Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Okruhy

Sládečkovci v Brne oslavovali

Tuesday, 11. 09. 2018 - 17:18, Ľuboš Kašický   

Sládečkovci v Brne oslavovali

Posledným podnikom Zóny FIA Strednej Európy a zároveň Majstrovstiev Slovenska v sezóne 2018 boli preteky na Masarykovom okruhu v Brne. Po úspešnom debute na Slovakiaringu nesklamal nitriansky tím Sladecka Motorsport ani teraz, keď korunoval sezónu dvoma víťazstvami.


„Potvrdilo sa nám, že voľba pohárového Lamborghini Huracan bola správna," konštatoval spokojne po úspešných pretekoch Filip Sládečka. „Auto je nielen pekné, ale aj výkonné a schopné porážať silné vozidlá GT3. Ukazuje sa, že Huracan je jedným z najzaujímavejších športových vozidiel súčasnosti, čo potvrdzuje aj stále väčší počet týchto áut na štarte." Tím Sladecka Motorsport absolvoval s týmto novým náčiním len druhý súťažný víkend, no okrem prvých pretekov, kde doplatil na defekt, sa vo všetkých zvyšných piatich pretekoch umiestnil na pódiu a trikrát v triede GTC dokonca zvíťazil!

br-3146.jpg

Štandardný „zónový program" vrcholil na Masarykovom okruhu dvoma šprintmi a jednými vytrvalostnými pretekmi divízie D4 nad 2000 ccm. Do prvého sobotňajšieho šprintu nastúpil starší z bratov Sládečkovcov, Filip. „S kvalifikáciou som spokojný. Zaostávame len tri desatiny a o tých viem, že tam sú," zhodnotil Filip, ktorý štartoval z ôsmeho miesta, keď pred ním boli ešte tri „placky" divízie D5. „Hneď po štarte došlo k hromadnej havárii, kde som aj ja mal kontakt s Marcinom Jedlinskim. Bol to bežný incident po ktorom Poliaka roztočilo a mne kontakt poškodil geometriu," vysvetľuje Filip Sládečka. V prvej zákrute ostali stáť štyri vozidlá a vedenie pretekov radšej preteky prerušilo. Štart sa opakoval asi o 25 minút a Sládečka tentoraz stál na treťom mieste štartového roštu. „Pozíciu som si udržal aj po opakovanom štarte, no ohnutá geometria sa začala prejavovať prehrievaním sa pneumatík. Volant som musel mať stočený doprava aj na rovinke a s pribúdajúcimi kilometrami sa správanie auta stále zhoršovalo. Príliš prehriate zadné gumy spôsobovali silnú pretáčavosť a v závere pretekov som sa dokonca v predposlednom esíčku nevošiel na trať. Bol to len krátky výjazd a nemal už vplyv na pozíciu, no bol som rád, keď som videl cieľovú šachovnicu."

br-0923.jpg

Filip Sládečka aj v ťažkých podmienkach s poškodeným autom nakoniec doviezol zo sobotňajšieho šprintu tretie miesto v divízii 4 a druhé miesto v triede GTC. Poškodené auto však bolo treba rýchlo opraviť a pripraviť na štart vytrvalostných pretekov, ktoré boli na programe približne už o dve hodiny. „Tím znova ukázal svoju silu a kompaktnosť. Chlapci výborne zapracovali a stihli sme poškodenie odstrániť. Do vytrvalostných pretekov sme už znova nastupovali v plnej sile," tešil sa pred štartom endurance Filip, ktorý vo vytrvalostných pretekoch nastupoval ako prvý z bratskej dvojice. Samuel Sládečka ho striedal v polovici pretekov.

br-1830.jpg

„Naše auto je na rovinkách rýchlejšie, ako gétečka a tak sa mi ich podarilo „preštartovať". Po skúsenosti zo šprintu sme si teraz na seba s Jedlinskim dávali viacej pozor a z prvej zákruty som vychádzal na treťom mieste za „placatou" Normou a Poliakom Jedlinskim na GT3," približoval situáciu Filip Sládečka. „Norma štartovala v inej divízii a s Jedlinskim nemalo zmysel bojovať, keďže ani on nejazdil v našej triede. Za mnou išiel Rosina tiež na GT3-ke. Keď som zistil, že Štofi môj náskok nezmenšoval, tak som sa sústredil viacej na svoju jazdu, aby som nerobil chyby a využíval výkon auta v miestach, kde máme na gétečka navrch. Snažil som sa pritom šetriť pneumatiky. Časy boli celkom slušné a tak bolo dohodnuté, že zostanem na trati čo najdlhšie. Podmienky sa však zhoršovali a v nájazde na štadión bol vyhádzaný štrk. Práve v tých miestach som urobil jazdeckú chybu. Bol som široký v nájazde a už som sa viezol po štrku bokom a vytočil hodiny. Našťastie som nestál na brzde a nezničil pneumatiky. Spravil som potom ešte jedno kolo a zašiel na povinnú zastávku v depe." Tá podľa pravidiel nesmie trvať menej ako dve minúty. Za ten čas v kokpite Filipa vystriedal Samo Sládečka.

br-1609.jpg

„Na Slovakiaringu som do vytrvalostných pretekov štartoval ako prvý ja, tak sme sa dohodli, že tentoraz to otočíme. Vedeli sme, že sme niečo stratili po bratových hodinách, ale nefungovala časomiera a presné poradie chvíľu na okruhu nikto nevedel. Pre nás však bolo dôležité, že za nami bol Denis Waszek. To bol náš priamy konkurent a toho som si strážil. Podľa očakávania sa zhoršovali vlastnosti pneumatík aj bŕzd, no mal som to pod kontrolou. Vlastne som bol rád, že som si aj v týchto podmienkach mohol vyskúšať ako sa auto správa," usmieval sa spokojne v cieli Samo Sládečka. A veruže bol dôvod na úsmev. Keď sa totiž časomiera umúdrila, tak výsledková tabuľa vysvietila tím Sladecka Motorsport na štvrtom mieste v absolútnom poradí naprieč triedami a ako víťazov v triede GTC!

br-1895.jpg

Tím povzbudený zaslúženým víťazstvo, keď za sebou udržal celú konkurenciu v stále silnejšie obsadenej triede GTC, sa na štart nedeľňajšieho šprintu postavil so Samom Sládečkom. Mladší z bratov vyjazdil v kvalifikácii celkom šieste miesto. Pred ním však boli tri „placky" divízie 5 a jedna GT3-ka. „Nečakal som, že autá predomnou dupnú na plný plyn ešte predtým, než prídu do priestoru štartu. To ma zaskočilo a nedokázal som tak pred prvou zákrutou využiť naplno potenciál nášho auta," priznáva Samo, ktorý sa však udržal na šiestom mieste. Navyše sa na neho tlačil Denis Waszek s ktorým Sládečka nechcel riskovať kontakt. „Vedel som, že na neho mám a po niekoľkých kolách sa mi ho aj podarilo predbehnúť. Mrzelo ma však, že vpredu mi zatiaľ utekali Chlad a Záruba," opisuje ďalej mladší Sládečka, ktorý v nasledujúcom priebehu pretekov predviedol skutočne excelentný výkon. „Cez vysielačku som dostal informáciu, že som o 6-7 desatín sekundy rýchlejší ako môj priamy súper Záruba a tak som zatlačil. Videl som, že mám šancu ho dobehnúť. Nešetril som už ani auto, ani gumy a dve kolá pred koncom som sa na neho dotiahol. Obaja sa dobre poznáme a zviedli sme nádherný a férový súboj. Asi 1,5 kola pred koncom sa mi ho podarilo predbehnúť a to znamenalo víťazstvo v triede," radoval sa vysmiaty Samo Sládečka, ktorý má z dvoch sezónnych štartov v šprinte jedno prvé a jedno druhé miesto.

br-2968.jpg

„Veľmi sa teším, že sa nám víkend v Brne vydaril. V sezóne sme síce veľa neodjazdili, no obidva závodné víkendy ukázali, že sme sa naučili pracovať s novým auto a vieme byť konkurencieschopní. Chlapci do tímu zapadli a odvádzajú super prácu na ktorej môžeme my s Filipom postaviť základ pre pekné výsledky. Všetkým chceme preto s Filipom poďakovať. Celému tímu. Rovnako tak našim rodičom, priateľom a partnerom, ktorí nám držia palce a podporujú nás. Naozaj vďaka," oslavovali úspešný záver „nultej sezóny" mladého tímu Sladecka Motorsport spoločne s celým tímom bratia Filip a Samuel Sládečkovci z Nitry.



Diskusia k článku

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri