Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Motormedia  »  Testy

Ford Focus 1,0 Ecoboost Titanium

Friday, 13. 03. 2015 - 18:40, Ivan Václavík   

Ford Focus 1,0 Ecoboost Titanium

Uvažuje v predstihu aj za vás: Nová generácia modelu Ford Focus je postavená na základe globálnej platformy spoločnosti Ford pre vozidlá triedy C, z ktorej vychádzajú aj modely C-Max a Grand C-Max. Navonok vnímate elegantný dizajn karosérie s výraznou novou tvárou značky Ford a po nasadnutí do vozidla neunikne vašej pozornosti ani interiér v novej úprave.

focus-sedan-21g.jpg

Nová stredová konzola s odkladacím priestorom poskytne viac priestoru na odkladanie drobností, pričom je do nej integrovaná aj posuvná lakťová opierka. Do nastaviteľnej konzoly sa zmestia fľaše a poháre rôzneho druhu; naraz sa tam dá vložiť - vďaka posuvným prepážkam - litrová fľaša a pohár s objemom 0,4 litra. Nechýba tu ani „tajná" priehradka.

focus-sedan-22g.jpg

Zákazníkov, ktorí si kúpia Focus, poteší aj ticho v kabíne, ktoré dosahuje najvyššiu mieru v tejto triede vozidiel a prispieva ku kvalitnejšiemu zážitku z jazdy. Automobilke Ford sa to podarilo dosiahnuť použitím hrubších kobercov, hrubším bočným zasklením a lepšou izoláciou priestoru motora. Na rádiu sa dá zafixovať 10 rozhlasových staníc v pásme FM.

focus-sedan-24g.jpg

Štartuje sa tlačidlom, na volante sú ovládače tempomatu, rádia a telefónu. Výhrady máme voči nepraktickému rozmiestneniu ovládačov tempomatu - odporúčame vzájomne zameniť tlačidlá SET (plus a mínus) s tlačidlami Cancel / RES. Najmä pri vypínaní tempomatu tlačidlom Cancel po ňom musí šofér doslova pátrať na ľavom ramene volantu. Ergonómia tu pokrivkáva...

Športovo tvarované predné sedadlá sú vyhrievané, no najmä v chladných ránach by sme na úkor toho viac privítali vyhrievanie volantu. Nevýhodou, najmä pre vyššie postavy, je málo miesta na zadných sedadlách. A do tretice dávame mínus aj malému otvoru do kufra, čo pri testovanom sedane sťažilo nakladanie batožiny najmä do vzdialenejšieho priestoru s objemom 475 litrov.

focus-sedan-23g.jpg

Šofér má k dispozícii dva monitory - na palubnej doske s dotykovým ovládaním. Druhý pred vodičom má obojsmerný posuv informácií. Tam sa rozsvecuje (pomerne skoro) aj výrazný indikátor radenia rýchlostí. Pri nočnej jazde vynikne zaujímavé podsvietenie interiéru.

Pre limitovanú sériu Focusov vo vybavení Titanium je k dispozícii navyše (za príplatok) balík Spirit, ktorý obsahuje obvodový alarm s priestorovým snímačom, pakovací asistent so senzormi vzadu a elektrické sklápanie vonkajších zrkadiel po zamknutí vozidla. Za tento balík, ktorý sme mali v testovanom aute, si priplatíte 665 €.

focus-sedan-25g.jpg

V priebehu testovania sme využívali pohotový systém stop&start; v každom prípade ho však odporúčame vypínať pri posúvaní vozidla v kolóne. Jednoznačne sa nám osvedčil asistent rozjazdu do kopca. Tichý, dobre odhlučnený trojvalcový motor s objemom jedného litra má na prvé dva rýchlostné stupne zo šiestich len priemerné zrýchlenie, od trojky však akceleruje dostatočne dynamicky, takže so sedanom Focus sme aj so silnejšími spoluúčastníkmi premávky hrali vyrovnanú partiu.

focus-sedan-26g.jpg

Mierne tvrdší podvozok je dobre nastavený a v zákrute výborne kopíroval zvolenú stopu; aj pri športovej jazde zostával Focus pokojný, bez náznaku šmyku. Chválime tiež ostré brzdy. V tej súvislosti načim poznamenať, že spoločnosť Ford Motor Company predstavuje vo Focuse premiérovo novú technológiu, ktorá dokáže predvídať hrozbu šmyku a včasným zásahom vie predísť tomu, aby vodič stratil nad vozidlom kontrolu. Jednoducho: uvažuje v predstihu aj za vás.

focus-sedan-27g.jpg

Systém použili v sériovo vyrábanom automobile po prvý raz; označuje sa ako rozšírený stabilizačný systém (Enhanced Transitional Stability). Z údajov o rýchlosti vozidla, polohe volantu a rýchlosti otáčania volantu dokáže elektronika vypočítať hroziaci šmyk. Ak systém rozpozná bezprostrednú hrozbu šmyku, aktivuje pokročilý elektronický stabilizačný program, ktorý spustí brzdenie jednotlivých kolies - často ešte skôr, než si vodič uvedomí, že niečo nie je v poriadku. Pomáha to zvyšovať bezpečnosť a plynulosť jazdy.

focus-sedan-28g.jpg

V tlačových materiáloch sme našli komentár Norberta Kessinga, riaditeľa oddelenia dynamiky vozidiel spoločnosti Ford of Europe: „Rozšírený stabilizačný systém dokáže rozpoznať rôzne situácie, ktoré môžu viesť k strate kontroly nad vozidlom - a to ešte skôr, než sa stane nehoda. Vie tak zabezpečiť doposiaľ najrýchlejší návrat k optimálnemu stavu a zvýšiť mieru bezpečnosti i pohodlia vodiča, ako aj ostatných cestujúcich."

focus-sedan-29g.jpg

Čo sa týka spotreby malého motora, v kombinovanom režime sme dosiahli priemernú konzumáciu benzínu 6,4 litra na 100 km. Podľa štýlu jazdy môže byť dojazd 700 až 800 km. Pri ustálenej rýchlosti 100 km/h a zapnutom tempomate sme na 6. prevodový stupeň zaznamenali priebežnú spotrebu 4,3 litra, na diaľnici pri 130 km/h to bolo 5,7 litra. Pravda, v kopcovitom teréne sme sa na diaľnici dostávali nad šesť litrov.

focus-sedan-30g.jpg

Záverečné resumé: Ford Focus s karosériou sedan je vhodný pre jazdu vo dvojici alebo pre mladé rodiny s malými školákmi, ktorí nebudú mať problémy s miestom na zadnom sedadle. Ako pri každom malom trojvalcovom agregáte, mimoriadne záleží na štýle jazdy. Každá dravosť za volantom sa draho spláca. Pri normálnej, pokojnej jazde vystačíte s vytáčaním motora do 2 000 otáčok. Dokonca indikátor radenia odporúča preraďovať už pri 1 500 otáčkach.

Technické údaje výrobcu auta
Ford Focus 1,0 Ecoboost

Objem motora (cm3) 998
Výkon (kW/k) 92/125
Krútiaci moment (Nm) 170
Max. rýchlosť (km/h) 192
Zrýchlenie 0 - 100 km (s) 11,1
Kombinovaná spotreba (l/100 km) 4,8
(Skutočná spotreba pri teste 6,4)

Cena testovanej verzie 16 890 €
Najlacnejšia verzia 12 590 €

+ Výrazné plusy
Nízka hladina hluku v kabíne
Vydarený podvozok dobre drží stopu
Slušná dynamika jednolitrového motora
- Najväčšie mínusy
Len priemerný priestor na sedenie vzadu
Malý otvor do kufra sťažuje nakladanie

 



Diskusia k článku

Najnovšie galérie

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri