Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Motormedia  »  Testy

Renault Wind 1,6 LS Collection

Friday, 17. 12. 2010 - 22:41, Ivan Václavík   

Renault Wind 1,6 LS Collection

Pekným darčekom pod vianočným stromčekom môže byť Renault Wind. Dvojmiestne malé auto (na dĺžku 3,8 m) s početným stádom vyšportovaných koníkov dokáže po meste šprintovať s elánom mladíka a nestratí sa ani na diaľnici. Jeho výhodou sú malé rozmery, dobrá akcelerácia a na ceste plnej zákrut si môžete vychutnať výsostne športový podvozok.

ren-wind3810g.jpg

Takto stručne sa dá charakterizovať Coupé-Roadster Renault Wind, ktorý prináša čerstvý vietor do zaužívaných zvyklostí. Jeho dizajn a kompaktné rozmery robia hotové divy v meste, pričom úspech je zaručený so zavretou aj s otvorenou strechou. Predĺžená a vyklenutá zadná kapota je niečo, čo tu dosiaľ nebolo, rovnako ako plnohodnotný batožinový priestor s objemom 270 litrov.

ren-wind3827g.jpg

Disky z ľahkej zliatiny majú priemer 17" a spoločne s nízkoprofilovými pneumatikami doslova prilepia auto na vozovku. Dynamický zážitok z jazdy umocňuje presné riadenie, ktoré reaguje okamžite, citlivý plyn, bezchybná stabilita, ako aj účinné brzdy, anatomické sedadlá a tuhý podvozok. Toto všetko na dôvažok podfarbuje športový zvuk motora.

ren-wind-1g.jpg

Exkluzívne športové sedadlá s integrovanými opierkami hlavy majú zosilnené bočné vedenie a nad združeným prístrojom sú moderné chrómované ukazovatele, chránené priehľadným krytom. Treba vyzdvihnúť výborne riešené tlačidlo výstražných svetiel, ktoré je v dobrom dosahu vodiča v strede palubnej dosky.

ren-wind3816g.jpg

Daňou za spomínané pôžitky je zlý výhľad dozadu a čiastočne i dopredu, no najmä musíme kriticky hodnotiť malé vonkajšie zrkadlá, v ktorých naozaj nie je spoľahlivo vidieť, čo sa deje okolo auta. S rozpakmi sme prijali i skutočnosť, že volant je nastaviteľný len výškovo, prevodovka má len päť rýchlostí, a teda logicky je od rýchlosti 100 km/h v aute zvýšená hladina hluku. Aj keď na druhej strane - k športovému imidžu decibely patria...

ren-wind3820g.jpg

Ale maximálna rýchlosť na hranici 200 km/h by si určite zaslúžila šesť rýchlostných stupňov. Potom by uháňal Wind obrazne povedané ako vietor. A zároveň by si šofér mohol po šantení v serpentínach okresných ciest čiastočne oddýchnuť pri zníženom hluku na diaľnici. Tam by si totiž vystačil s aktivovaným tempomatom, ktorý sa ovláda pohodlne tlačidlami na ramenách volantu.

ren-wind-36eg.jpg

S Renaultom Wind sme si v priebehu testovacieho týždňa naozaj užili a jeho prítomnosť na trhu považujeme za trefu do stredu terča. Kupé a kabriolet pre dvoch dospelých (s hmotnosťou 1 131 kg) je zábavné auto nielen pre mladých, ale aj pre tých, ktorí sa nechcú vzdať ani po päťdesiatke dravej jazdy.

ren-wind-2fg.jpg

Všetci však v takom prípade musia počítať s priemernou spotrebou osem litrov (pri pokojnej jazde 7,6 l) a dojazdom okolo 500 kilometrov. Vyššia spotreba (pri 130-ke aj deväť litrov) však môže byť v letných mesiacoch aj o dva litre nižšia. My sme Wind testovali v mrazivých dňoch a pri vonkajšej teplote okolo -20 °Celzia.

ren-wind-2g.jpg

Hoci sme pôvodne zamýšľali jazdiť pod modrou oblohou aj s otvorenou strechou, mrazivé poveternostné podmienky nemali zľutovanie. A tak len ilustratívne konštatujeme, že na počiatku bola originálna myšlienka: otočná pevná strecha. A výsledok? Elektricky ovládaná strecha zmení kupé na roadster za krátkych 12 sekúnd - a naopak.

ren-wind-11g.jpg

Batožinový priestor má s otvorenou aj so zatvorenou strechou stále rovnaký objem (270 l). Úložný priestor s objemom 12 l v zadnej priečke je pohodlne prístupný z oboch sedadiel a na odkladanie drobností dobre poslúži aj veľká priehradka pred spolujazdcom. Do nej je vtipne zakomponovaný i praktický kruhový držiak na pero.

ren-wind-30g.jpg

Na záver ešte niekoľko „drobností majstrov", ktoré sme vnímali ako zaujímavý i praktický detail: na dverách je okrem tradičného madla aj rukoväť (popruh). Tá spočiatku vzbudzuje úsmev, no čoskoro sme sa presvedčili, že je veľmi praktická pri zatváraní dverí. Chrómované vyklenutie na veku batožinového priestoru nie je iba dizajnérskym úletom, ale prispieva i k dobrej aerodynamike zadnej časti vozidla.

ren-wind3823g.jpg

Všetky verzie sú sériovo vybavené protiblokovacím systémom ABS s elektronickým rozdeľovačom brzdnej sily a asistenčným systémom bŕzd, ako aj elektronickým stabilizačným systémom ESP (odpojiteľný pri motore 1,6 133 k); takisto tempomatom s obmedzovačom rýchlosti a hmlovkami.

ren-wind-70g.jpg

Základné údaje testovaného auta

Renault Wind 1,6

Objem motora (cm3) 1 598
Výkon (kW/k) 98/133
Krútiaci moment (Nm) 160
Max. rýchlosť (km/h) 201
Zrýchlenie 0 - 100 km (s) 9,2
Kombinovaná spotreba (l/100 km) 6,9

Cena testovanej verzie 19 090 €
Najlacnejšia verzia 15 990 €

+ Plusy
Výborná akcelerácia, citlivé ovládanie plynu
Rýchla manipulácia so strechou
Nečakane veľký batožinový priestor

- Mínusy
Vnútorný hluk pri vyšších otáčkach
Len päťstupňová prevodovka
Malé vonkajšie zrkadlá



Diskusia k článku

Najnovšie galérie

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri