Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Motormedia  »  Extra

Peugeot 2008 DKR na Rely Dakar

Saturday, 05. 07. 2014 - 09:04, Ivan Václavík   

Peugeot 2008 DKR na Rely Dakar

Duny, hory, suché riečne korytá, kaňony, teploty podobné teplotám v peci, soľné púšte, nerovný terén, hromady piesku... To sú len niektoré z nástrah, ktoré čakajú na pretekárov na budúcej Rely Dakar 2015. Team Peugeot Total chce prekonať náročné podmienky s vozidlom 2008 DKR, o ktorom sa riaditeľ divízie Peugeot Sport Bruno Famine vyjadril:

peugeot-2008-dkr-g06.jpg

„Rovnako ako sme to urobili na Le Mans 24 hodín, aj teraz sme   zvolili uzavretý kokpit vozidla a rozhodli  sme sa prijať inovatívny koncept. Najdôležitejšou otázkou je, či je potrebný pohon 4 kolies alebo stačí len dvoch.  Po podrobnej štúdii na danú otázku sme sa rozhodli pre dvojkolesový prenos pohonu, ktorý má celý rad zaujímavých výhod. Chceme sa pokúsiť o prvé víťazstvo na Dakare s pohonom dvoch kolies a so vznetovým motorom."

peugeot-2008-dkr-g03.jpg

Technický projektový manažér Jean-Christophe Pallier komentuje novú situáciu: "V motoristickom športe je hmotnosť v rozpore s výkonom. Avšak v prípade cross-country rallye je riešenie s pohonom dvoch kolies určite výhodnejšie, lebo auto je výrazne ľahšie ako s pohonom 4x4. Môžeme použiť väčšie kolesá, ktoré poskytujú určitú výhodu, pokiaľ ide o vyrovnanie sa s úskaliami, spojenými s týmto typom terénu. Navyše to umožňuje minimalizovať predný previs. Peugeot 2008 DKR sa môže vyšplhať prakticky aj na zvislú stenu! A to nie je všetko: odpruženie 460 mm namiesto 250 mm zvyšuje schopnosť jednoduchšie prejsť cez duny, ako aj po rozmáčanom a nerovnom  teréne. To sú  kľúčové fakty pre Dakar 2015."

peugeot-2008-dkr-g04.jpg

Ďalšou výhodou väčších kolies je systém, ktorý umožňuje upraviť tlak v pneumatikách z kokpitu pri vstupe do zóny dún. To by mohlo priniesť zisk cenných minút. Aby bolo možné plne využiť tieto výhody, inžinieri Peugeot Sport podrobili náročnej skúške svoju kreatívnu víziu s extrémne kompaktným vozidlom s agregátom V6 twin-turbo. Dieselový motor Peugeotu DKR 2008 dosahuje výkon 340 k.

peugeot-2008-dkr-g05.jpg



Diskusia k článku

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri