.

subaru-outback-n2168g.jpg

Niekoľkí sme sa zhodli, že dieselové Subaru patrí medzi veľmi úsporné a komfortné autá. K tejto devíze treba prirátať aj výbornú akceleráciu a nadpriemerne účinné brzdy. Podvozok výborne tlmí nerovnosti terénu, takže jazda s Outbackom je príjemná na ceste i v teréne. Najmä šoférkam sa páčilo presné a jemné riadenie, ako aj veľmi citlivý pedál plynu. Kto dokázal jazdiť s ľahkou nohou, tomu bola odmenou extrémne nízka spotreba.

subaru-outback-050g.jpg

Aj bez redukčnej prevodovky dokáže Outback s vyspelým pohonom všetkých kolies v teréne veľmi veľa. Vďaka svetlej výške 20 cm sa toto 4,7 m dlhé kombi spoľahlivo prederie aj snehovými závejmi, ktorých bolo vo februári na Slovensku dostatok. V zákrutách sa podvozok síce mierne nakloní, ale spoľahlivo udrží zvolenú stopu. Záberové schopnosti i stabilita na akomkoľvek povrchu nás utvrdili v presvedčení, že Subaru Outback je silnou konkurenciou (napríklad Volvo XC70).

subaru-outback-109g.jpg

Maximálnu kontrolu a športové vyžitie zaručuje 6-stupňová manuálna prevodovka. Kombinuje sa s medzinápravovým diferenciálom s obmedzeným preklzom a viskóznou spojkou. Keď sa trakčná rovnováha zmení, tento diferenciál podľa potreby okamžite prerozdelí krútiaci moment medzi predné a zadné kolesá. Asistent rozjazdu do kopca zabraňuje spätnému pohybu vozidla pri rozbiehaní sa na 5% alebo väčšom stúpaní – a to pomocou novej elektronickej parkovacej brzdy, ktorá sa ihneď po rozjazde automaticky uvoľní. Prevaha systému AWD v porovnaní s pohonom predných alebo zadných kolies je evidentná najmä v zákrutách. Cítite, že všetky štyri kolesá majú dobrú priľnavosť i trakciu.

subaru-outback-n2170g.jpg

Základné technické údaje testovaného vozidla

Subaru Outback 2,0 D
Objem motora (cm3)    1 998
Výkon (kW/k)        110/150
Krútiaci moment (Nm)    350
Max. rýchlosť (km/h)    195
Zrýchlenie 0 – 100 km (s)    9,7
Kombinovaná spotreba (l/100 km) 6,4

Cena testovanej verzie 38 490 €   
Základná verzia 36 990 €

+ Plusy
Komfortná jazda, tichý motor
Veľkorysý priestor v kabíne i v kufri
Podvozok a svetlá výška vozidla

- Mínusy
Ovládanie infodispleja tenkým kolíkom



Diskusia k článku

Najnovšie galérie

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri