Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Iné  »  Offroad

Štartuje 42. ročník Rallye „Dakar“ Džidda – Al Kíddija 2020

Sunday, 05. 01. 2020 - 19:03, Andrej Haverda   

Štartuje 42. ročník Rallye „Dakar“ Džidda – Al Kíddija 2020

Po jedenástich rokoch v Južnej Amerike sa kolotoč menom „Dakar“ presúva na (minimálne) ďalších päť rokov na arabský polostrov. Hostiteľom 42. ročníka Rallye Dakar 2020 sa stáva Saudská Arábia. Na čelo organizačného výboru sa postavil bývalý pretekár David Castera, ktorý po pätnástich rokoch vystriedal Étienna Lavigneho. Pred Casterom a jeho tímom stojí neľahká úloha – pripraviť v novom prostredí zaujímavé preteky, ktoré by „Dakaru“ opäť navrátili jeho niekdajší lesk.

Podľa prvých slov sa zdá, že sa im to podarilo. Slávnostný štart prebehne v meste Džidda 4. januára 2020. Cieľovým miestom bude po trinástich dňoch mesto Al-Kíddija, neďaleko hlavného mesta Saudskej Arábie Rijádu. Na pretekárov čaká členitý terén, kde sa budú striedať kamenité cesty, wádí, ale predovšetkým 65 percent tratí v piesku. Trasa pretekov meria celkovo 7800 km, rozdelených do dvanástich etáp s jedným dňom voľna v sobotu 11. januára 2020. Dĺžka súťažných kilometrov bude činiť úctyhodných 5097 km! Iba úvodná etapa bude mať počet súťažných kilometrov nižší v porovnaní so spojovacími úsekmi. Päť etáp svojou dĺžkou presiahne 450 „ostrých“ kilometrov a najdlhšia etapa, ktorá je v harmonograme po dni voľna, bude merať 546 km. Desiaty a jedenásty deň čaká na všetkých súťažiacich špeciálna maratónska dvojetapa. Medzi nimi budú mať súťažiaci iba desaťminútový priestor na najnutnejší servis a potom odovzdajú svoje pretekárske „špeciály“ do uzavretého parkoviska, tzv. parc fermé.

A aké ďalšie novinky náš čakajú? Je to hlavne snaha eliminovať „mapmanov“, čo sú navigační špecialisti bohatých tímov, ktorí podľa satelitných máp, GPS a itinerárov, pripravovali trasy a skratky medzi jednotlivými waypontmi (prejazdnými bodmi – pozn. autora). Usporiadatelia budú rozdávať itineráre už farebne pripravené, bez možnosti úprav zo strany posádok. Navyše v štyroch etapách obdržia pretekári itinerár až ráno pred samotným štartom.

Ďalšou zmenou je povinná pätnásťminútová prestávka v prostriedku každej etapy. Ďalej dochádza k rozdeleniu kategórie SSV, ktorá je v posledných rokoch na vzostupe. Tá sa rozčlení na prototypy a sériové vozidlá. Je to dané predovšetkým tým, že veľké tímy investujú značné financie do úprav svojich pretekárskych bugín a nožnice medzi takto upravenými „špeciálmi“ a sériovo pripraveným strojom sa značne roztvorili. Minuloročná novinka „semi-marathon“ (účasť v druhej polovici súťaže – pozn. autora) sa nestretla akurát s vrelým prijatím, a tak bola nahradená tzv. divokou kartou určenou pre amatérskych pretekárov. Pokiaľ zo súťaže vypadnú a ich stroj bude schopný pokračovať, môžu súťažiť ďalej v samostatnej klasifikácii.

Zaujímavosťou je zaistenie benzínu zdarma pre pretekárov po celú dobu súťaže. Nikto však netuší, aká bude jeho kvalita... Benzín je jednoducho v Saudskej Arábii pomerne lacnou záležitosťou. A ako to vyzerá s favoritmi jednotlivých kategórií pred štartom „Dakaru“ s poradovým číslom 42? Na štart pretekov by sa malo postaviť celkovo 347 posádok – 147 motocyklov, 23 štvorkoliek, 86 automobilov, 45 vozidiel SSV a 46 kamiónov.

MOTOCYKLE: Pravdepodobne najvyrovnanejšou kategóriou, kde sa o víťazstvo môže uchádzať 8 – 12 pretekárov, je trieda motocyklov. Silnú zostavu privezie do Saudskej Arábie tím Honda. Snaha zosadiť z víťazného trónu stajňu KTM je jasná. Napokon, vyzývateľov bude mať tím KTM viac. S číslom 1 vyrazí na trať obhajca minuloročného prvenstva Austrálčan Toby Price (KTM). Obhajobu titulu mu budú chcieť znepríjemniť predovšetkým stajňoví kolegovia Matthias Walkner a Sam Sunderland, ktorí dostali štartové čísla 2 a 3. Honda sa na jar minulého roka zbavila svojho najskúsenejšieho jazdca Paula Gonçalvesa, ktorý nepohrdol ponukou indického výrobcu motocyklov Hero. Tu vytvorí tímovú dvojicu s nemenej skúseným Oriolom Mena. Či však budú indické stroje stačiť konkurencii, to je vo hviezdach.

Ako už bolo naznačené, Honda svoj tím výrazne omladila. Dvadsaťtri víťazstiev v jednotlivých etapách má na svojom konte Joan Barreda Bort. Dakarský triumf mu však zatiaľ uniká. V stajni ho doplní rýchly Američan Ricky Brabec a Kevin Benavides z Argentíny. Yamaha vysiela do boja osvedčených francúzskych mušketierov Adriena van Beverena a Xaviera de Soultraita. Silný tím ako tradične bude mať na štarte tiež Husqvarna, kde sa vsádza predovšetkým na Pabla Quintanillu z Chile a Američana Andrewa Shorta.

Najrýchlejšia žena posledných rokov Laia Sanzová (34-ročná Španielka má od roku 2011 na svojom konte neuveriteľných deväť dakarských prvenstiev medzi ženami jednej stopy) bude hájiť farby značky GAS-GAS, s ktorou štartovala už v dobách svojich motocyklových začiatkov. Pripomeňme, že najlepšie umiestnenie dosiahla v roku 2015, keď skončila na famóznom 9. mieste. V tomto ročníku sa v konkurencii 147 motocyklov objaví hneď pätica žien. Okrem Španielky Sanzovej a jej krajanky Sary Garcia (Yamaha) to sú Holanďanka Mirjam Polová (Husqvarna) a Juhoafričanky  Kirsten Landmanová a Calheine Perryová (obidve na KTM).

Štartové číslo 19 povezie na svojom motocykli KTM slovenský motocyklista Štefan Svitko. Jazdec Slovnaft Rally Teamu, ktorý štartuje už na svojom jedenástom „Dakare“, si bude chcieť napraviť chuť, keďže posledné dva ročníky pre pád a technickú poruchu nedokončil. V roku 2016 si však definitívne vybojoval miesto medzi svetovou motocyklovou elitou. Obsadil druhú priečku a stal sa tak historicky najúspešnejším dakarským jazdcom zo Slovenska. K najvyšším métam v minulosti prehovoril aj ďalší slovenský motocyklista Ivan Jakeš (keď v roku 2013 obsadil vynikajúce 4. miesto), pre ktorého Dakar 2020 bude – od roku 2007, kedy si odbil premiéru – už jeho dvanástym. Jazdec Jakeš Dakar Teamu bude súťažiť so štartovým číslom 23 rovnako na motocykli značky KTM. 

ŠTVORKOLKY: Najväčším favoritom tejto kategórie bude navrátilec Ignacio Casale z Chile (Yamaha Raptor), ktorý po víťazstve na Dakare 2018 prestúpil do triedy SSV. V tej sa mu však na Dakare 2019 príliš nedarilo, a tak ohlásil návrat za riadidlá štvorkolky. Víťaz posledného ročníka Argentínčan Nicolas Cavigliasso na štarte chýba, a tak k najväčším vyzývateľom budú patriť predovšetkým poľský veterán Rafael Sonik a Francúz Alexandre Giroud (obaja Yamaha Raptor), ktorý skončil na poslednom „Dakare“ štvrtý.

SSV: Táto kategória sa po novom rozdelí v súlade s pravidlami FIA, kedy budú všetky vozidlá SSV (do 900 kg, s motormi o objeme do 1000 ccm) zaradené do triedy T3. Tá bude ďalej rozdelená do dvoch tried: T3.S je určená sériovým vozidlám (maximálna povolená rýchlosť 120 km/h) a T3.P je vypísaná pre prototypy (maximálna rýchlosť 130 km/h). Jedným z konkurentov je (prekvapujúco) český matador Josef Macháček, ktorý už niekoľkokrát zavesil prilbu na klinec. Teraz sa nechal šesťnásobný dakarský víťaz v triede štvorkoliek presvedčiť tímom Buggyra Racing, do pretekov vyrazí so spolujazdcom Vlastimilom Tošenovským s buggy CAN-AM.

AUTOMOBILY: Najsledovanejšou kategóriou, v ktorej sa dajú očakávať najnapínavejšie súboje, je trieda automobilov. Bohužiaľ na štarte bude chýbať vlani tretí Sébastien Loeb, ktorý pokračuje vo WRC angažmánom u Hyundaia. Obhajca prvenstva a pravdepodobne najväčší favorit Nasser Al-Attiyah v roku 2019 opäť úspešne striedal rally a cross-country súťaže. Spoliehať sa bude na osvedčený automobil Toyota Hilux, pri ktorom sa v priebehu minulého roka pracovalo predovšetkým na podvozku a zavesení. Vedľa neho si do kokpitu sadne jeho dlhoročný navigátor Matthieu Baumel. Al-Attiyah s Baumelom majú za rok 2019 úctyhodnú bilanciu, keď zvíťazili vo všetkých pretekoch, v ktorých štartovali! Zostavu Toyoty budú ďalej tvoriť osvedčený Giniel de Villiers, ktorého bude po novom navigovať Alex Haro. Novo zložená posádka kraľovala, v rámci prípravy na „Dakar“, v októbrovej Rallye du Maroc. Naopak v minuloročnej sezóne sa veľmi nedarilo Bernhardovi ten Brinkemu, ktorého doplnil skúsený Tom Colsoul. Posádka so svojou Toyotou zbierala v priebehu sezóny skôr poruchy a havárie, aj napriek tomu si získala dôveru Toyoty. Nováčikom v tomto tíme bude Fernando Alonso, ktorý pri svojej dakarskej premiére obdržal štartové číslo 310 a nástrahami najťažších pretekov ho bude sprevádzať legendárny Marc Coma. Bývalý formulový jazdec sa s novou destináciou zoznámil prostredníctvom štartov v saudskoarabskej sérii. Pri Al Ula-Neom Rally premiérovo vo svojej zatiaľ krátkej kariére v cross-country rally sa presadil na stupne víťazov (3. miesto).

Tím X-Raid (vozidlá Mini) musel pre minulý rok pracovať s nižším rozpočtom, čo viedlo k tomu, že tím nasadí na „Dakare“ iba dva „špeciály“ Mini JCW Buggy. Táto stajňa v priebehu roka zapracovala na prednej časti vozidla, ktorá je teraz kratšia, čo by malo viesť k väčšej ovládateľnosti vozidla. Ďalšie úpravy prebehli aj na zavesení, zvýšil sa výkon motora, naopak znížila hmotnosť. O svoj tretí triumf sa bude uchádzať Carlos Sainz s Lucasom Cruzom, ktorí s inovovanou buggy obsadili 2. miesto na Rallye du Maroc (vyhrali dve etapy). Druhú posádku vytvoria manželia Peterhanselovci, ktorí absolvujú „Dakar“ spoločne vôbec po prvýkrát. Peterhansel v príprave uspel na Riyadh Rally, hoci išiel vôbec po prvýkrát s navigátorom nehovoriacim francúzsky. Jeho manželku Andreu totiž na základe výsledkov pravidelnej zdravotnej prehliadky nepustil na štart tímový lekár, nahradil ju Portugalec Paulo Fiúza. Naopak miesto v tíme nezostalo pre Cyrila Despresa.

Asi najväčším prekvapením bol odchod dvojnásobného víťaza a druhého najlepšieho jazdca na Rallye Dakar 2019 Joana „Naniho“ Romu. Španiel sa nedohodol s tímom Mini a zamieril do tímu Borgward Rally, ktorého chod zaisťuje holandský Wevers Sport. K dispozícii bude mať vylepšenú verziu „špeciálu“ BX7 DKR Evo, ktorý sa na dakarských tratiach predstavil v predchádzajúcich dvoch rokoch. Vozidlo je osadené novým motorom a zmeny sa dotkli tiež zavesenia. Roma však zmenil tiež spolujazdca, po novom pôjde s ďalším bývalým motocyklistom Danim Oliverasom, ktorý si úlohu navigátora premiérovo vyskúšal na „Dakare“ vlani. Druhú posádku ambiciózneho tímu vytvorí Ricardo Porem spoločne so svojim bratom Manuelom. Tí majú za sebou dakarskú premiéru v kategórii SSV, kde obsadili 11. miesto.

So zákazníckymi „špeciálmi“ Mini JCW Rally vyrazia na súťaž veľmi rýchli súkromníci na čele so spoľahlivým Jakubom Przygonskim, ktorého bude navigovať veľmi skúsený Timo Gottschalk. Novo zložená posádka si v minulom roku vyskúšala tiež vozidlo Mini JCW Buggy, s ktorým kraľovala v marcovej Dubai rally. Potom sa však vrátili do osvedčeného „špeciálu“ s ktorým môžu vylepšiť 4. miesto z roku 2018. Ďalšie zákaznícke vozidlá budú pilotovať Orlando Terranova, Boris Garafulic a Vladimír Vasiljev. Práve ruský jazdec, ktorý neuspel o celkové víťazstvo v Svetovom pohári FIA v cross-country bajách, ukončil spoluprácu s navigátorom Konstantinom Žittsovom. Ten sa posadí vedľa domácej hviezdy Yazeeda Al-Rajhiho (Toyota Overdrive). Spoluprácu si premiérovo vyskúšali pri Al Ula-Neom Rally, ktorý s Toyotou Hilux vyhrali. 

Ešte pred dvoma rokmi víťazná značka Peugeot nezmizne z „Dakaru“ ani pre budúci rok zásluhou šejka Khalida Al-Qassimiho, ktorý dlhé roky finančne podporoval tím Citroën vo WRC. Ten pôjde s poslednou špecifikáciou vozidla Peugeot 3008 DKR, s ktorou štartoval továrenský tím v roku 2018. Zaujímavou postavou „Dakaru“ je aj dvojnásobný víťaz 24-hodinovej Le Mans Romain Dumas. Ten si Rallye Dakar vyskúšal už dvakrát a v roku 2017 obsadil ôsme miesto. S podporou tímu Rebellion Racing, ktorý patrí ku stáliciam na scéne vytrvalostných pretekov športových vozidiel, pracuje pod hlavičkou spoločnosti RD Limited na vlastných „špeciáloch“. Ide o prepracované ex-továrenské Peugeoty osadené motormi Ford. S jedným pôjde Dumas, s druhým debutuje šéf Rebellionu Alexandre Pesci.

KAMIÓNY: Medzi kamiónmi nezostal od predchádzajúceho ročníka kameň na kameni. Ruský tím Kamaz vyráža do Saudskej Arábie opäť so štyrmi vozidlami. Posádku obhajcu víťazstva Eduarda Nikolajeva doplnia jazdci Andrej Karginov, Dmitrij Sotnikov a po ročnej odmlke sa vracia na „Dakar“ Anton Šibalov. Ten v minulom roku preukázal najlepšiu formu, keď dominoval na Silk Way Rally. Miesto v tíme tak nezostalo na víťaza Dakaru 2015 Arjata Mardejeva. Továrenský tím nasadí rovnako ako v Peru vozidlá Kamaz 43509. Kamióny sú však značne inovované, všetky disponujú automatickou prevodovkou, tímoví inžinieri kompletne prepracovali sacie a výfukové potrubie, novo je uložená palivová nádrž a zapracovalo sa aj na optimalizácii prevozných procesov motora. Kamión má znížené ťažisko a mal by byť lepšie ovládateľný a rýchlejší predovšetkým v rýchlych pasážach.

Bieloruský MAZ nasadí do pretekov tri posádky. S úplne novým kapotovaným vozidlom MAZ 6440 RR, s automatickou prevodovkou, pôjde šéf tímu Sergej Vjazovič. Nové vozidlo si odbilo víťaznú premiéru už na aprílovej Morocco Desert Challenge. Ostrou skúškou však bolo až porovnanie s tímom Kamaz na Silk Way Rally. Vjazovič s novým vozidlom prekvapujúco dlho viedol, viac-menej po havárii následne odstúpil. Rýchlosť novému kamiónu tak rozhodne nechýba. So staršími vozidlami 5309 RR ho doprovodia Alexander Vasiljevski a Alexej Višnevski.

Medzi favoritmi márne hľadáme tím Iveco de Rooya. Sám Gerard de Rooy Dakar vynecháva kvôli pretrvávajúcim problémom s chrbticou. V jeho stajni chýba kvôli finančným problémom argentínskeho regiónu aj „rýchlik“ Federico Villagra. V tíme skončil aj van Genugten a van den Heuvel. Jednotkou tímu tak bude Janus van Kasteren, ktorý odštartuje s vývojovou verziou Iveco Powerstar Evo 3. S rovnakou verziou by mali štartovať aj ďalší – Vic Versteijnen a Albert Llovera (tomu upravuje vozidlo na ručné riadenie tradičná talianska firma sídliaca neďaleko Ríma). Štvrtým nováčikom v stajni Iveco de Rooy je Michiel Becx, ktorý pôjde ako asistencia s novo postaveným trambusovým Ivecom Trakker.

K favoritom určite musíme počítať tiež tímy Mammoet Rallysport a Riwald Dakar, ktoré užívajú vozidlá Renault. Tím je zložený z jednotky van den Brinka, ktorý pôjde s kapotovaným Renaultom Sherpa vo farbách Mammoet. So „špeciálmi“ Renault K 520, trambusovej konštrukcie, pôjdu de Baar a nováčil de Groot. Horúcou novinkou je však hybridný kamión Renault C 460 vo farbách Riwald Dakar Teamu. Za jeho volant sa posadí skúsený Gert Huzink a tím bude chcieť predovšetkým nazbierať čo najviac skúseností s pohonom, kde dieselový agregát doplní elektromotor s výkonom 1600 newtonmetrov. Tento nový „špeciál“ zvíťazil v tradičnom holandskom Preprológu v Eersele.

Medzi veľkých favoritov na beduínov sa budú chcieť zaradiť aj české tímy. S číslom 502 vyrazí do pretekov posádka Aleša Lopraisa (Instaforex Loprais Team, vozidlo Praga V4S DKR). Ten sa v minulom ročníku zameral na stavbu nového vozidla a dohodol sa na podpore s firmou Praga. Pohonnou jednotkou nového „špeciálu“ je motor Iveco s výkonom 1000 konských síl. Tím zabudoval do vozidla automatickú prevodovku a úplne nový je aj systém tlmenia a zavesenia. Posádku budú tvoriť mechanik Petr Pokora a nováčikom v stajni je navigátor Khalid Al-Kendi zo Spojených arabských emirátov.

Nový kamión opúšťa tiež sedlčanské dielne rodiny Macíkových. Martin Macík ml. (Big Shock Racing) mal možnosť testovať nové Iveco v priebehu celej minuloročnej sezóny. Hmotnosť nového kapotovaného „špeciálu“ je 8500 kg. Stavba začala už v septembri 2018 a tím si väčšinu dielov vyvíja a vyrába sám. Macík junior najazdil s novým vozidlom v priebehu minuloročnej sezóny 20 000 kilometrov a je spokojný predovšetkým s komfortom, ktorý „ňufákový“ typ vozidla ponúka. Spoločne s Martinom vyrazia do pretekov osvedčený navigátor František Tomášek a nový mechanik David Švanda. Ako jediní z čelných posádok nepôjdu s automatickou prevodovkou.

Stajňa Tatra Buggyra Racing s trojicou Martin Šoltýs, David Schovánek a mechanik Tomáš Šikola bude jediným kamiónom v týchto farbách. Ponesú číslo 509 a v pretekoch sa budú musieť spoľahnúť iba na svoje vlastné sily. Stajňa sa v minulom ročníku nezúčastnila v rámci testovania žiadnych pretekov. Šoltýs pri minuloročnom „Dakare“ predvádzal do svojho odstúpenia skvelé výkony a držal sa na hranici prvej desiatky. Jeho cieľom bude predovšetkým preteky v zdraví dokončiť. Posledným českým pilotom v kategórii kamiónov je Robert Randýsek, ktorý pôjde s vozidlom MAN vo francúzskej posádke ako rýchla asistencia tímu PH-Sport.

SLOVÁCI A ČESI NA 42. RALLYE „DAKAR“ DŽIDDA – AL KÍDDIJA 2020:

MOTOCYKLE:

#19 – Štefan SVITKO (SVK/KTM; Slovnaft Team)
#23 – Ivan JAKEŠ (SVK/KTM; Jakeš Dakar Team)
#29 – Milan ENGEL (CZE/KTM; Team Moto Racing Group)
#43 – Jan BRABEC (CZE/KTM; Big Shock Racing Team)
#52 – Petr VLČEK (CZE/Husqvarna; Team Petr Vlček)
#68 – Jan VESELÝ (CZE/Husqvarna; Ivar CS Team)
#132 – Martin MICHEK (CZE/KTM; Team Moto Racing Group)
#144 – Roman KREJČÍ (CZE/KTM; Ivar CS Team)

ŠTVORKOLKY:

#258 – Tomáš KUBIENA (CZE/IBOS; Team Moto Racing Group)
#263 – Zdeněk TŮMA (CZE/Yamaha; Barth Racing Team)

AUTOMOBILY:

#306 – Martin PROKOP/Viktor CHYTKA (CZE/Ford; MP-SPORTS Team)
#328 – Tomáš OUŘEDNÍČEK/David KŘÍPAL (CZE/Ford; Ultimate Dakar Team)
#331 – Miroslav ZAPLETAL/Marek SÝKORA (CZE-SVK/Ford; OFFROADSPORT)
#339 – Martin KOLOMÝ/Jiří STROSS (CZE/ Ford; MP-SPORTS Team)
#343 – Boris VACULÍK/Martin PLECHATÝ (CZE/Ford; Team 3RCZ.COM)
#390 – Jordi QUERALTO/Petra ZEMÁNKOVÁ (ESP-CZE/Jeep; Krestex Team)

SSV:

#414 – Josef MACHÁČEK/Vlastimil TOŠENOVSKÝ (CZE/CAN-AM; Buggyra Racing Team)

KAMIÓNY:

#502 – Aleš LOPRAIS/Petr POKORA/Khalid ALKENDI (CZE/Praga; Instaforex Loprais Team)
#504 – Martin MACÍK/František TOMÁŠEK/David ŠVANDA (CZE/Iveco; Big Shock Racing Team)
#509 – Martin ŠOLTÝS/David SCHOVÁNEK/Tomáš ŠIKOLA (CZE/Tatra; Tatra Buggyra Racing Team)
#510 – Robert SZUSTKOWSKI/Jaroslaw KAZBERUK/Filip ŠKROBÁNEK (POL-CZE/Tatra; R-SIXTEAM)
#521 – Patrice GARROUSTE/Szymon GOSPODARCZYK/Petr VOJKOVSKÝ (FRA-POL-CZE/Tatra; R-SIXTEAM)
#535 – Robert RANDÝSEK/Geoffrey THALGOTT/Eric GILBERT (CZE-FRA/MAN; PH-SPORT)

ŽENY NA 42. RALLYE „DAKAR“ DŽIDDA – AL KÍDDIJA 2020:

MOTOCYKLE:

#14 – Laia SANZOVÁ (ESP/GAS-GAS; GAS-GAS Factory Team)
#54 – Mirjam POLOVÁ (NLD/Husqvarna; HT Rally Raid Husqvarna Racing)
#98 – Sara GARCIA (ESP/Yamaha; Pont Grup Yamaha)
#117 – Kirsten LANDMANOVÁ (ZAF/KTM; BAS DAKAR KTM RACING TEAM)
#120 – Calheine PERRYOVÁ (ZAF/KTM; NOMADE RACING TEAM)

AUTOMOBILY:

#302 – Andrea PETERHANSELOVÁ (DEU/Mini; Bahrain JCW X-RAID TEAM) – spolujazdkyňa
#336 – Cristina GUTIÉRREZOVÁ (ESP/Mitsubishi; SODICARS RACING TEAM) – pilotka
#364 – Monica PLAZA (ESP/SODICARS; SODICARS RACING TEAM) – spolujazdkyňa
#365 – Fernanda KANNOVÁ (PER/Toyota; DE 0 AL DAKAR TEAM) – pilotka
#390 – Petra ZEMÁNKOVÁ (CZE/Jeep; Krestex Team) – spolujazdkyňa

SSV:

#421 – Camelia LIPAROTTIOVÁ – Annett FISCHEROVÁ (ITA-DEU/Yamaha; C.A.T. RACING YAMAHA)

KAMIÓNY:

#519 – Mayumi KEZUKA (JPN/Hino; Hino Team Sugawara) – mechanička



Diskusia k článku

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri