Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Iné  »  Offroad

Loprais Tatra Team vyráža posilnený na všetkých frontoch

Saturday, 08. 11. 2008 - 12:08, Andrej Haverda   

Loprais Tatra Team vyráža posilnený na všetkých frontochOd bronzového úspechu Aleša Lopraisa, a tým aj návratu značky Tatra na výslnie svetových maratónov uplynuli už takmer dva roky. Zatiaľ čo v tej dobe bol Aleš debutantom medzi dakarskými pilotmi, postupne dorástol v rešpektovaného príslušníka svetovej špičky, uznávaného medzi najbližšími súpermi aj odbornou verejnosťou. V medziobdobí získal Aleš tretie miesto na Stredoeurópskej rallye a vyhral maďarskú baju, cielene sa však angažoval v systematickom vývoji svojho pretekárskeho vozidla a zúčastnil sa aj zákulisných jednaní o budúcnosti celej kamiónovej kategórie.
                                                                                                        

Dakar 2009 je teda zavŕšením dvojročných vývojových snáh, alebo aspoň ich ďalším stupienkom. Pretekárska Tatra 815 4×4 zostala v základe tým vozidlom, ktoré tím pripravil už na Dakar 2008, viac-menej postupný vývoj všetkých komponentov vozidla ho posunuli ďalej. Či už išlo o nové nastavenie tlmičov, priebeh výkonu a točivého momentu, distribúcia hmotnosti aj celkové vnímanie jazdných vlastností. „Automobil je o triedu lepší než na začiatku roka, jeho kvalitatívny posun je skutočne markantný a prejavuje sa vo všetkých ohľadoch. Aj z toho dôvodu sme pred Dakarom skôr optimistickí, pretože sa nám podarilo identifikovať tie vlastnosti, kvôli ktorým mali pred nami súperi skôr náskok. Práve na nich sme najviac pracovali, a máme z toho veľmi dobrý pocit,“ zamýšľa sa pred štartom Aleš Loprais.
                                                                                                       

Zmena nastala aj v kabíne pretekárskeho auta. Po dvoch súťažiach, v ktorých Aleša Lopraisa navigoval Ladislav Lála, si ostrú pretekársku premiéru v úlohe navigátora odbije známy automobilový závodník Vojtěch Štajf. „Plnohodnotne sa venovať Dakaru znamená množstvo času a testovania a nie je vôbec ľahké to skĺbiť s prácou, rodinou a ďalšími projektmi, ktorým sa venujem. Tohto roku som naviac začal komentovať MS motocyklov pre Českú televíziu, čomu by som sa rád venoval aj do budúcna. Nepovažujem sa za pretekára, aj keď adrenalín spojený s pretekaním je nepredstaviteľný. Za možnosť pôsobiť v tíme som nesmierne rád a všetkých som si tu veľmi obľúbil. Aj preto oceňujem možnosť pokračovať ďalej v tíme aj pri Dakare ako novinár. Mojim cieľom je napísať o Dakare knižku a ďalej prispieť k popularite tohto svetového fenoménu,“ dodal Ladislav Lála.

Cesta Vojtěcha Štajfa k Alešovi Lopraisovi viedla cez marketingové akcie spoločných partnerov tímov obidvoch pretekárov. Štajf, pôvodnou profesiou novinár a navigátor v klasických automobilových rally, tak po prvýkrát pričuchne k svetu veľkých diaľkových maratónov. „pochopiteľne mám z preteku i z tak veľkého auta náležitý rešpekt, ale niečo som u rallye už zažil, či už ako pilot alebo ako navigátor. Skúsenosti z oboch postov považujem za svoje plus, dobrý vodič by mal byť aj schopným navigátorom. Pomôže to vzájomnému pochopeniu potrieb a komunikácia medzi obidvomi kľúčovými postami, teda toho, čo kto od toho druhého očakáva. Nikdy som nepretekal iba na dojazd, vždy som mal vysoké ambície a urobím maximum pre úspech celej našej posádky,“ dodal.
                                                                                             

Loprais Tatra Team vyráža na Dakar 2009 opäť v konfigurácii jedného pretekárskeho kamióna a dvoch doprovodných. Mechanikom pretekárskej Tatry zostáva Milan Holáň.

Vývojom prešlo aj tímové zabezpečenie. Osvedčená šesťkolka „Babča“, určená pre transport ťažkých náhradných dielov, pochopiteľne zostáva a povedie ju dvojčlenná skupina mechanikov Leo Loprais (mladší syn Karla Lopraisa) a Michal Ptáček. Dakarskou premiérou bude naopak debut nového doprovodného kamióna Tatra 815 4×4 s rázvorom dlhým 4,5 metra a novou nadstavbou z KOV Velim. Vozidlo, ktoré bude riadiť Ladislav Csekey s mechanikom Lubomírom Kýpeťom, povezie časť nákladu náhradných dielov a bude obsahovať aj spacie kóje pre pretekársku posádku, pretože aj možnosť kvalitnejšieho odpočinku a z toho vyplývajúcej lepšej fyzickej kondície sa v dlhých súťažiach dakarského typu na výkone posádky podpíše.
                                                                                                

Tím aj na Dakare 2009 nasadí posádku novinárskeho vozidla, riadeného, ako inak, legendárnym Karlom Lopraisom. V kabíne strieborného Nissanu Navara ho doplní už tradične brat Milan, ktorý sa bude venovať vedeniu tímu; a tiež novinárska dvojica Jiří Vintr a Ladislav Lála. O písomné aj obrazové spravodajstvo z Južnej Ameriky by teda tatrovácki fanúšikovia núdzu mať nemali.

Zdroj: Loprais Tatra Team





Diskusia k článku

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri