Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Iné  »  Offroad

Ervideira Rali TT 2009

Monday, 23. 02. 2009 - 09:05, Michal Kostka   

Ervideira Rali TT 2009Česká a slovenská CCR scéna musí na svoj štart čakať do mája/května, International Baja Cup má prvý podnik na programe o týždeň (Northern Forest Baja, 26.2.-1.3.), do Italian Baja zostáva ešte mesiac. Výsadu zahájenia prvého CCR šampionátu roka tak uchmatlo Portugalsko s úvodným podnikom Ervideira Rali TT 2009. Na štart sa postavilo 43 výlučne domácich posádok, mená a hlavne technika však predznamenávali veľké veci. Štvrtý jazdec portugalského šampionátu minulého roka Miguel Farrajota predstavil novú evolúciu prototypu na báze Toyoty RAV4, o priečku lepší Pedro Grancha usadol do Nissanu Navara, dvojica najlepších Miguel Barbosa a Filipe Campos (majster 2008) spolu s Bernardom Monizom de Maiom tvorili malú armádu vozov BMW X3 od X-Raidu. Najväčšiu pozornosť však pútal Carlos Sousa, ktorý sa na tratiach domáceho šampionátu ukázal prvý raz od roku 2002. A rovnako ako pred siedmymi rokmi, aj teraz to bolo za volantom Mitsubishi. Konkrétne Mitsubishi Racing Lancer. Hoci Mitsubishi ukončilo svoje účinkovanie vo forme továrenského tímu, nové Lancery bude možné vídať na tratiach práve vďaka súkromníkom.



Carlos Sousa dostal svoj Lancer do rúk krátko pred štartom, na zoznámenie s technikou mal len pár hodín. Piatkový 5-kilometrový prológ ukončil na treťom mieste so stratou 6 sekúnd na najrýchlejšieho Barbosu, na druhú priečku sa vtlačil Campos. Štvrtý Grancha napriek problémom s riadením zaznamenal čas len o 2 sekundy horší ako navrátilec Sousa. Vôbec sa nedarilo Farrajotovi, už v prológu stratil viac ako 11 minút kvôli štrajkujúcej elektronike motora BMW. V sobotu sa ešte stihol blysnúť štvrtým časom na CP1, po ňom sa však jeho účinkovanie na súťaži skončilo. Pedro Grancha sa na každom meranom úseku zmestil do prvej päťky, kvôli zlému výberu pneumatík to však nestačilo na lepšie ako štvrté miesto celkovo. S rovnakou situáciou sa potýkali aj Filipe Campos a Miguel Barbosa, obaja na trati museli opravovať defekt a to umožnilo Sousovi dostať sa do vedenia. Merané úseky druhej časti špeciálky sa stali korisťou Camposa, zo straty však zmazal len 11 sekúnd a musel sa uspokojiť s druhým miestom. To bolo pre skúseného matadora Camposa sklamanie, tento rok mal v pláne vyhrať všetky súťaže domáceho šampionátu. Na Sousu s bezchybne fungujúcim Lancerom však hneď na úvod sezóny nestačil. Prvý podnik portugalského šampionátu teda vyhral Carlos Sousa (Mitsubishi Racing Lancer), druhý bol Filipe Campos, tretí Miguel Barbosa (obaja BMW X3cc), štvrtý Pedro Grancha (Nissan Navara) a prvú päťku uzavrel Bernard Moniz de Maia (BMW X3cc).



Portugalský šampionát cross country rally pokračuje 20.-21.3. druhým podnikom Rali TT Serras do Norte.





Diskusia k článku

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri