Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Motormedia  »  Testy

Opel Adam S 1,4 Turbo

Sunday, 10. 05. 2015 - 13:02, Ivan Václavík   

Opel Adam S 1,4 Turbo

Stádo koní cválajúcich v znamení písmena S: Keď nemecký priemyselník Adam Opel v roku 1895 zomrel na následky týfusu, jeho manželka Sophie Opel spoločne s piatimi synmi prevzala vedenie firmy, ktorá v tom čase patrila k popredným výrobcom šijacích strojov v Európe. Ročne ich podľa Wikipedie vyrábali vyše 18 000 a taktiež 2 000 bicyklov. O tri roky neskôr sa rodinná firma Opel preorientovala na výrobu automobilov a odvtedy sa datuje úspešné ťaženie na svetovom trhu v tomto odvetví.

Celý článok si prečítajte tu.

adam-s191g.jpg

Pravda, boli aj krušné chvíle, no nemecká automobilka s vyše storočnou tradíciou ich dokázala prekonať. V súčasnosti si automobilka Opel pripomína zakladateľa svetoznámej značky výrobou milého malého vozidla s názvom Adam - na počesť Adama Opela. A nezostalo len pri základnej verzii; nedávno pribudol Opel Adam S. Teda športovo vyladený trojdverový hatchback, už na prvý pohľad príťažlivý svojím dizajnom, s výkonom 150 koní. Ktovie, ako by ho vnímal samotný priemyselník Adam Opel.

adam-s192g.jpg

My sme vnímali toto pozoruhodné auto počas zvyčajného testovania veľmi pozitívne. Veď už v sériovom vybavení sú k dispozícii: LED denné svietenie, LED zadné svetlá. Pedále z ľahkej zliatiny. Chrómovaná koncovka výfuku a 17" disky z ľahkej zliatiny. Exkluzívne označenie ADAM S. Elektronický stabilizačný systém ESP. Posilňovač riadenia s variabilným účinkom. Systém kontroly tlaku v pneumatikách. Čelné a bočné airbagy. Elektricky ovládané vonkajšie spätné zrkadlá. Palubný počítač. Automatická klimatizácia. Audiosystém CD 3.0 BT. Šesť prémiových reproduktorov. Ovládanie audiosystému a tempomatu na volante, pričom tempomat sa ovláda intuitívne tlačidlami na ľavom ramene volantu.

adam-s200g.jpg

Taktiež má Adam S v základnom vybavení výškovo a pozdĺžne nastaviteľný volant potiahnutý kožou. Výškovo nastaviteľné sedadlo vodiča. Držiak na nápoje vpredu a vzadu. Elektrická zásuvka je v prednej konzole. Ďalej sú na aute ozdobné kryty nástupných prahov s nápisom OPEL. Vonkajšie chrómované lišty. Zatmavené bočné a zadné okná. Sklopný kľúč v dizajne ADAM S... Je toho neúrekom a všetko vedie k tomu, že za volantom alebo na sedadle spolujazdca sa cítite naozaj výnimočne.

adam-s194g.jpg

Za príplatok okolo 100 - 150 € si môžete dokúpiť ďalšie zaujímavé prvky; napríklad automatické prepínanie svetiel s detekciou tunela a dažďový senzor, či vyhrievanie volantu a predných sedadiel (za 350 €).

adam-s195g.jpg

Spočiatku Adam lákal najmä ženské zákazníčky, no verzia S by mala prilákať i mužov. Jedným z predpokladov je športovejší dizajn a taktiež v úvode spomínaných 150 koníkov pod kapotou. V športovo ladenom interiéri vnímame perfektné dielenské spracovanie. Na strope povzbudí k športovej jazde bielo - čierna šachovnica. Poteší aj výborne tvarovaný volant, ktorý má na ramenách ovládače rádia, telefónu a tempomatu, či krátka páka manuálnej 6° prevodovky. Anatomické predné sedadlá boli v testovanej verzii vyhrievané. K vysokému štandardu patrí aj predvoľba 35 rozhlasových staníc FM (7 x 5 staníc).

adam-s193g.jpg

Tretie dvere sa otvárajú netradične po stlačení zadnej kapoty v znaku Opel. Objem batožinového priestoru je skôr symbolický (170 litrov), ale od malého auta sme iné parametre ani nečakali. Nevedno prečo sa Opel rozhodol ponechať vysokú hranu kufra, hoci nákupné tašky cez ňu prenesiete bez problémov. Zadné sedadlá slúžia len ako núdzové. Navyše sa dozadu nastupuje pomerne krkolomne, hoci dvere sú veľké. Citlivé senzory reagujú na akúkoľvek prekážku pomerne často, stačí nablízku vyšší obrubník, či vyrastená tráva. Niekedy sme teda signalizáciu prekážky ignorovali, no ostražitosti nikdy nie je dosť.

adam-s196g.jpg

Nadštandardným vybavením tohto auta je tiež signalizácia prítomnosti iného vozidla vo vedľajšom pruhu. Opel Adam S má teda všetky predpoklady na vychutnávanie rýdzo športovej jazdy. Podvozok je tvrdý, ako sa na športovo vyladené auto patrí. Výborne reagujú brzdy. Do zákrut sme vchádzali nebojácne, keďže Adam S výborne kopíroval zvolenú stopu.

adam-s197g.jpg

Podľa štýlu jazdy je dojazd 400 - 450 kilometrov. Tlačidlo Eco pôsobí v tomto aute skôr symbolicky. V kombinovanom režime sme nedostali priemernú spotrebu pod 7,5 litra, aj keď Opel avizuje 5,9 litra. Pri ustálenej stovke s aktivovaným tempomatom nám ukázal displej priebežnú spotrebu 5,7 litra a pri 130 km/h to bolo 7,5 litra. Adam S je však jednoznačne určený na zábavnú, svižnú jazdu, hoci cenou sa dostáva dosť vysoko a nebude zrejme veľa zákazníkov, ktorí ju len tak poľahky akceptujú. Aj keď malá športová hviezda vie očariť. Mimochodom, v Nemecku zaplatí kupujúci za Adama S 18 690 €.

adam-s202g.jpg

Technické údaje výrobcu auta
Opel Adam S 1,4 Turbo

Objem motora (cm3) 1 364
Výkon (kW/k) 110/150
Krútiaci moment (Nm) 220
Max. rýchlosť (km/h) 210
Zrýchlenie 0 - 100 km (s) 8,5
Kombinovaná spotreba (l/100 km) 5,9
(Skutočná spotreba pri teste 7,5)

Cena testovanej verzie 16 190 €
Najlacnejšia verzia 16 190 €

+ Výrazné plusy
Netradičný dizajn, príťažlivý interiér
Podvozok, výborná dynamika jazdy
Stabilita pri rýchlom prejazde zákrut
- Najväčšie mínusy
Vysoká nakladacia hrana kufra
Relatívne vysoká cena

 



Diskusia k článku

Najnovšie galérie

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri