Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Iné  »  Offroad

Druhý podnik Dakar Series: Premiéra pre nový „špeciál“ Mitsubishi

Friday, 05. 09. 2008 - 10:58, Andrej Haverda   

Druhý podnik Dakar Series: Premiéra pre nový „špeciál“ MitsubishiPax (mier, pokoj) – tak znie z latinčiny použitý výraz pre druhý podnik Dakar Series. „Rallye mieru“ bude prechádzať územím Portugalska a Španielska. Uskutoční sa v termíne 10. – 14. septembra 2008, žiaľ bez účasti kamiónov – trať by vraj pre ne bola úzka. Čo k tomu dodať? Škoda! Viac-menej bude svedkom najväčšej technickej udalosti. Čo sa týka jednotlivých firiem, tam už taký pokoj, proklamovaný v názve súťaže, rozhodne nie je. Každá zo stajní horúčkovite pracuje na zdokonaľovaní svojich vozidiel...
                                                                                                     

Mitsubishi, ako dlhoročný vládca Dakaru a posledný z veľkých mohykánov preháňajúcich po púšti veľké benzínové motory, prechádza definitívne k nafte. Premiéru si odbije úplne nový automobil Mitsubishi Racing Lancer.
                                                                                                  

Mitsubishi predvádza ďalší z manévrov, ako sa udržať na vrchole. V posledných rokoch sa na Dakare presadzovalo predovšetkým perfektným podvozkom, vyrovnanou jazdeckou zostavou a kvalitnou tímovou organizáciou. Volkswagen ho prevalcoval v technickom nasadení, počte doprovodných vozidiel aj v počte víťazných etáp. Nie ale v počte víťazstiev! Príkladom bol Dakar 2007, kde Volkswageny vyhrali jedenásť etáp zo štrnástich, zatiaľ čo Mitsubishi ani jednu, ale diamanty brali prvé dve priečky. Pokračujúci vývoj dieselových motorov však naznačoval trend diaľkových maratónov.
                                                                                              

Aj napriek väčšej zložitosti dieselové motory vykazovali skvelé parametre predovšetkým v točivom momente a schopnosti ho dlhodobo udržať, rovnako tak aj v nízkych otáčkach a pri prejazdoch dunovým terénom. V súkromnom rozhovore s Alešom Lopraisom sa pre zaujímavosť Stéphane Peterhansel vyjadril, že ideálne vozidlo by malo mať podvozok Mitsubishi a motor BMW.
                                                                                                    

Mitsubishi predstavilo svoj diesel dosť nenápadne pri Stredoeurópskej rallye (prvý diel Dakar Series), kde dieselové vozidlo pilotoval Hirosi Masuoka. Premiéra nebola veľmi presvedčivá, motoru chýbal ťah, aký bolo badať u Volkswagenu aj BMW a na prvý pohľad rýchlejší boli aj tradiční benzínoví kolegovia. Vývoj však nemilosrdne pokročil a Masuokove dojmy z ďalších testov sú viac než vynikajúce: „Nikdy som nemal z auta tak skvelý pocit. Točivý moment v nízkych otáčkach aj schopnosť udržiavať maximálnu rýchlosť sú priam fantastické.“ Nový agregát pôjde rovno do nového „špeciálu“, ktorého silueta karosérie síce zostala zachovaná, ale dostala charakteristické vzhľadové prvky z Lanceru, čo sa týka hlavne prednej masky.
                                                                                                       

V automobile použitý motor je vidlicový šesťvalec o objeme 2997 ccm, výkonu 260 konských síl a točivom momente cez 650 Nm. Technici ďalej zapracovali na zavesení kolies, znižovaní hmotnosti aj novej konfigurácii celého motorového priestoru, ktorá má zabezpečiť optimálne chladenie. Stajňa absolvovala hneď niekoľko testovacích skúšok v Španielsku a Maroku, v priebehu ktorých nový automobil najazdil cez 8000 ostrých kilometrov.
                                                                                                  

Mitsubishi teda vstupuje do novej doby maratónskych súťaží dobre pripravené. Spoľahlivosť poslednej verzie Pajero bola vynikajúca a stala sa rozhodujúcim faktorom úspechu v boji proti dieselovej presile. Teraz stojí francúzsko – japonský tím z Pont – de – Vaux na prahu úplne inej éry a vykročiť musí správou nohou. Aj tak si však po 25 rokoch fanúšikovia povedia: Adieu, Pajero! Tak dlho sa totiž legendárny typ objavoval na dakarskej súťaži.





Diskusia k článku

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri