Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Motormedia  »  Testy

Mazda3 MZR 1,6 TE

Monday, 25. 01. 2010 - 15:42, Ivan Václavík   

Mazda3 MZR 1,6 TE

Výkon motora okolo sto koní a súčasne menší objem motora (z hľadiska výšky poistného výhoda pre majiteľa auta) sa medzi automobilmi nižšej strednej triedy uplatňuje čoraz väčšmi. A práve týmto smerom sa uberá aj Mazda so svojou novou trojkou.

mazda3n2114g.jpg

Inovovaný model má vizuálne nižšiu karosériu, zadné svetlá viac vystupujú do priestoru. Elegantný tvar karosérie s množstvom zaujímavých detailov (napríklad línia nad prahom, ktorá prechádza k zadnému stĺpiku) má prilákať najmä mladšiu klientelu. Na dĺžku pôsobí Mazda3 ako dlhé auto, napokon do 4,5 m jej veľa nechýba. Zaujímavou črtou sú väčšie predné dvere, v porovnaní so zadnými, takže nastupovanie na zadné sedadlá je menej pohodlné.

mazda3n2120g.jpg

Prístrojový panel je čalúnený mäkčeným plastom a jeho dizajn lahodí oku. Ocenili sme prehľadne usporiadané ovládacie prvky, najmä veľké kruhové ovládače ventilácie a klimatizácie. Takisto naša pochvala smeruje voči vetracím otvorom. A výrazné plus si zaslúžia i veľké vonkajšie zrkadlá, v ktorých má vodič dobrý prehľad o situácii okolo svojho auta, ako aj viacero praktických odkladacích priestorov vrátane veľkej priehradky pred spolujazdcom.

mazda3n2116g.jpg

Vyhovoval nám tiež anatomický tvar predných sedadiel, v ktorých má telo pri prejazde zákrut dobrú oporu. Dôležité tiež je, že ani na dlhej trase nepocítite únavu. Volant je nastaviteľný pozdĺžne i výškovo a na jeho ramenách je ovládanie audiosústavy, ako aj informačného displeja. Ten nám ukázal dojazd 600 km a priemernú spotrebu v meste 9 litrov. Celková spotreba v kombinovanom režime sa ustálila na 8,8 l/ 100 km. Celý test sme však absolvovali v mrazivých zimných dňoch, na zimných pneumatikách, takže letná spotreba bude istotne nižšia.

mazda3n2118g.jpg

Úsporná jazda je nesmierne náročná kvôli rýchlej reakcii plynového pedálu, citlivého na najjemnejší dotyk nohy. V aute sme nemali tempomat, takže sme sa museli spoľahnúť na vlastný cit. Na rovine sme jazdili ustálenou rýchlosťou - najskôr to bolo 90 km/h s priemernou spotrebou 5,7 l, pri 120-ke sme namerali 6,4 l a pri 130 km/h po diaľnici nám displej ukázal osem litrov na 100 km.

mazda3n2117g.jpg

Výbornú ergonómiu vo vozidle podčiarkuje krátka radiaca páka (len) 5° prevodovky a vhodne tvarovaná páka ručnej brzdy - obe sú vodičovi akurát poruke. Brzdová sústava reaguje veľmi agresívne a s bezpečným brzdením sme nemali problémy ani na zasnežených a zľadovatených cestách. Akceleráciu sme skúšali na suchej vozovke a motor - napriek relatívne malému objemu - reagoval vcelku pohotovo.

mazda3n2115g.jpg

Podvozok dobre tlmí nerovnosti, pričom v zákrute sme sa na neho i presné riadenie mohli plne spoľahnúť. Auto pohotovo reaguje aj na malé otočenie volantom. Motor pracuje ticho, je dobre odhlučnený, takže po vypnutí rádia sa do kabíny dostával len zvýšený hluk od pneumatík. Mazda3 sa ľahko ovláda, v zákrutách ani raz nevybočila zo stopy a za volantom sme mali jednoznačný pocit istoty.

Základné technické údaje testovaného vozidla

Mazda3 1,6
Objem motora (cm3) 1 598
Výkon (kW/k) 77/105
Krútiaci moment (Nm) 145
Max. rýchlosť (km/h) 184
Zrýchlenie 0 - 100 km (s) 12,2
Kombinovaná spotreba (l/100 km) 6,3

Cena testovanej verzie 18 490 €
Základná verzia 16 590 €

+ Plusy
Výborné jazdné vlastnosti (aj na snehu)
Ticho v kabíne, presné riadenie
Príťažlivý dizajn karosérie

- Mínusy
Sťažené nastupovanie dozadu
Chýba šiesty prevodový stupeň

 



Diskusia k článku

Najnovšie galérie

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri